تجربه‌ای تلخ از سفارش آنلاین با اسنپ فود

در روزگاری که اپلیکیشن‌های هوشمند وعده «تحویل سریع و بدون دغدغه» را به کاربران می‌دهند، گاهی یک سفارش ساده آبمیوه و بستنی می‌تواند به کابوسی چندساعته بدل شود؛ کابوسی آمیخته با بی‌نظمی، عدم پاسخ‌گویی و گاه حتی دروغ و سانسور صدای مشتری.
کد خبر: ۱۳۱۹۶۲۵
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۴ 27 July 2025
|
1188 بازدید
|

به گزارش تابناک به نقل از بازتاب، سرویس‌های هوشمند تحویل کالا، بخشی از سبک زندگی امروز شده‌اند. اما این سبک زندگی تنها زمانی قابل اتکا است که احترام به حقوق مشتری، شفافیت در عملکرد، و پاسخ‌گویی در مرکز توجه قرار گیرد.

تجربه تلخ یکی از مخاطبین در این باره قابل توجه است:

 ساعت ۱۵:۲۰، روزی معمولی با یک تصمیم ساده آغاز شد: سفارش آبمیوه و بستنی از طریق اپلیکیشن اسنپ. اما آنچه انتظار می‌رفت یک خرید آسان و سریع باشد، به تجربه‌ای فرسایشی، آزاردهنده و شرم‌آور بدل شد؛ هم برای سفارش‌دهنده و هم برای میهمانش.

تا ساعت ۱۶:۳۰ خبری از ارسال سفارش نبود. پیگیری آغاز شد؛ پاسخ اپراتور اسنپ: «پیک تا محل شما آمده اما چون در محل نبودید، سفارش بازگردانده شده است.» در حالی که سفارش‌دهنده در محل حضور داشت و هیچ تماس یا زنگی دریافت نکرده بود، این ادعا تنها یک معنا داشت: نقص در شفافیت و بی‌پاسخ‌گویی اپراتور.

پس از حدود چند بار تماس و پیگیری سخت، اسنپ وعده ارسال مجدد سفارش را داد. اما باز هم خبری نشد. تا ساعت ۱۷ نه سفارشی آمد و نه پاسخی برای این تأخیر طولانی.

شرمندگی در برابر میهمان، تنها دستاورد اعتماد به پلتفرمی بود که قرار بود «زندگی را آسان کند».

در نهایت، تماس دوباره اسنپ برای ارسال مجدد، دیگر سودی نداشت. مهمانان رفته بودند و فرصت از دست رفته بود. اما اوج ماجرا زمانی بود که فروشگاه مربوطه رأساً تماس گرفت و اعلام کرد به دلیل قطع برق قادر به آماده‌سازی سفارش نبوده‌اند. دروغ اسنپ اینجا آشکار شد؛ دروغی که گفته بود پیک تا محل آمده اما مشتری حضور نداشته است.

اما نکته نگران‌کننده‌تر در این میان، اقدام عجیب و تأسف‌برانگیز اسنپ بود: مسدود کردن دسترسی کاربر به امکان چت آنلاین و پیگیری داخل اپلیکیشن. به‌جای پاسخ‌گویی، شفاف‌سازی یا عذرخواهی، راه گفت‌وگو بسته شد و صدای اعتراض کاربر خاموش گردید.

با همه این اتفاقات، اسنپ همچنان از بازگرداندن مبلغ سفارش خودداری کرد. نه عذرخواهی، نه جبران خسارت، و نه پذیرش مسئولیت. تنها چیزی که باقی ماند، روزی خراب‌شده و تجربه‌ای تلخ از اعتمادی بی‌پاسخ بود.

مسدود کردن امکان پیگیری مشتری در شرایط اعتراض، نه تنها غیراخلاقی، بلکه نقض آشکار اصول خدمات دیجیتال و حقوق مصرف‌کننده است. این رفتار نشان می‌دهد که این پلتفرم‌ها که با شعارهای عامه پسند رشد کرده اند، اکنون به‌جای اصلاح خطا، ترجیح می‌دهند صدای مشتری را خاموش کنند.

اشتراک گذاری
برچسب ها
سلام پرواز
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
این تجربه تلخ بارها برام اتفاق افتاد دیگه اسنپ فود گذاشتم کنار؛
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
قبلا از اسنپ فود خیلی غدا سفارش میدادم. قیمتا خیلی رفته بالا. در توانم نیست حتی یک پرس غذا سفارش بدهم
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
ما مشابه همین تجربه را در سفارش غذا از اسنپ فود داشتیم و تائید می کنم این اتفاق به همین تلخی برای ما افتاده !
برای بازگشت مبلغ غذا چند روز گرفتار بودیم ! فکر کنید ! چقدر بده ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
رقابت یعنی انقدر تعداد تولیدکننده یا خدمات دهنده زیاد باشد که اگر یکی از آنها کوچکترین اشتباهی در برابر مشتری کند به سادگی جایگزین شود و در این شرایط تمام تلاش خود را برای کسب رضایت مشتری خواهد نمود. با خودمان صادق باشیم، دو گانه هایی مثل اسنپ و تپسی، ایران خورو و سایپا، همراه اول و ایرانسل و ... اینها رقیب نیستند بلکه شرکای انحصارطلبی هستند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
این مورد بارها برای من پیش اومد در اسنپ فود و من سالهاست دیگه هیچ اعتمادی بهش ندارم و از خرید نمی کنم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
سلام و احترام
باید مجوز فعالیت آنها براساس ارزیابی مشتریان بازنگری شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
شاید نظر من منطقی به نظر نیاد ولی به نظر من کسیکه آبمیوه و بستنی رو از اسنپ سفارش میده حقشه
Hamed
|
France
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
متاسفانه اینقدر مجموعه اسنپ فود بی در و پیکر شده که هر کاری دلش میخواد انجام میده و اصلا هم پاسخگو نیستند
من تصمیم گرفتم ازین به بعد مستقیم از خود رستوران سفارش بگیرم تا در چنین مواقعی بتونند پاسخگو باشند
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
سلام

واقعا یه مشکل جدی است .
وآن را پیگیری کنید.


ممنون
اصلا حقوق مشتری رعایت نمی شود.
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۵/۰۵
من چه خودم و چه اطرافیانم هیچ وقت از خدمات اسنپ فود راضی نبودیم. برا همین من خیلی وقته که از این اپلیکیشن استفاده نمی کنم
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# عملیات وعده صادق 3 # جنگ ایران و اسرائیل # مذاکره ایران و آمریکا # آژانس بین المللی انرژی اتمی # حمله آمریکا به ایران
نظرسنجی
آیا موافق ساخت بمب اتم هستید؟
الی گشت
آخرین اخبار