بازدید 55660
۸
در حاشیه مراسم سالروز تشکیل بسیج؛

خاطره محسن رضایی از لباس رزم رهبر انقلاب

پس از پایان جنگ نیز سپاه پاسداران پنج مانور بزرگ را برنامه ریزی کرد که به تصویب فرمانده کل قوا رسانده بود که در سال 74 اولین مانور تحت عنوان مانور بزرگ عاشورا در منطقه عمومی ساوه برگزار شد که معظم له برای نخستین بار از بسیجیان و سپاهیان به شكل سواره سان دیدند.
کد خبر: ۱۳۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵ 27 November 2010
دکتر محسن رضایی در آستانه 5 آذر سالروز تشکیل بسیج و در حاشیه دیدار 110 هزار نفری بسیجیان با مقام معظم رهبری با جمعی از بسیجیان دیدار کرد.

به گزارش «تابناک»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس که با لباس بسیجی در این جمع حضور یافته بود به ذکر خاطره ای از مقام معظم رهبری پرداخت و گفت جالب است بدانید كه حضرت آقا از چه زمانی از چفیه مستمرا استفاده می كنند.

در ادامه این مطلب که در پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی منتشر شده آمده است:

محسن رضایی با بیان اینکه چفیه در بین رزمندگان کاربردهای متفاوتی داشته است اظهار داشت: چفیه علاوه بر اینکه سمبل مقاومت و بسیج بوده در دوران دفاع مقدس دارای کاربردهای متفاوتی بوده از جمله اینکه بسیجیان در هنگام نماز از آن به عنوان سجاده استفاده می کردند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران ادامه داد: رزمندگان همچنین از چفیه در زمستان برای جلوگیری از سرما و در تابستان برای جلوگیری از گرما استفاده می نمودند. همچنین رزمندگان در هنگام زخمی شدن برای جلوگیری از تشدید خونریزی از چفیه استفاده می کردند.

محسن رضایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نوعا از چفیه در زمان حضور در جبهه ها و مانورهای نیروهای مسلح استفاده می کردند افزود: حضرت آقا در مانور شهادت که در زمان جنگ به خلیج فارس تشریف آورده بودند با لباس سپاهی و چفیه روی عرشه ناو حضور یافتند که باعث روحیه مضاعف رزمندگان دفاع مقدس شده بود.

وی افزود: همچنین ایشان در طول دوران دفاع مقدس نیز که در جبهه ها حضور می یافتند عمدتا از لباس نظامی و چفیه استفاده می کردند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: پس از پایان جنگ نیز سپاه پاسداران پنج مانور بزرگ را برنامه ریزی کرد که به تصویب فرمانده کل قوا رسانده بود که در سال 74 اولین مانور تحت عنوان مانور بزرگ عاشورا در منطقه عمومی ساوه برگزار شد که معظم له برای نخستین بار از بسیجیان و سپاهیان به شكل سواره سان دیدند.

محسن رضایی ادامه داد: در آن مانور همچنین تانک ها از مقابل معظم له رژه رفتند که حقیقتا مانور جالب توجهی بود خاطرم هست از فرماندهانی كه سوار بر تانك از مقابل حضرت آقا رژه رفتند سردار شهید احمد كاظمی بود.

رضایی با بیان اینکه پیشنهادات مختلفی برای اینکه فرمانده کل قوا با چه لباسی در مانور عاشورا (سال 74) شركت کنند ارائه شد که در نهایت ایشان به ابتكار خودشان با چفیه در آن مانور حضور یافتند و از آن موقع چفیه جزو لباس حضرت آقا شد و چفیه معنویت مضاعفی یافت.
 
فرمانده اسبق سپاه پاسداران به مانور دوم که بیت المقدس نامگذاری شد اشاره کرد و افزود: در آن مانور که در تنگه هرمز و خلیج فارس بود مقام معظم رهبری با لباس رزم و چفیه شرکت کرده بودند.

محسن رضایی به بازتاب حضور رهبر انقلاب در آن مانور اشاره کرد و گفت: در شرایط سیاسی اردیبهشت سال 76 در منطقه حضور معظم له بازتاب وسیعی داشت و گفتنی های فراوانی از آن حضور وجود دارد.

 رضایی در پاسخ به اینكه چرا شما پس از دوازده سال لباس رزم به تن كرده اید اظهار داشت: افتخار من اینست كه یك بسیجی ام و در هفته بسیج این لباس را پوشیدم كه بگویم اگر كشورمان تهدید شود من جزء اولین نفرات هستم كه برای دفاع از اسلام و وطنم در خط مقدم حاضر خواهم شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
خداوند سردار رضایی و معظم له را برای ما سلامت دارد.
درود بر رهبر انقلاب
جانم فداي رهبرم
جالب بود. همیشه برام جالب بود بدونم کاربرد چفیه دقیقا چیه؟ ممنون از دکتر رضایی عزیز.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر