بازدید 15190
در رسانه های خارجی؛

بازتاب خبر دیشب صالحی درباره راه اندازی نیروگاه بوشهر

علی اکبر صالحی، البته بر خلاف برخی اخبار منتشره، ویروس استاکس نت را دلیل دیرکرد در فعالیت های هسته ای بوشهر ندانست و اعلام کرد که در یک یا دو ماه آینده، عملیات برق رسانی آغاز خواهد شد/ «فایننشیال تایمز» همچنین مدعی شده است: واشنگتن می گوید مشکلی با نیروگاه بوشهر ندارد و مسأله اساسی به دیگر سایت های اتمی ایران مربوط می شود.
کد خبر: ۱۳۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۲ 28 November 2010
سرویس بین الملل ـ «آسوشیتدپرس» با انتشار خبر پایان بارگذاری سوخت به قلب رآکتور هسته ای ایران و راه اندازی آن در اواخر دی ماه در گزارشی نوشت: راه اندازی نیروگاه بوشهر و تکمیل این پروژه که سال ها به تأخیر افتاده بود، ایران را یک گام به اهداف اصلی خود در زمینه فعالیت های اتمی اش نزدیک تر کرد.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه شب گذشته، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، از راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر در اواخر دی ماه خبر داد، رسانه های غربی از زوایای گوناگون این خبر را بررسی کردند.

بنا بر این گزارش، «آسوشیتدپرس» در ادامه گزارش خود آورده است: آمریکا و متحدانش ادعا می کنند نیروگاه بوشهر، بخشی از برنامه صلح آمیز ایران با هدف سرپوش گذاشتن بر برنامه های گسترش سلاح هسته ایش است؛ اتهامی که ایران آن را رد می کند.

علی اکبر صالحی، البته بر خلاف برخی اخبار منتشره، ویروس استاکس نت را دلیل دیرکرد در فعالیت های هسته ای بوشهر ندانست و اعلام کرد، در یک یا دو ماه آینده عملیات برق رسانی آغاز خواهد شد.

از سویی، آسوشیتدپرس نوشت: با توجه به نگرانی های غرب، روسیه سوخت مورد نیاز بوشهر را تأمین می کند. دریافت سوخت از یک کشور خارجی، می تواند این اطمینان را به قدرت های جهان بدهد که غنی سازی اورانیوم تحت نظارت های دقیق تر انجام می گیرد و مانع از دستیابی تهران به مواد با درجه خلوص مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته ای می شود.

«فایننشیال تایمز» نیز در همین راستا می نویسد: رییس سازمان انرژی اتمی ایران در شرایطی از بهره برداری نخستین نیروگاه هسته ای ایران در دو ماه آینده خبر داد که به زودی قرار است قدرت های بزرگ جهان با تهران بر سر بلندپروازی های هسته ایش مذاکره کنند!

این روزنامه در ادامه آورده است: بر پایه گزارش های منتشره از تلویزیون دولتی ایران، علی اکبر صالحی اعلام کرده است که رآکتور بوشهر سوخت گذاری شده و هم اکنون در انتظار گرم شدن تدریجی آب درون آن هستند و این در حالی است که ایران سوخت گذاری در قلب نیروگاه بوشهر را در ماه اکتبر و در راستای آخرین گام اساسی به سوی دستیابی صلح آمیز به انرژی هسته ای که غرب آن را ابهام برانگیز می داند، آغاز کرد.

همچنین میله های سوختی در ماه آگوست به این رآکتور انتقال داده شد، ولی راه اندازی آن به دلیل برخی مشکلات فنی جزیی، به تأخیر افتاد.

«فایننشیال تایمز» همچنین مدعی شده است: واشنگتن می گوید مشکلی با نیروگاه بوشهر که توسط روسیه در این کشور راه اندازی شده است، ندارد و مسأله اساسی به دیگر سایت های هسته ای ایران مربوط می شود و ادعا می کند در آنها فعالیت هایی در زمینه ساخت سلاح هسته ای دنبال می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
اگر مشکلی ندارند پس چرا این همه سرو صدا هان!
اگر برایتان امکان دارد گزاش جدید اژانس اتمی را در اختیار خوانندگان قرار دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
نه بابا صرف نداره اونجوري، خواننده كه نبايد از همه موضوع اطلاع پيدا كنه، تابناك خودش هرجا شو صلاح بدونه منتشر ميكنه!!!!!!
پیشنهادمیکنم به جای کلمه«برچسب»اگر از کلمه «کلیدواژه»استفاده کنید،بهتراست.
چرا که هم علمی است وهم دانشگاهی
پاسخ ها
ali
| Finland |
۱۵:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
دوست عزیز اخبار باید به طور ساده بیان شود تا همه بفهمن حتی با سواد کم
اصلا همون بمب هسته اي هم حق مسلم ماست... اگه بده چرا خودشون گنده گنده هاشو دارن؟؟؟؟ حالا از يه دونه بمب ايران ميترسن؟؟؟
لطفا در خصوص بازتاب دادگاه فرد ايراني بازداشت شده در نيجريه به خاطر قاچاق اسلحه نيز اطلاع رساني كنيد تا به بيطرفي شما اطمينان پيدا كنيم
آمریکا با چیه ما مشگل نداره ؟ ما اگر بخواهیم تمام مشگلات آمریکا رو با خودمون حل کنیم باید سرمون رو بزاریم زمین و ببریم تا ارباب دنیا راضی بشه همین .
پاسخ ها
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
آمریکا با انرژی هسته ایی ما مشکل نداره با خود ما مشکل داره ... اگه ما هم یه موجودات بی غیرتی بودیم و کاری به کار آمریکا نداشتیم و باج سیبلش رو هم به موقع میدادیم هم الان بهمون تکنولوژی انرژی هسته ایی رو میداد هم خود بمب هسته ایی رو ...
با آرزوي راه اندازي نيروگاههاي بعدي به كوري چشم بعضيها ميخواد دوست داشته باشن ميخواد دوست نداشته باشن
اگر فرمایشات مسئولان مادرست باشد که حتما همینطور می باشد . چرا روسیه بارها درمورد راه اندازی این نیروگاه روسیاه شده ؟ خسارات این تاخیر ها متوجه کدام کشور است ؟ دستگاه دیپلماسی ما تا کنون چه اقداماتی کرده است ؟؟..
دكتر جون سريعتر اين امتحان استخدامي نيروگاه رو برگزار كن تا اين فيزيك هسته اي خونده ها بيان به كشور خدمت كنند.معلوم نيست چند نفر ميخوان بگيرن.
مشکل آمریکا با ایران نه نیروگاه بوشهر است و نه دیگر مراکز صنعتی. مشکل آمریکا با ایران، اسرائیل است.
پاسخ ها
مازيار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
مشكل آمريكا اتفاقا" صنعتي شدن ايرانه.آمريكا و اروپا از بوجود آمدن يك كشور صنعتي غير وابسته و مقتدر كه منابع فراوان طبيعي داشته باشه در خاورميانه ميترسن چون اين يك رقيب سرسخت و خطرناك اقتصادي ميتونهه باشه با مسافت بسيار كم به بازارهاي عرضه حتي زمان شاه هم اجازه صنعتي شدن به ايران نميدادند و اگر هم ميخواستند نيروگاهي درست كنند بايد سوخت رو از خودشون ميخريديم.اسرائيل در اولويت دومه در هر صورت اگر ايران صنعتي بشه ميلياردرهاي اسرائيلي آمريكائي به چالش اقتصادي بيشتري كشيده ميشن
آنچه آمريكاييها در باره نيروگاه بوشهر مي‌خواهند آن است كه ايران كاملا زير بليط روسيه باقي بماند. اگر كشورهايي كه انرژي هسته‌اي مي‌خواهند زير بليط يكي از چند قدرت فعلي دنيا باشند آمريكا مشكلي با آنها نخواهد داشت. اما اگر ايران سعي كند در باره توسعه‌ي نيروگاه‌هاي هسته‌اي هم مستقل عمل كند به همان اندازه‌ي غني‌سازي آمريكا را عصبي خواهد كرد.
نظر شما تابناکی ها چیست؟
پاسخ ها
مازيار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
تا اينجا كه من نظرات تابناك رو در مسائل گوناگون دنبال كردم به نظرم تابناك سرباز گمنام آقا امام آمريكا(ع) در جنگ نرم عليه ايرانه كه زير پوستي يه شيطنتهائي ميكنه اسمش رو هم ميذاره نقد بعد هم واسه اينكه بگه ما اونوري نيستيم يكي دو تا هم مقاله در مورد سخنان رهبري مينويسه كه اين فيلما قديمي شده.الان از اين خبري كه دادند مثل اينكه گل از گلشون شكفته كه راه اندازي نيروگاه به تعويق ميافته
البته مطمئنم اين نوشته من سانسور ميشه
عملیات برق رسانی به نیروگاه برق!
اول نیروگاه می سازند بعد زیرساخت های مورد نیازشو تأمین می کنند
پاسخ ها
مازيار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
عمليات برق رساني نه سوخت گذاري عزيزم اين به زيرساخت ربطي نداره ماشين رو ميسازن شما ميريد ميخريد بعد لطف ميكنيد ميريد پمپ بنزين باك بنزينتون رو پر ميكنيد.
زير ساخت اون باك ماشينه نه سوختش البته اگه منظور توليد سوخت هسته اي هم باشه زيرساختهاي اون هم بوجود اومده
آقا این استاکس نته یک کارایی کرده نگید نکرده! بجای این حرفا برید یک تیم CERT درست حسابی با همون بودجه هایی که به جنگ نرم اختصاص می دین تشکیل دین اینقدر آبرو ریزی هم نمی شه!! یکم از نیروی متخصص استفاده کنید اینقدر فامیل بازی نکنید تابناک بزار نظرمو لطفا برادر!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی