بازدید 3475
۲

کدام خودرو بیشترین کاهش قیمت را داشته است؟

قیمت KMC T ۸ کرمان‌موتور پیش از قیمت‌گذاری جدید محصولات خودروسازان دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده که پس از اصلاح قیمت‌ها در اردیبهشت سال جاری، روند نزولی به خود گرفت؛ به طوری که طبق بررسی‌های وزارت صمت قیمت این خودرو هم اکنون به یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان رسیده است؛ براساس این گزارش این خودرو بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ 24 November 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، گزارشی از کاهش خودرو‌های پرتیراژ در بازار خودروی کشور ارائه کرده که آن را نتیجه اصلاح قیمت خودرو‌ها در فروردین ماه سال جاری (پس از نزدیک به یک ماه و نیم ثابت ماندن قیمت کارخانه‌ای محصولات) دانسته است.
براساس گزارشی که اخیراً وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده، اعلام شده که افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در اواخر اردیبهشت‌ماه توسط مرجع قیمت‌گذار، زمینه کاهش قیمت‌ها در بازار را فراهم کرده است.

در گزارش معاونت حمل ونقل وزارت صمت در تحلیل بازار خودرو‌ها تاکید شده است که کاهش محسوس قیمت‌ها در بازار خودرو کشور، همراه با رشد قیمت کارخانه‌ای محصولات خودروسازان در اردیبهشت ماه توسط شورای رقابت رقم خورده و قیمت خودرو‌های داخلی و مونتاژی از زمان اصلاح قیمت کارخانه‌ای توسط شورای رقابت در اردیبهشت ماه سال جاری با افت محسوسی در بازار مواجه شده است.

براساس این گزارش، خودرو‌های تولید داخل از ابتدای سال گذشته در بازار حدود ۵۲ درصد و قیمت خودرو‌های مونتاژی حدود ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است، اما روند بازار خودرو از ۲۱ فروردین ماه امسال (از زمان رشد قیمت خودرو به تصمیم شورای رقابت) شکل دیگری به خود گرفت؛ به‌گونه‌ای که طبق جدول قیمتی که این معاونت وزارت صمت منتشر کرده است، در مدت مذکور بهای خودرو‌های مونتاژی ۳۱.۵ درصد و قیمت محصولات داخلی ۲۱.۳ درصد کاهش را ثبت کرده است.

براساس آنچه که در گزارش وزارت صمت آمده است، قیمت ۱۸ خودروی داخلی و مونتاژی در دو بازه زمانی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون و همچنین از زمان افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت (۲۹ فروردین ماه سال جاری) تاکنون بررسی شده است.

طبق این گزارش قیمت KMC T ۸ کرمان‌موتور پیش از قیمت‌گذاری جدید محصولات خودروسازان دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده که پس از اصلاح قیمت‌ها در اردیبهشت سال جاری، روند نزولی به خود گرفت؛ به طوری که طبق بررسی‌های وزارت صمت قیمت این خودرو هم اکنون به یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان رسیده است؛ براساس این گزارش این خودرو بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده است.

لاماری‌ایما گروه صنعتی آرین‌موتور دیگر خودرویی است که بعد از KMC T ۸ بیشترین افت قیمت را تجربه کرده و در بازه زمانی مذکور از دو میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان رسیده است محاسبات حاکی از کاهش ۳۶ درصدی قیمت این خودرو است.

همچنین دیگنیتی پرایم گروه خودروسازی بهمن‌موتور، از دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان رسیده و افت ۳۵ درصدی قیمت را نشان می‌دهد.

خودرو‌های داخلی، اما تقریبا کمتر از محصولات مونتاژی افت قیمت را تجربه کرده‌اند؛ بیشترین کاهش قیمت در محصولات دو خودروساز بزرگ کشور، مربوط به پژو ۲۰۷ پانورامای دنده‌ای است که بهای آن از ۸۸۲ میلیون به ۶۵۴ میلیون تومان رسیده است و بدین ترتیب افت ۲۶ درصدی را تجربه کرده است.

پس از انتشار گزارش معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، سپهر دادجوی توکلی-سخنگوی شورای رقابت- در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

''گزارش وزارت صمت از تاثیر مصوبات شورای رقابت در بازار خودرو؛ این گزارش مفصلی است از معاونت حمل‌ونقل. هدف نخست دستورالعمل تعادل عرضه و تقاضا در است بوده است؛ بنظر می‌رسد گام نخست علیرغم تمام هجمه‌ها در بازار تاثیر داشته است.''

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احتمالا مردم فهمیذن که کیفیت مناسبی ندارند و خرج تعمیرات زیاد دارند
همینکه ماشینو از بورس دراوردن و بعد واردات ازاد شد قیمتها پایین اومد ولی اگر واقعا دلشون برای این ملت میسوزه واردات برای همه ازاد باشه وبدون دربافت یک ریال گمرکی مثل کشور امارات مردم همه چیزو با قیمت واقعی خرید میکنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی