دعوای خودروسازان داخلی با وزارت صمت، سازمان حمایت و شورای رقابت بر سر افزایش قیمت خودرو مدتی است تنش بین دولت و خودروسازی را زیاد کرده است. این درحالی است که در شبکه های مجازی صحبت از افزایش قیمت ۲۵ درصدی محصولات سایپا و ایران خودرو و موافقت وزارت صمت با افزایش قیمت ها شد که کمی بعد وزارت صمت آن را تکذیب کرد، اما به نظر می رسد وزارت صمت و نهادهای ناظر بالاخره دیر یا زود تسلیم خودروسازان شوند.
به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، اگرچه اعلام رسمی قیمتهای جدید از سوی وزارت صمت هنوز انجام نشده است، اما شبکه های اجتماعی از اعلام موافقت وزارت صمت با افزایش ۲۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی ایران خودرو و سایپا خبر دادند که کمی پس از انتشار این خبر، مهرداد خسروی مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، این خبر را تکذیب کرد و گفت: هنوز در مورد تغییرات قیمت خودرو تصمیم نهایی اعمال نشده و تغییر قیمت خودرو هنوز در مرحله کارشناسی است.
نام خودرو | قیمت امروز ( کارخانه ای) | میزان افزایش قیمت | قیمت حدودی نهایی پس از افزایش قیمت |
سورن پلاس (XU7P) | ۶۲۶ میلیون تومان | ۱۵۵ میلیون تومان | ۷۸۱ میلیون تومان |
دنا پلاس MT6 (رینگ فولادی) | ۷۳۲ میلیون تومان | ۱۸۳ میلیون تومان | ۹۱۵ میلیون تومان |
دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) | ۹۵۵ میلیون تومان | ۲۳۸ میلیون تومان | ۱ میلیارد و ۱۹۳ میلیون تومان |
پژو ۲۰۷ موتور TU3 | ۵۹۸ میلیون تومان | ۱۴۹ میلیون تومان | ۷۴۷ میلیون تومان |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما | ۸۰۵ میلیون تومان | ۲۰۱ میلیون تومان | ۱ میلیارد و ۶ میلیون تومان |
تارا اتوماتیک V۴ | ۹۱۲ میلیون تومان | ۲۲۸ میلیون تومان | ۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان |
ساینا GLX | ۴۱۲ میلیون تومان | ۱۰۳ میلیون تومان | ۵۱۵ میلیون تومان |
ساینا اتوماتیک | ۵۰۱ میلیون تومان | ۱۲۵ میلیون تومان | ۶۲۶ میلیون تومان |
کوییک اتوماتیک | ۴۷۷ میلیون تومان | ۱۱۹ میلیون تومان | ۵۹۶ میلیون تومان |
شاهین G (سانروف) | ۵۹۱ میلیون تومان | ۱۴۷ میلیون تومان | ۷۳۸ میلیون تومان |
شاهین اتوماتیک G | ۷۳۶ میلیون تومان | ۱۸۴ میلیون تومان | ۹۲۰ میلیون تومان |
اطلس GL | ۴۹۱ میلیون تومان | ۱۲۲ میلیون تومان | ۶۱۳ میلیون تومان |
به گزارش تابناک، صرف نظر از آنکه وزارت صمت با فشار خودروسازان برای افزایش قیمت چه واکنشی نشان خواهد داد که پیش بینی می شود این وزارتخانه درحال زمان خریدن برای اتلاف وقت و بسترسازی مناسب برای جا انداختن قیمت های جدید به بازار است و نمی تواند با قیمت های اعلامی از سوی این دوخودروساز به طور کامل مخالفت کند، اما با تصویب و تائید وزارت صمت گرچه در کوتاه مدت افزایش قمیت به نفع خودروسازان خواهد بود که مدعی زیان انباشته هستند اما در بلندمدت، با کاهش قدرت خرید مردم و تشدید رکود، حتی خودروسازان را برای فروش محصولات خود با چالشهای جدی مواجه می کند.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.