بازدید 10372
۶
مدال های ارزشمند بانوان درگوانگ جو

خديجه آزادپور ورزش بانوان را احیا کرد

خديجه آزادپور اولين بانوي طلايي ايران در آخرين روز مسابقات ووشو شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي به طلا رسيد تا نام خود را به عنوان اولين طلايي زن ايران در ووشو و المپيك آسيايي ثبت كند. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، به دنبال دگرگون شدن همه بایدها ونبایدها و حاکم شدن ارزشهای اصیل واسلامی بر جامعه مسلمان ایران ، زنان نیز پا به پای مردان در راهی گام نهادند که از هویت اصلی خود به عنوان زن مسلمان ایرانی برخوردار شوند و امروز پس از گذشت سی و دو سال از آن روزها شاهد آن هستیم که توانمندیهای دختران ایرانی به وضوح در ورزش بانوان به چشم می خورد و کار را به جایی می رساند که این روزها در بازیهای آسیایی گوانگ جو حدود 80 ورزشکارزن ایرانی پا به پای مردان ورزشکار در این رقابتها شرکت می کنند .
کد خبر: ۱۳۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹ 21 November 2010
اگر این مدال آوریها تا آخر مسابقات  با همین روند ادامه داشته باشد به گفته سعیدلو، قطعاً موفقیت بانوان ایرانی باعث می شود 30 درصد ظرفیت مدال آوری کاروان ایران افزایش یابد. این موضوع می تواندشروعی شگفت انگیز برای ورزش قهرمانی بانوان ایرانی در عرصه های بین المللی و غیره باشد .

به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناك»، امروز شاهد آن هستیم که تلاش سازمان تربیت بدنی و مسئولان بازیهای بانوان ، جهان را دربرابر اراده و خواست دختران مسلمان کشورمان در خصوص اعتقادهای مذهبی و پوششهای انحصاری وادار به کرنش کرده است و ورزشکاران زن موفق شده اندبا تکیه برتواناییهایشان تا این لحظه 13 مدال رنگارنگ، یک طلا،7نقره و 6 برنز را تقدیم کاروان ورزشی و ملت ایران کنند .مطمئناً با روند رو به رشد قابل تعمقی که بانوان ورزشکار در پیش گرفته اند و با تکیه بر پتانسیل بالای زنان ورزشکار ، اگر تجربه بیشتری در بازیهای بین المللی برای آنها وجودداشت امروز حتی شاهد مدال هایی بیشتر و خوشرنگ تر نیز بودیم.

زنان ورزشکار کشورمان تا بدین لحظه در گوانگ جو نشان دادند که دیگر نباید نگران حضور کم رنگ و عدم موفقیت های جهانی قهرمانان زن کشورمان باشیم . امروز حضور دختران پر تلاش و با انگیزه کشورمان آشکارا نشان داد که راه برای حضور پررنگ زنان پیدا شده است و مطمئناً این راه ، با همت و تلاشی که از زنان ایران اسلامی در مقاطع مختلف زمانی سراغ داریم می تواند با یک برنامه ریزی اصولی و سرمایه گذاری صحیح با سرعتی غیر قابل تصور به مقصد نهایی برسد.همچنان که در بازیهای آسیایی گوانگ جو نیز این مساله بیش از پیش نمایان شد که زنان ایرانی می توانند همپای مردان با حفظ تمامی شئونات اسلامی بر سکوی افتخارات بین المللی قرار گیرند.


به هر حال ، خديجه آزادپور كه در ديدار اول خود موفق شده بود نماينده كره جنوبي را شكست دهد در مبارزه دوم از سد تان هي لي از ويتنام گذشت و راهي مرحله نيمه‌نهايي شد. او در ديدار سوم ووژوتي از تايوان را نيز 2 بر صفر مغلوب كرد و گام به دور آخر گذاشت. آزادپور در دور آخر به مصاف ساندهيارا وانگ خم از هند رفت و در راند اول با اينكه از سوي حريف به بيرون سكو پرت شد؛ اما از نظر امتيازي به برتري رسيد. او در راند دوم هم به برتري رسيد و طلا گرفت. اين براي اولين بار است كه يك ووشوكار زن به مدال طلا دست مي يابد.تا كنون زنان ايراني در المپيك آسيايي نيز به مدالي بهتر از نقره دست نيافته بود.آزادپور قهرمان جهان در سال 2009 است.

 50 سكه جايزه ويژه براي اولين بانوي طلايي سازمان تربيت بدني به نخستين زن طلايي ايران در بازي‌‌هاي‌ آسيايي پاداشي ويژه داد.در شرايطي كه سازمان تربيت بدني 150 سكه را به عنوان پاداش طلاي بازي‌هاي آسيايي در نظر گرفته، بعد از كسب اولين مدال طلا توسط خديجه آزادپور قرار شد 50 سكه ديگر به پاداش اين ووشوكار اضافه شود. اين پاداش به اين دليل پرداخت مي‌ شود كه توانسته بعد از 30 سال اولين طلاي بانوان را در بازي هاي آسيايي به دست بياورد.


در ضمن خديجه آزادپور(ووشو) –الهه احمدي(تيراندازي)- راحله آسماني(تكواندو)- پريسا فرشيدي(تكواندو)- محمدرضا رودكي(جودو)- تيم تيراندازي زنان(احمدي-جام بزرگ- امام‌قلي نژاد) تيم سه نفره زنان روئينگ- تيم سه نفره زنان تيراندازي- سارا خوش جمال فكري(تكواندو)- سمانه شش پري(تكواندو)- سوسن حاجي پور(تكواندو)- الهه منصوريان(ووشو)- بانوان افتخارآفرین ایران بودند که با مدالهای رنگارنگ ورزش بانوان را احیا نمودند.

به امید کسب موفقیت های بیشتر دربازیهای آسیایی و به دنبال آن برنامه ریزی برای سایر تورنمنت های بین المللی ورسیدن به قله های رفیع پهلوانی و قهرمانی برای ورزشکاران مرد و زن ایرانی.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
احسنت به غیرت ایشان . به مراتب از بسیاری از آقایون با عرضه تر و قابل تر هستن. (خودم مذکر هستم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
خيلي ..... هستي
با تمام احترام و ارج نهادن به کار شایسته بانوان ایرانی ولی یادمان نره که "با یک گل بهار نمیشه"!!
زنده بادغيرت اين شيرزن ايراني امايادمان باشدكه يك شيرزن ديگربنام احمدي هم سه مدال گرفت دوتانقره ويك برنز مبارك ملت غيورايران عزيز باشد
20
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست