میلی صفحه خبر لوگو بالا
شاتل صفحه خبر لوگو بالا
میلی صفحه خبر موبایل

آرایش غلیظ زیر پوست اقتصاد بی رنگ

بازار لوازم آرایشی ایران در حالی یکی از پرمصرف‌ترین بازارهای منطقه است که با وجود رکود اقتصادی و تحریم‌ها، تقاضا نه‌تنها کاهش نیافته بلکه همچنان رو به رشد است.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۵۳
| |
3413 بازدید
|
۲
آرایش غلیظ زیر پوست اقتصاد بی رنگ

 آمارها نشان می‌دهد ایرانی‌ها حدود ۴.۵ درصد از هزینه‌های خانوار را صرف لوازم آرایشی می‌کنند؛ رقمی که ۲ برابر میانگین جهانی است و ایران را به دومین مصرف‌کننده بزرگ منطقه پس از عربستان تبدیل کرده است.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا؛ این عطش مصرف باعث شده سرانه استفاده از لوازم آرایشی در کشور ۲.۵ برابر میانگین جهانی باشد و سن شروع مصرف به ۱۴ سال برسد.

با وجود ظرفیت بالای تولید داخلی، بازار ایران همچنان در چنگ کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت است؛ حدود ۱.۶ میلیارد دلار لوازم آرایشی از مسیرهای غیررسمی وارد می‌شود که بخش زیادی از آن‌ها فاقد استانداردهای بهداشتی هستند و تهدیدی جدی برای سلامت عمومی به شمار می‌روند.

از سوی دیگر، کاهش قدرت خرید باعث تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان شده؛ محصولات لوکس اروپایی جای خود را به کالاهای ارزان‌تر آسیایی و تولیدات داخلی داده‌اند، در حالی که سهم برندهای اروپایی به شدت افت کرده است.

 

میلی صفحه خبر موبایل
اشتراک گذاری
برچسب ها
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۱
فقط فقر فرهنگی
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۱
به این میگن اثر رژ لب

اثر رژ لب فرضیه‌ای است که بیان می‌کند در زمان بحران‌های اقتصادی، مصرف‌کنندگان به خرید کالاهای لوکس کوچک و ارزان‌تر روی می‌آورند. این ایده در سال ۲۰۰۸ رواج یافت؛ زمانی که لئونارد لودر اشاره کرد پس از حملات تروریستی ۲۰۰۱ فروش رژ لب شرکتش افزایش پیدا کرده است
برچسب منتخب
# آتش بس غزه # خروج از ان پی تی # جنگ ایران و اسرائیل # عملیات وعده صادق 3 # مذاکره ایران و آمریکا # آژانس بین المللی انرژی اتمی # حمله آمریکا به ایران # حمله اسرائیل به ایران # مکانیسم ماشه # اسنپ بک
نظرسنجی
از میان 5 بانک و موسسه مالی ناتراز کدامیک عملکرد بدتری دارند؟
مرجع جواهرات
الی گشت