بازدید 2556

مضرات فرستادن پیام کوتاه در نیمه‌شب

بیدار بودن در هنگام شب و استفاده از این تکنولوژی‌ها در شب‌هنگام باعث بروز مشکلات ادراکی و روحی مانند افسردگی، ناامیدی و مشکلات یادگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵ 09 November 2010
خبرآنلاین: نوجوانانی که بعد از فرا رسیدن وقت خواب خود پیام کوتاه می‌فرستند خواب کافی ندارند، روحیه خوبی ندارند و ممکن است دچار افسردگی شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد نوجونانی که در زمان خواب خود نمی‌توانند لپ‌تاپ یا تلفن همراه خود را کنار بگذارند بیش‌ از دیگران به ناامیدی و افسردگی دچار می‌شوند و حتی ممکن است دچار مشکلات یادگیری شوند.

محققان آمریکایی اعلام کردند بر خلاف تماشای تلویزیون فرستادن پیام کوتاه و ایمیل فعالیت مغزی بیش‌تری را می‌طلبد. این در حالی است که در اواخر شب مغز باید به طور کامل استراحت کند و فعالیت‌های فکری می‌تواند اثرات مخربی روی آن داشته باشد.

محققان مرکز خواب JKF به 40 فرد بین 8 تا 22 سال پرسشنامه‌هایی را دادند و از آن‌ها سوالاتی در مورد ساعات خواب و استفاده آن‌ها از پیام کوتاه و ای‌میل پرسیده شد.

به طور متوسط افرادی که در این تحقیقات بودند هر روز نزدیک به 33.5 پیام کوتاه یا ایمیل در هنگام شب می‌فرستادند. این پیام‌های کوتاه بین 10 دقیقه بعد از رفتن به رختخواب تا 4 ساعت بعد از آن فرستاده می‌شد. پسرها معمولا تمایل دارند در هنگام شب به اینترنت گردی و بازی‌های کامپیوتری بپردازند، در حالی که دختران بیش‌تر تمایل به فرستادن پیام کوتاه یا صحبت کردن با دوستانشان را داشتند.

به طور متوسط آمدن پیام کوتاه حداقل یک بار باعث بیدار شدن استفاده کنندگان از تلفن همراه می‌شد و نزدیک به 77 درصد از افراد نیز اعلام کردند برای خوابیدن مشکل داشتند.

بیدار بودن در هنگام شب و استفاده از این تکنولوژی‌ها در شب‌هنگام باعث بروز مشکلات ادراکی و روحی مانند افسردگی، ناامیدی و مشکلات یادگیری می‌شود.

فعالیت مغزی شدید در هنگام خواب باعث بی‌خوابی شده و حتی دردهای موضعی مانند سر درد و مانند آن را دارد. در هنگام استفاده از لپ‌تاپ یا موبایل نوجوانان ممکن است در وضعیت بدنی سالمی قرار نگرفته باشند و به این ترتیب دچار کمر درد یا سردرد شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار