بازدید 24951
مرحله دوم رزمايش مدافعان آسمان ولايت ‌٣؛ سخنگوي رزمايش خبر داد:

تست موفقيت‌آميزسامانه مدرن مرصاد+عکس

به گزارش ايسنا از منطقه عمومي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3، سخنگوي اين رزمايش در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: در ادامه‌ي مرحله دوم رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 3، سامانه پدافند هوايي بردمتوسط مرصاد در يكي از ميادين تير پدافند هوايي كشور با موفقيت آزمايش شد.
کد خبر: ۱۳۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰ 18 November 2010
سامانه‌ي بومي و پيشرفته پدافند هوايي مرصاد با موفقيت تست عملياتي شد.

به گزارش ايسنا از منطقه عمومي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3، سخنگوي اين رزمايش در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: در ادامه‌ي مرحله دوم رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 3، سامانه پدافند هوايي برد متوسط مرصاد در يكي از ميادين تير پدافند هوايي كشور با موفقيت آزمايش شد.



امير سرتيپ دوم حميد ارژنگي اضافه كرد: اين سامانه در كلاس سيستم‌هاي پدافندي بردمتوسط و جزو سيستم‌هاي كاملا به روز است كه در اين رزمايش عمليات شليك موفقيت‌آميز آن عليه يك فروند هواپيماي بدون سرنشين انجام شد.

او با اشاره به برخي ويژگي‌هاي سامانه پدافند هوايي مرصاد اظهار كرد: اين سامانه كاملا بومي و به صورت ديجيتال است و قابليت مقابله با انواع جنگ الكترونيك را دارد. اين سامانه مي‌تواند هواپيماهاي مدرن را در ارتفاع پست و متوسط شناسايي و منهدم كند و از اين جهت كه حفاظت از حريم هوايي كشور در ارتفاع پست و متوسط بيش‌ترين اهميت را در بخش پدافندي دارد، بهره‌گيري از سامانه مرصاد از اهميت بالايي برخوردار است.



سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3، با بيان اين كه سامانه مرصاد در مقايسه با سامانه‌هاي مشابه غربي خود، مزيت‌هاي مختلفي دارد، افزود: اين سامانه داراي ويژگي منحصر به فرد شبكه‌پذيري است و قابليت اتصال به شبكه راداري و شبكه‌ي زمين به هواي پدافندي را داراست. تحرك بالا و كاملا بومي بودن اين سامانه نيز از جمله ويژگي‌هاي آن محسوب مي‌شود.

ارژنگي با اشاره به توليد انبوه سامانه مرصاد در داخل كشور اظهار كرد: با توليد انبوه اين سامانه، يگان‌هاي پدافندي نيروهاي مسلح كشورمان به يكي از مهم‌ترين سلاح‌هاي دفاعي مجهز شده‌اند و بدين ترتيب قابليت عملياتي آن‌ها بيش از پيش افزايش مي‌يابد.



وي در پايان خاطرنشان كرد: در مراحل بعدي رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 3، نيز انواع سامانه‌هاي مدرن پدافندي كشور به صورت عملياتي مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴
این عکس ها تیری است بر قلب ضد انقلاب

حالا به نظراتشون توجه کنید!
تيتر خبر را درست بزنيد اينكه عكس آزمايش نيست.
و اعدو لهم ماستطعتم من قوه
درود بر غیور مردان عرصه ی دفاع از اسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
این امتییاز‌های منفی‌ به پست‌های دوستان نشان میده که ایرانی جماعت فقط ادعا میهن دوستی‌ و میهن پرستی‌ داره...فکر کردند ایران یعنی‌ دو هزار سال پیش...اما اینها انقدر فهم و درک ندران که پیشرفت ایران امروزی رو ببینن و تحسین کنند، بلکه رای منفی‌ هم میدهند...جماعت بی‌ ظرفیتی هستیم ما ایرانی ها...متاسفم...مرگ بر دشمنان ایران اسلامی ، چه داخلی‌ و چه خارجی‌
اجرکم عندالله
آقا لطفاً يكي به اين سئوال من جواب بده.چرا رو اين موشكا اينقدر انگليسي مي نويسن مگه ايراني نيستن؟خوب فارسي بنويسن.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۹:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
کجاش انگلیسی نوشته؟؟؟
یادش به خیر زمان جنگ به این ها می گفتیم هاگ.یاد فاو به خیر.
چرا روی این موشک بومی مطالب لازم رو به انگلیسی نوشتن؟ لطفا مطالب را فارسی روی موشک بنویسد که کسی به اصالتش شک نکنه
براتقویت زبان انگلیسیه،شایدم برااینکه دشمنابتونن بخونن چون
وقتی صحبت از سامانه میشود منظور رادار و موشک و سیستم پرتاب کننده (لانچر) و سیستم کنترل عملیات که هماهنگی ره گیری را بر عهده دارد. دوستی که که یاد Hawk افتادند درست است. طرح اصلی از Hawk برداشته شده و لانچر هم بذون شک همان است اما به نظر میرسد در بخش باله ها تغیرراتی صورت گرفته است.
باید یادآور شد هاوک با طراحی اصلی به ستاهای 1959 بر میگردد و هم اکنون کشورهای دارای تکنولوژی دفاعی بالا خود به ارتقاء توانایی هاوک دست میزندد. به عنوان مثال نوروژ هاوک را در سال 998 ارتقاء داد. رنج هاک ارتقاء یافته 100 کیلومتر ور دقت آن سه متر مربع است و در رنج 80 کیلومتری دقتی برابر هدف گیری یک متر مربعی است. اسرائیل تنها کشوری است که هاوک را به سیستم الکترو اپتیک ارتقاء داده است که میتواند از فاصله 40 کیلومتری هدف را بیبیند و از فاصله 25 کیلومتری هدف را شناسایی کند و ضمنا" سقف عملیاتی هاوک را به 24 کیلومتر از سطح دریا برساند. هاوک های ایران هم از اف-14 قابل پرتاب بود و هم از لانچر زمینی AMG-78 RAM و RIM 66-MR. از حوصله این توضیح خارج است که رادارهای مورد استفاده هم ارتقاء پیدا کرده اند. برای دوستان عرض کنم که هیچ پیشرفتی از آسمان به زمین نیافتاده است و احتیاج شرط اول پبشرفت است و ما باید به متخصصان خود اعتماد کنیم که میتوانند. هیج هم از علوم و دانش دنیا کم نداریم.
ایران هم اعلام کرده است که سیستم های الکترو اپتیکال را در سیستمهای موشکی خود به کار گرفته است و حتما" هاوک هایی که شما میبیند متعلق به نسل ]]] هاوک است. ترکیه و آلمان و اسرائیل و آمریکاو نروژ هلند و امارات متحده کویت و ... از نسلهای قبلی این سامانه استفاده میکنند.
امیدوارم کسی بی عقلی نکند که ما مجبور به استفاده از این سلاح ها شویم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی