بازدید 16899
روایت رسانه های خارجی از «بزرگترین رزمایش هوایی» ایران؛

این رزمایش حکایت از آمادگی کامل دفاعی ایران دارد

رویترز افزود: تنها بخش هایی از این رزمایش از تلویزیون ایران به نمایش گذاشته شد، ولی شبکه های برون مرزی ایران به پوشش خبری کامل آن اقدام کردند که این موضوع، نشان می دهد که هدف مهمتر ایران از این رزمایش، برد و مصرف خارجی آن بوده است/ «الجزیره» مدعی شد این رزمایش برای نشان دادن قدرت ایران به ناتو است.
کد خبر: ۱۳۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱ 17 November 2010
سرویس بین الملل ـ رزمایش موفقیت آمیز هوایی روز گذشته در ایران با نام «مدافعان آسمان ولایت 3»، آن هم در نزدیک ترین نقطه به نیروگاه اتمی بوشهر، واکنش های گوناگون رسانه های غربی و منطقه را در پی داشت.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» در همین باره گزارش داد: ایران با برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی در تاریخ ایران، پاسخ هایی آرام به آمریکا و اسرائیل فرستاد و این رزمایش نشان داد که ایران تا چه اندازه روی نیروگاه بوشهر و اقتدار هوایی و دریایی این منطقه حساسیت دارد.

این سایت انگلیسی، برگزاری رزمایش روز گذشته را در سکوت خبری ایران توصیف کرد و افزود: تنها بخش هایی از این رزمایش از تلویزیون ایران به نمایش گذاشته شد، ولی شبکه های برون مرزی ایران به پوشش خبری کامل آن اقدام کردند که این موضوع نشان می دهد، هدف مهمتر ایران از این رزمایش، برد و مصرف خارجی آن بوده است.

بنا بر این گزارش، «القدس العربی» اما نگاه دیگری به این رزمایش دارد و در گزارش خود آورده است: ایران با برگزاری این رزمایش، توجه ناوگان های آمریکا در خلیج فارس را منحرف کرد و موفق شد شمار بیشتری از ناوچه های جنگی و قایق های تندروی خود را در آب های بین المللی نزدیک به خلیج فارس و دریای عمان مستقر کند.

این روزنامه کویتی، از انتقال استراتژیک و پشتیبانی ناوگان نهم ایران در سواحل دریای عمان نیز اخباری را منتشر کرده و این تحرک نظامی را تقویت توان ایران برای مبارزه با دزدان دریایی خلیج عدن عنوان نمود که در پوشش رزمایش انجام گرفت.

از سوی دیگر، اما «الشرق الاوسط»، نگاه ویژه ای به این رزمایش دارد و تحلیل خود را این گونه ارایه می دهد: این رزمایش نشان داد، تئوری ایران که همواره خود را در حال جنگ با دشمنان خود می داند، واقعیت دارد و این رزمایش که یک عملیات تمام عیار نظامی بود، نشان از آمادگی ایران برای مقابله با تهدیدات اسرائیل و آمریکاست.

شبکه خبری «الجزیره» نیز رزمایش «مدافعان آسمان ولایت 3» را این گونه گزارش کرد: این رزمایش برای نشان دادن قدرت ایران به ناتوست، به گونه ای که در جریان این رزمایش، ایران برخی از تجهیزات هوایی بازسازی و نوسازی شده را تست دفاعی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
جانم فدای رهبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
خطاب به اونایی که رأی منفی داده اند:

جان من هم فدای رهبر
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۷
به هيچ عنوان راي مثبت و منفي اينترنتي ملاك نيست ... چون از اينترنت تنها يك بخش خاص با حدود سني مشخص و عقايد مشخص استفاده ميكند. بنابراين به اين رتبه هاي منفي اهميت ندهيد و خيالتان از اكثريت جامعه و بالغ جامعه راحت باشد كه محكم پشت رهبري خود ايستاده اند
شما که میگین اونا همش دروغ میگن!!!
اونا خودشونم فهمیدند که دیگه نمی شه با ایران کل کل کرد وگرنه دخل همشون اومدست
این رسانه های بیگانه خودشون هم می دونن نمیشه با ایران شوخی کرد اما نمی خوان قدرت بالای ایران رو باور کنن.
مشک آنست که ببوید نه آنکه تابنتک بگوید
ماشاالله حزب الله
ما الان بيشتر از هرچيز به تداركات وتجهيز جامعه از نظر نرم افزاري براي مقابله با جنگ نرم نياز داريم
خدا را هزاران بار شکر- بگذار هر کس تحلیل خودش را داشته باشد. مهم اینست که ایران قدرتش را به رخ می کشد . تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
موفق باشید
حتی اگه تا بن دندان هم مسلح بشیم تازه فرمان خدا رو اجرا کردیم که میفرماید و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه "و هر آنچه میتوانید از نیرو فراهم آورید"
در این جنگل دنیا گل خار دار بودن شرط بقا است و گرنه شقایق و لاله دشت نه از دست حشره در امان است و نه از چرنده و خزنده
درودبرارتش قهرمان وسپاه سرافراز
قسمتي كه جلب توج مي كنهUnlike هاي نظر اول و سوم هست.البته اين كار حتما از طرف صهيونيستها برنامه ريزي شده وگرنه هيچ ايراني اين Unlike ها رو نمي زنه
همین رزمایشها و نمایش اقتدار نیروها، یکی از مهمترین عوامل بازدارنده از جنگ بین کشورهاست
به خداوندي خدا قسم به اين درجه از رشد و بصيرت و شوق و عشق به اسلام ناب محمدي صلوت الله عليه و آله و ولايت فقيه كه جانشين بر حق امام معصوم عليه اسلام در زمان غيبت است و به اين مردم پاك و شريف و ايران عزيزم رسيده ام كه حاضرم جان ناقابلم را بي درنگ در راهشان فدا كنم
اي شياطين منتظر من باشين كه دنيا را بر شما تنگ خواهيم كرد.
مرگ بر امریکا
به نظرم صحبتهای این خبرگزاریهای عربی ، رگه ای از تحریک دشمنان ایران را هم در خود دارد. عربها این سالها برای سر کار ماندن همیشه غرب را از ایران ترسانده اند. و بعبارت دیگر با ریختن خون ایرانیان و فشار های مختلف وارد کردن به مردم ایران سر کار مانده اند. آمادگی نظامی خوب است اما در کار آن باید کار تبلیغی گسترده ای نیز برای مقابله با این موذیگریهای اعراب نیز کرد.
واقعآ بايد به تفكرات دفاعي سرداران ايران تبريك گفت رزمايش زهر چشم گرفتن از دشمنه و ميخكوب كردن دشمن در جاي خودشه و از جنگ و خونريزي جلوگيري ميكنه.
سپاس بر سپاه و ارتش هميشه بيدار ايران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار