بازدید 2790
ابراهيمي ضمن تاكيد بر لزوم اجراي بخشنامه ده ماده‌اي مداحان؛

بايد جلوي ترويج خرافات گرفته شود

تنها مساجد زير نظر ما قرار دارد و در حسينيه‌ها نيز اگر نماز جماعت اقامه شود اين شرايط صدق مي‌كند/ تاكيد داريم از كتب معتبر همچون آثار شهيد مطهري استفاده شود
کد خبر: ۱۳۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶ 21 November 2010
مساجد رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد معتقد است كه بايد جلوي ترويج خرافات در مساجد گرفته شود و تنها مطالب مستند گفته شود.

به گزارش ایلنا، حسين ابراهيمي نماينده بيرجند در ارتباط با واكنش مداحان نسبت به بخشنامه مركز رسيدگي به امور مساجد با بیان اینکه دستور دادم این بخشنامه مجددا منتشر شود، اظهار داشت: مساجد به دليل احترام و قداستي كه در آن وجودد دارد بايد تابع شرايطي باشد كه ما تاكيد كرديم در روز عاشورا مقابل مساجد گوسفند ذبح نشود،چرا كه ممكن است افراد بدون توجه با لباس‌هايي كه آغشته به خون گوسفندها است وارد مسجد شوند.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه تاكيد شده است در مساجد در هنگام بيان مطلب و نوحه‌خواني از منابع خوب استفاده شود، خاطر‌نشان كرد: ما تاكيد كرده‌ايم كه از كتب معتبر همچون آثار شهيد مطهري استفاده شود.

رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد معتقد است كه بايد جلوي ترويج خرافات در مساجد گرفته شود و تنها مطالب مستند گفته شود.

اين نماينده مجلس همچنين با اشاره به عريان شدن آقايان در مراسم سينه‌زني خاطر نشان كرد: به دليل اينكه بانوان در مساجد حضور دارند و ممكن است به قداست مجلس ضربه وارد شود اين عمل ممنوع شده است ،چرا كه ممكن است بانوان از پشت پرده به بدن اين جوانان نگاه كنند.

ابراهيمي در پاسخ به سوال ديگري كه آيا اين شرايط به هيات‌ها نيز مربوط مي‌شود، يادآور شد: تنها مساجد زير نظر ما قرار دارد و در حسينيه‌ها نيز اگر نماز جماعت اقامه شود اين شرايط صدق مي‌كند.

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: تاكيد شد است كه در ماه‌هاي محرم و صفر آثار فتنه و مسائل فتنه 88 تحليل شود و در همه امور ائمه جماعات نظارت داشته باشند.

وي همچنين از ممنوعيت وجود عكس‌هاي اهل بيت در مساجد خبر داد.

رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد با اشاره به واكنش شديد مداحان نسبت به اين شرايط يادآور شد: اين عكس‌العمل اصلا براي من مفهوم نشد. چرا كه ما براي مداح خوب احترام قائل هستيم و تبليغات آنها گاهي اوقات از تبليغات ما هم اثرگذارتر است.

وي به فرمايش مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: مداحان عواطف را تحريك مي‌كنند و با دين و اهل بيت مرتبط مي‌كنند. لذا ارزشمند است كه از ذكر سخنان بي‌مبنا در روضه‌خواني و عريان شدن در مقابل زن‌ها و قمه‌زني خودداري شود.

وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در اين ارتباط كه آيا صحبتي ميان وي مداحان صورت گرفته است،گفت: تا به الان هيچ صحبتي با مداحان نداشته‌ايم.

ابراهيمي در پايان تاكيد كرد: روز گذشته دستور داده شد كه مجددا بخشنامه ده ماده‌اي تكرار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار