بازدید 6572

هواي آلوده، ترافيك تهران را كم كرد

گزارش‌هاي خبرنگاران ايسنا از سطح شهر تهران حاكيست ترافيك تهران در روز دوشنبه در اكثر معابر بسيار سبكتر از ساير روزها بوده است.
کد خبر: ۱۳۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵ 29 November 2010
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از كاهش 30 درصدي بار ترافيك پايتخت در نخستين روز اجراي سراسري طرح زوج و فرد در تهران خبر داد.

سردار حسين رحيمي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه خوشبختانه امروز شاهد بروز گره ترافيكي نبوديم و اكثر شهروندان نيز از وضعيت ترافيك تهران ابراز رضايت كردند، افزود: پليس راهور تهران با تجهيز حدود يكهزار نيروي ستادي خود توانست طرح زوج و فرد را در كل شهر تهران به مرحله اجرا بگذارد.

وي با اشاره به اينكه در نخستين روز اجراي اين طرح حدود يكهزار دستگاه موتورسيكلت و حدود 500 دستگاه خودرو دودزا توقيف شدند به ايسنا گفت: همچنين 10 هزار وسيله نقليه‌اي كه طرح زوج و فرد را رعايت نكرده و با خودرو خود به خيابان‌ها آمده بودند اعمال قانون شدند.

رييس راهور تهران با اشاره به اخذ بيش از يكهزار و 500 مدرك رانندگان متخلف براي اعزام به مراكز معاينه فني خاطرنشان كرد: اجراي طرح زوج و فرد در روز سه‌شنبه با حداكثر توان در تهران تشديد مي‌شود.

رحيمي با اشاره به اينكه از روز دوشنبه طرح زوج و فرد در كل تهران به مرحله اجرا گذاشته شده است به ايسنا گفت: بر اين اساس خودروهايي كه داراي رقم سمت راست يك، 3، 5، 7 و 9 هستند روزهاي فرد و خودروهايي كه داراي رقم سمت راست 2، 4، 6 و 8 هستند تنها روزهاي زوج اجازه تردد در تهران دارند.

وي با اشاره به اين كه طرح ترافيك نيز از محدوده طرح زوج و فرد در تهران اعمال مي‌شود تصريح كرد: خودروهاي داراي آرم طرح ترافيك، سرويس‌هاي مدارس، خودروهاي امدادي و سرويس ادارات از ممنوعيت زوج و فرد مستثني هستند.

رييس پليس راهور تهران در خصوص ساعت طرح زوج و فرد در تهران گفت: بر اساس تدابير انديشيده شده ساعت طرح زوج و فرد با طرح ترافيك يكي شده و از ساعت 6:30 تا 17 اعمال مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح در راستاي عدم خروج خودروهاي غير مجاز از در منازل است خاطرنشان كرد: بر اين اساس طرح زوج و فرد از فردا سه‌شنبه در كل تهران تشديد شده و تمامي خودروهاي متخلف 130 هزار ريال جريمه مي‌شوند.

رييس پليس راهور تهران تصريح كرد: در عين حال ممنوعيت تردد زوج و فرد و طرح ترافيك در تهران در تعطيلات چهارشنبه و پنجشنبه نيز اعمال خواهد شد.

به گزارش ايسنا، اجراي طرح سراسري زوج و فرد در تهران براي نخستين بار از امروز به مرحله اجرا گذاشته شده است كه به گفته جمع زيادي از شهروندان با همكاري خوب رانندگان و حضور ماموران پليس با موفقيت همراه بوده و آثار مشهودي در پي داشته است.

گزارش‌هاي خبرنگاران ايسنا از سطح شهر تهران حاكيست ترافيك تهران در روز دوشنبه در اكثر معابر بسيار سبكتر از ساير روزها بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
ساده ترین چیزی که به ذهن هر کس میرسد این است که راه حل ترافیک تهران زوج و فرد کردن است یا امثال آن. اطلا نیاز به فکر کردن ندارد. بجای راهکار دادن مدیریتی که تخصص میخواهد و اجرای آن سخت است مسئولین این کارها راانجام میدهند و اطلآ به فکر مشکلاتی که با این تصمیمات برای مردم بوجود می اید نیستند
ما که 3 تا ماشین داریم دوتاش فرده یکیش هم زوجه. واسه ما خیالی نیست.
تقاضا می شود برای کادر درمانی که معمولأ تعطیلی ها شامل حال آنها نمیشود و ساعت کار کشیک دارند از نظر طرح زوج و فرد تسهیلاتی قائل شوید
آقایون نابغه، تکلیف بدبختی مثل من که کیلومتر 12 جاده ملارد کار می کنه چیه؟ چطوری باید برم سر کارم؟
اتفاقا ترافیک خیلی هم زیاد شده بود ..راهی که من همیشه با اتوبوس نیم ساعته میرفتم 1 ساعته به مقصد رسیدم
خالی بندی نکنید
امروز عصر 1 ساعت و نیم در ترافیک چمران بودم
گيريم هوا بهتر بشه، ضرري که به کاسبها خورده چي ميشه. آخه نميشه تا هميشه اين طرح رو ادامه داد. بيشتر به نفع راهنمايي رانندگي شد، کلي کاسبي کرد.
والله من اگه جاي رئيس راهنمايي و رانندگي بودم 500 هزار تومان جريمه مي كردم بعد هم ماشين رو براي 3 ماه توقيف مي كردم تا درس عبرت بشه براي ديگران وقتي مي گن طرح زوج و فرد هست رعايت كنند با جريمه هاي سنگين و توقيف ماشين مي توان اين آدم هاي بي مسئوليت و بيخيال رو تنبيه كرد واقعاً نمي دونم چرا ما خودمان دلمان براي خودمان نمي سوزه ديگه آخه به چه زبوني به اين مردم بايد فمهاند كه بابا آلودگي هوا است و طرح زوج و فرد رو رعايت كنيد.
برای دومین بار طرح زوج وفرد در تمام سطح شهر اجرامی شود.
مردم جهت رسیدن به محل کار مشکل رفت وآمد دارند.
امکانات ضعیف می باشد.
اگر سرویس عمومی زیاد شود خیلی عالی می شود.
تشکر
پس هواي آلوده، ترافيك تهران را كم نكرد.زور و فشار ترافيك را كم كرد.اي مردم عادي بدبخت كه حتي كارت طرح ترافيك هم نداريد.خودرو چند برابر قيمت هم بايد بخرييد.سوخت بالاتر از قيمت جهاني هم بخريد ماشيناي خوشكل استاندارد توليد داخل رو بزاريد تو حيات خونه بچه هاتون باشون بازي كنن.
پس لطفاً ادارات را هم زوج و فرد كنيد. اگر اضطرار است آرم طرح ترافيك را همينطور تا مسئولان نيز در كاهش آلودگي سهيم شوند!
طرح خوبيه ولي يک سوال پيش مياد.،اگر با اجراي اين طرح زوج و فرد همه متوليان ترافيک و حمل و نقل يک باره متفق القول ميگن:ترافيک روان شد و الودگي هوا هم کم شد و همه چيز گل و بلبل شده،يکي نيست بگه پس نصف خودروهايي که در اين شهر تهران تردد مي کنند زيادي هستند!!،پس چرا اين همه خودروي درپيتي توليد شده و به مردم بينواي تهران و شهرهاي بزرگ فروخته ميشن.؟ تا مردم بدست خودشون خودشونو بکشند.!!؟؟
واقعا عالی بود. ای کاش محدودیت تردد برای همه خودروها (زوج و فرد) تا ساعت 5 در کل شهر تهران همیشگی باشه. نمیدونین چقدر راحت به محل کارم رسیدم. خودم شخصا حاضرم ماشینم رو فقط برای استفاده در شبها و ایام تعطیل تو خونه بذارم ولی با اعصابی آرام تو خیابونهای خلوت با وسیله عمومی، دوچرخه و یا حتی پیاده تردد کنم. باور کنین مدت زمان یک ساعت پیاده روی تو خیابون خلوت خیلی بهتر از یک ساعت تو ماشین بودن تو ترافیک سنگینه.
یکی از دلایلی که حتی در روزهایی که به دلیل آلودگی هوا تعطیل بود باز هم حجم قابل توجهی از رفت و آمد در سطح شهر تهران دیده میشد این است که در این روزها بخش خصوصی - که تعداد افراد شاغل در این بخش کم هم نیست - تعطیل نبودند و بندگان خدا در این هوای بسیار آلوده همچنان و به اجبار کارفرماها در سر کار حضور پیدا میکردند.امید که دولت در اینگونه موارد بحرانی فکری هم به حال افراد شاغل در بخش خصوصی نماید؛ آنها هم در همین هوا تنفس میکنند...
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی