جزئیات طرح پیش فروش سایپا + جدول/ ترفند سایپا برای فریب خریداران؟

دور جدید فروش سایپا از چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۴ آغاز شده است و شرایط فروش فوری و اعتباری محصولات شرکت زامیاد از طریق سایت فروش اینترنتی تا زمان تکمیل ظرفیت برقرار خواهد بود که به نظر می رسد این طرح فروش نیز همانند سایر طرح های گذشته این خودروساز ، خریداران را در دام چالش های جدی می اندازد.
به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، دور جدید فروش اعتباری و فوری سایپا با تحویل فوری از تاریخ ۱۸ تیر ۱۴۰۴، عمدتاً برای محصولات نیسان مانند وانت زامیاد و پادرا پلاس آغاز شده است که این طرح به صورت نقدی و اعتباری با اقساط ۲۴ ماهه و موعد تحویل ۳۰ روز کاری عرضه میشود. این درحالی است که این دور از فروش سایپا هم مانند طرحهای گذشته خریداران را با چالشهای متفاوتی روبه رو میکند.
خریداران محصولات سایپا؛ گرفتار در تله قیمتی
یکی از چالش هایی که خریداران سایپا گرفتار آن می شوند تله قیمتی است که این خودروساز با ترفندهای زیادی به مشتری تحمیل کرده و در نهایت خریدار با مبلغی بیشتر از قیمت نقدی خودرو (به دلیل نرخ سود بانکی و سود شرکت لیزینگ) مواجه می شود که همین امر فشار مالی بیشتری را بر متقاضیان وارد می کند.
ازسویی دیگر، این ریسک هایی مانند ضبط خودرو در صورت ناتوانی خریدار در پرداخت اقساط و همچنین محدودیتهایی در انتقال سند و فروش مجدد آن همواره پیش روی خریدار وجود دارد؛ به طوری که معمولاً در فروش اقساطی، سند خودرو تا پایان تسویه کامل اقساط در رهن شرکت باقی میماند و در صورت نیاز خریدار به فروش خودرو قبل از اتمام اقساط، مشکلاتی را برای مصرف کننده ایجاد میکند.
بدعهدی های گذشته سایپا همچنان ادامه دار است
اما مهمترین چالشی که خریداران با سایپا داشته و همچنان هم به قوت خود باقی است مساله تاخیر در تحویل و بدعهدیهای گذشته این خودروساز است؛ به طوری که تجربیات قبلی مشتریان در برخی از دورههای فروش فوری و پیشفروش نشان میدهد که با چالشهایی در تحویل به موقع خودروها، افزایش قیمت بدون مجوز پس از ثبت نام و حتی لغو برخی طرحهای فروش به دلیل مشکلات سیستمی مواجه بودهاند.
از سویی دیگر، عدم وجود رقابت کافی در بازار خودرودراین سالها باعث شده است تا خودروسازان داخلی مانند سایپا و ایرانخودرو، گزینههای محدودی را به مشتریان ارائه داده و مشتری چارهای جز خرید از همین شرکتها نداشته باشند.
البته نیاز خودروسازان به نقدینگی برای ادامه تولید، پرداخت هزینههای جاری و خرید قطعات را نباید نادیده گرفت و به همین دلیل است که اغلب سایپا با طرحهای فروشهای ثبتنامی و پیشفروش تلاش دارد تا قبل از تولید نهایی، بخشی از هزینهها را از طریق پیشپرداخت مشتریان تأمین کند یا در شرایطی که این خودروساز با انباشت تعهدات معوق روبهرو است به نظر می رسد با برگزاری چنین طرحهایی قصد جبران این عقبماندگیها را دارد.
ترفند نخ نمای همیشگی سایپا همچنان کار می کند
سایپا سال هاست با ترفند نخ نمای همیشگی که همان دریافت پیشپرداخت از مشتری و تحویل خودرو در آیندهای نامعلوم است موفق به حل زیان انباشته و حتی سودآوری برای این شرکت شده است چرا که ارزش پول دریافتی کاهش یافته و قیمت تمام شده تولید در زمان تحویل بالاتر میرود.
به گزارش تابناک، کارشناسان معتقدند چرخه تکراری فروشهای ماهانه سایپا بیش از همه به نیاز به نقدینگی و چالشهای تولید و تلاش برای مدیریت بازار پرنوسان برمی گردد که همواره خریداران را با چالشهای مختلفی ازجمله تاخیر در تحویل، افزایش قیمت بدون مجوز و حتی لغو طرحها مواجه میکند.

۱۰ماه هست تکمیل وجه کرده ام ولی از ماشین خبری نیست و در جواب اعتراض هم عنوان می کنند وضع مملکت در حالت جنگی هست و منتظر ماشین نباشید.
نه پولمان راپس می دهند ونه ماشین رو.
مردم عزیز گول تبلیغات اینارونخورید.
بخدا همگی برا بلوکه کردن پولتان هست
مشتریانش را به خاک سیاه نشانده.
سال ۱۴۰۲ یه دستگاه وانت پراید شرایطی پیش خرید کردم
دی ماه ۱۴۰۲ کل قیمت پراید وانت دویست و پنجاه و شش میلیون بود من مبلغ ودیعه اول رو صد و بیست و نه و پونصد ریختم به حساب این شرکت
تیر ۴۰۳ دعوتنامه اومد نزدیک چهل میلیون افزایش قیمت زده بود و سود مشارکت بنده حدود پنج میلیون به نمایندگی مراجعه کردم گفتند اگه نمی تونی وجه رو تکمیل کنی بذار دعوتنامه بعدی و دعوتنامه بعدی که من به نظر و تصور خودم قیمت خودرو رو تامین کرده بودم منتظر دعوتنامه اومدم قیمت رو برده بود رو سیصد و همچنان سود مشارکت بنده که بیش از نصف قیمت خودرو رو پرداخت کرده بودم همون پنج میلیون محاسبه شده بود خلاصه دیگه ما افتادیم عقب و اسب سایپا چهار نعل می تازه و دیگه فکر نمی کنم بتونم به گرد راهش برسم
در آخرین دعوتنامه خرداد ۴۰۴ هم قیمت پراید وانت ۴۱۴ میلیون و همچنان سود مشارکت بنده پنج تومن. یکی نیست به اینا بگه یه ذره مردانگی داشته باشین یه جایی اسبت رو نگهدار یه استراحتی بکنه شاید مشتری بتونه بهش برسه ولی کو گوش شنوا
در آخرین تماس بنده با بازرگانی شرکت گفتند می تونی انصراف بدی و اصل پولت و پنج تومن رو بعد از یکی دو ماه دریافت کنی. آقای پشت خط می گه بنده خدا ۱۲۹ تومن دادی می خوای ماشین چهارصدو بیست تومنی بهت بدم؟ یه کم فکر کردم دیدم واقعا حرفش حسابه و این از حماقت بنده بوده که پولمو ریختم تو جیب این از خدا بی خبرا. گفتم تجربه مو باهاتون به اشتراک بذارم تو دام اینا نیفتید.
به نوع خودرو و رنگ خودرو اعتماد نکنید
و حتی به این مسئله که نهایت ممکنه تازمانی تحویل خودرو بابک موردافزایش قیمت روبرو شوید فکرنکنید
چراکه خودروسازان هماهنگ با دولت در طول سال حداقل 2مرحله افزایش قیمت اعمال خواهند کرد بطوریکه اختلاف قیمت کارخانه و بازار به حداقل رسیده واین چرخه ادامه خواهد داشت
بلایی برسرخود من آمد برای ثبت و دریافت کوییک ازبهمن 1403تاتیرماه 1404زمان دعوت نامه 2مرحله خودرو درخواستی من افزایش قیمت نزدیک به 140میلیونی روبرو گردید یکی بابت استاندارد 85گانه ویکی هم افزایش قیمت 15درصدی درسال جدید






