بازدید 33715

سردار فاتح خرمشهر بستری شد

سردار عبدالله نورانی در سال 1364 در منطقه فاو بر اثر گاز خردل شیمیایی شد و از آن زمان، زخم‌های کوچکی در چشم و سایر نقاط بدن وی ایجاد می‌شد و آن را به طور موقت با دارو رفع می‌‌کرد.
کد خبر: ۱۲۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۷ 02 November 2010
سردار عبدالله نورانی از جانبازان 55 درصد و شیمیایی دفاع مقدس و فرمانده تیپ 22 بدر در آزادسازی خرمشهر بر اثر عارضه شیمیایی در ناحیه چشم در بیمارستان لبافی‌نژاد بستری است.

 عصر ایران نوشت:

سردار عبدالله نورانی در سال 1364 در منطقه فاو بر اثر گاز خردل شیمیایی شد و از آن زمان، زخم‌های کوچکی در چشم و سایر نقاط بدن وی ایجاد می‌شد و آن را به طور موقت با دارو رفع می‌‌کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه از 10 ماه گذشته زخم‌های ناشی از عارضه شیمیایی عمیق‌تر و بزرگ‌‌تر شده است و بهبود پیدا نمی‌کند که علی‌رغم 6 بار عمل جراحی چشم راست وی نابینا شد.
برادر سردار عبدالله نورانی در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: از 10 روز گذشته چشم چپ وی نیز دوباره وضعیت چشم راست را پیدا کرد؛ به طوری که قرنیه چشم زخم شده و بافت‌های دور قرنیه از بین رفته است.



وی اضافه کرد: زمانی که به بیمارستان لبافی‌نژاد مراجعه کردیم گفتند ظرفیت تکمیل است و با توجه به اینکه وی شبانه‌روز شدیداً درد می‌کشید، ذکر می‌گفت و با توسل به ائمه اطهار (ع) سعی می‌کرد درد خود را التیام بخشد.

این جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس یادآور شد: پس از 3 روز پیگیری، برادرم از هفته گذشته در بخش چشم بیمارستان لبافی‌نژاد بستری شد و پزشکان درمان خاصی برای این مورد متصور نیستند.

وی افزود: این سردار دفاع مقدس اکنون شرایط دردناک و اسف‌باری را در بیمارستان متحمل است و امید ما به دعای امت حزب‌الله و خانواده شهدا و ایثارگران است.

نورانی خاطرنشان کرد: ما امیدی به کمک مسئولان از بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت بهداشت و درمان نداریم علی‌رغم اینکه معاونان وزارت بهداشت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس مجلس شورای اسلامی از این جریان مطلع هستند ولی در طول این هفته اقدامی برای ملاقات با این سردار دفاع مقدس نکردند.

وی ضمن تشکر از ملت حزب‌الله و خانواده شهدا و ایثاگران، بیان داشت: خانواده شهدا و ایثارگران در طول یک هفته گذشته به طور مداوم ملاقات سردار عبدالله نورانی می‌آیند و حتی تقاضای اهدا چشم به وی را دارند.

سردار عبدالله نورانی 54 سال دارد و از جانبازان 55 درصد دفاع مقدس است.



وی از مبارزان اولیه انقلاب اسلامی هستند که در آن دوران مبارزه مسلحانه بر علیه رژیم طاغوت داشت فعالیت‌های وی در حدی بود که ساواک در صدد دستگیری این مبارز انقلابی بود و همین امر موجب شد تا این یار امام خمینی (ره) مجبور به زندگی مخفیانه و زیرزمینی شود.

این مدافع نظام و انقلاب در جریان تجزیه طلبان که می‌خواستند خوزستان را از ایران جدا کنند، فعالیت گسترده‌ای در کنار شهید محمد جهان‌آرا داشت و در محور کوت شیخ فرماندهی عملیات سپاه خرمشهر را بر عهده داشت.

سردار عبدالله نورانی برادر شهیدان «غلامرضا 30 ساله و رسول 14 ساله نورانی» در خرمشهر است و در آزادسازی خرمشهر نیز فرماندهی تیپ 22 بدر را برعهده داشت.

وی در طول هشت سال دفاع مقدس تا بعد از پذیرش قطعنامه 598 در جبهه بود و به قدری به حفاظت از دین و مملکت اسلامی اهتمام می‌ورزید که پس از ازدواج، به همراه خانواده در منطقه جزیره مینو زندگی می‌کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱۶
خدا شفاش بده
واقعا تاسف آوره ؛ انسان های والامقامی مثل سردارنورانی رو باید روی سرمون بگذاریم ودست وپاشونو ببوسیم ولی اینگونه بااون ها برخورد می کنیم ؛واقعا برای خودم به عنوان یه ایرانی متاسفم
ولک ما بچه جنوبیا چاکرتیم . ایشا لا خوب بشی برات دعا می کنیم .
بگذارید اونیز به بابانظر دست بدهد که اینان برای ماندن خلق نشده اند
از نظر آقايان جبهه رفته ها محكومند
متاسفانه اکثر رزمندگان به همین مشکلات دچار هستند... واقعا متاسفم و امیدوارم که بهبودی برای ایشان حاصل شود.
خوب بود عکسی ازایشان درمتن خبر قزار میدادید.
خداوند به حق اين روز با عظمت اين برادر جانباز و همه جانبازان را كه ملت ايران همه چيزش را مديون انهاست ، شفاي عاجل عنايت فرمايد و به مسوولان نظام نيز لياقت و سعادت خدمت به اين عزيران را عطا فرمايد.
من نمی دونم ریاست محترم بنیاد شهید اگر به امور همچین سرداری نرسد و نتوانند او را در بیمارستان بستری نمایند چه کار واجب تری دارند؟ 160 نفر به همراه وزیر ارشاد راهی قطر شدند که چه ؟می خواهند مملکت را سربلند کنند ! ما با کسی که مملکت رو سربلند کرد چه کرده ایم ؟آیا توان اعزام ایشان را به کشورهای پیشرفته تر وجود ندارد؟
خدايا به حق دحوالارش اين سردار را شفا دهد
با سلام به برادران
چقدر خوب است در سايت تابناك ستوني براي زندگينامه اينگونه سرداران و مبارزان در نظر گرفته شود
اینجانب عبدالله جوادی 57ساله با کمال میل و بدون هیچگونه توقعی حاضر به اهدا یک چشم به این سرباز وطن میتوان گفت سرباز امام زمان و
یکی از حافظان تمامیت ارضی و عقیدتی کشور بوده می باشم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
لطفا شماره تماس و ایمیل فراموش نشود
maa do aa meecunim ba raye sa lama ti en sardar aziz
اللهم اشف کل مریض
با سلام من از دوستان و همرزمان این سردار بزرگ هستم و ایشان را کاملا میشناسم سلام بنده را به ایشان برسانید و بگوئید من در آسایشگاه وضعی بهتر از شما ندارم اگر داد و درد ما را بنیاد شهید احساس میکرد وضعمان بهتر بود
ما که دنیا را باختیم خدا کنه آخرت را نبازیم
حداقل یه عکسی ازش میگذاشتین
عزت امروز مدیون مجاهدت این عزیزان است خداوند وجود با برکت جانبازان را برای ما حفظ نماید.انشاا...
خوشا به حال آنانکه با افتخار رفتند و خاک بر سر ما که ماندیم و باید این چیزها را ببینیم. اما بدا به حال آنانکه به این عزیزان نرسند . یعنی برای ایشان راهی نیست و واقعا نمی شود کاری کرد؟
من حاج عبدالله وبرادران شجاع و مومنش را سالهاست که میشناسم. او وبرادران غیرتمندش بهمراه چند تن از دوستان بودند که یورش ارتش بعث عراق را در حمله به فاو و ورودشان به آبادان رامردانه پاسخ دادند. خداوند به حق آقایش امام زمان شفایش دهد.
خوب خرجها بالاست به اينها نميرسد از تغيرات مبلمان گرفته تا سفرهاي160 نفري به .......... انصاف هم خوب است نميشود به اين چيزهاي كم اهميت رسيد فقط يك چيز ميتوان گفت:ما به كجا ميرويم واويلا وامصيبتا
اين هم مزد جبهه رفتن
البته مزد واقعي مال اون دنياست
شفاي عاجل
غربت مدالی است که بر سینه پر درد یادگاران دفاع مقدس نقش بسته است و جالب اینکه این مدال را هم دوستان و هم بد خواهان به گردن آنها انداخته اند و دیر نیست زمانیکه که این یادگاران سینه سوخته بر روی تخت غریبی بیمارستان ها یا خانه هایشان با ما وداع گویند چنانکه پیش از این هم چنین شده است و آب از آب تکان نخورده و مسئولین را غیرتی بالا نگرفته است. مگر نگفته اند که بسیجی شیر جبهه و مظلوم شهر. نه خدایا به بی تفاوتی مسئولین در قبال این عزیزان نگاه نکن بلکه به دست نیاز ما ونسل آینده بی خبر از آن حماسه ها و حماسه سازان ما بنگر و این نعمت ها را از ما مگیر .آمین یا رب العالمین
فقط میتونم بگم به نوبه خودم شرمنده ام که به عنوان یک جوان قدردان شما سرداران عزیز هیچ کاری از دستم بر نمیاد انجام بدم براتون جز اینکه از خداوند شفا و از فاطمه زهرا صبر بر درد بخوام برات پدرم
سلام علیکم
من الان در مدینه منوره مقابل حرم نورانی رسول الله هستم ساعت 2:30 بامداد است دعا میکنم سردار که همشهری خودم نیز هست بحق شاه مدینه هرچه زودتر سلامتی خود را بدست آورد. یا رسول الله با تشکر حجت بختیاری - خرمشهر
در جوار حرم مطهر پيامبر اكرم (ص) و بقيع شريف ، از خداوند بزرگ عاجزانه درخواست شفاي عاجل سردار رشيد اسلام و ايران برادر ايثارگرو جانباز عزيز، سردار شجاع و با غيرت عبدالله نوراني و تمامي جانبازان و مجروحان دفاع مقدس را خواستارم .
غدایااسطوره مقاومت علیه دشمن بعتی را مقاوم در برابردردبساز-آمین
از آیات الله بهجت رحمت الله علیه نقل شده در سختیها بهترین دعا این است که قسم بخوریم به نماز شب یازدهم محرم خانم حضرت زینب سلام الله علیه که خدا حاجت ما را برآورده فرماید. به جاست که از خدا بخواهیم به حق نماز شب حضرت زینب سلام الله علیه در شب یازدهم محرم این عزیز سمبل استقلال پیروزی آزادی و جمهوری اسلامی شفا پیدا کند انشا الله.
سردار‌جان ميدانم كه تو همان روز ازل چشم ياري به سوي اين مسئولان پرادعا وا نكرده‌ بودي و همواره شافع و ياورت خدا و اهلبيت عصمت و طهارت (عليهم‌السلام) بودند و حالا هم همينطور. با خواندن خبر فوق دلم بيشتر به‌درد آمده و تنها كاري كه از دستم بر‌آمده فقط براي شفاي عاجل شما دعا كردم. چشمانم پر از اشك و دلم پر ازخون شد. اين مسئولان بدانند كه ادعاي واهي داشتن دردي را دوا نمي‌كند بايد نعمت وجود اين عزيزان را درك كنيد و بدانيد كه اين دلاور‌مردان هم براي شما كاشتند و هم درو كردند و شما با آسودگي‌خاطر داريد لقمه‌ آماده را ميل مي‌كنيد. سپاس و قدر شناسي مردم متوجه اين عزيزان است، به خود نگيريد.
ايخدا كريم در اين صبح صادق به قمر بني هاشم (ع)سوگندت مي‌دهم كه به همه جانبازان عزيز وبيماران اسلام شفاي عاجل مرحمت فرما.
توی این مملکت که به یک فوتبالیست از پول بیت المال نزدیک پانصد میلیون می دهند و آقایان هر کار می خواهند می کنند چرا به این عزیزان حق واقعی شان را نمی دهند.
خدايا تو خود اين عزيز را شفا بده.
خدایا ما را قدر دان زحمات این بزرگوراران قرار بده، و شفای عاجل عنایت بفرما.
من یک زن 61 ساله هستم با افتخار آمادگی اهدای یک چشم به ایشان را دارم چون کمکی بیش از این از دستم بر نمی آید خداوند به ایشان وجانبازانی این چنینی که کم نیستند وغریب وگمنام اند شفای عاجل عنایت فرماید
خدایا به حق چشم تیرخورده سردار وسقای کربلا شفای کامل عنایت فرماید
آمین
سردار خدا نگهدارت باشد ای شیردل ایران
خدا شفاشون بده من یه بار مصاحبه ایشون رو تو تلویزیون دیدم از این خبر واقعا ناراحت شدم خیلی دوستشون دارم فعلا که دولت مشغول تجلیل از رزمندگان حماس و حزب الله هست و براش زیاد مهم نیست که بسر رزمندگان عزیز ما چی میاد راستی انگار یادمون رفته اونا در زمانی که امثال آقای نورانی جانشون رو بر کف گرفتند و از ایران دفاع میکردند برای کمک به عراق نیرو گسیل می کردند حداقل اول به جانبازای خودمون برسین بعد ...
مانی
واقعا باعث تاسف است كه از رشادتها و عشق اين عزيزان به وطن و انقلاب استفاده نميشود.همه انتصابات در كشور فاميلي، رفاقتي و باندي شده است. خداوند به جانبازان كه حاملان واقعي جنگ و دفاع از كشور بوده اند سلامتي و صبر عطا فرمايد. و به مسئولين بجاي سياسي كاري و تهمت به رقبا روحيه خدمتگذاري و عدل و انصاف بدهد.
ایران آبروی دوبارش از انقلاب داره. از این مردان داره ولی مسئولین چکار کردند.
اینجاست که چهره واقعی بعضی ها رو میشه
کاش او هم مثل شهید باکری این روزها را نمیدید.
باچشمان اشک آلوداین جوانمرددفاع مقدس رابه امام زمان(عج) سپرده وشفای ایشان را از خودش خواستارم امیدوارم خداوند راضی نشود یکی دیگر از ستونهای این انقلاب ما را ترک کند.
خداوند به همه جانبازان عزیز سلامتی وشفای عاجل عنایت فرماید.
خدا انشاء.... در بهشت قرارشان دهد . ما که خودمان را مديون آنها ميدانيم . اي کاش مي شد و کاري برايش مي کرديم .
بنده حاضرم هر کاری از دستم برمی آید برای ایشان انجام دهم. شما هم از همه کمک بخواهید تا این سردار رشید اسلام غریب نماند.
بهتر است مسئولان مربوطه يك بار ديگر اين جمله حضرت روح الله را بخوانند : اگر در رسيدگي به احوال پيشگامان جهاد و شهادت كوتاهي كنيد به آتش دوزخ الهي گرفتار خواهيد شد
حهت اطلاع برخی برادران که در برج های آنچنانی سکونت داشته و درآمد های میلیارد دی دارند.
پس اين همه تبليغ به خاط چيست اين عزيز جانباز را براي بستري كردن در بيمارستان اذديت كردهاند واي به حال مردم بيچاره كه كسي را نداشته باشنداز خداوند شفاي عاجل براي اين سردار عزيز را خواستاريم.
خدا وند شفا عنایت فرماید
اللهم اشف كل مريض
خوب مسئولان بنياد شهيد ، و مسئولان مرتبط با اين قضيه كجا هستند ، چرا كسي ديگه به فكر اين جانبازان عزيز نيست اينها بوده اند كه امروز آقايان كبكبه و دب دبه دارند ، با توجه به اينكه جنگ چيز خوبي نيست دعا مي كنم مملكت ما مثل عراق و افغانستان شود تا دولت مردان و مجلس نشينان قدر اين عزيزان را بدانند آنهايئكه حقوق ميليوني مي گيرند چرا براي اين عزيزان جلسه پيش از دستور نمي گذارند و به بنياد شهيد تذكر بدهند خودم جبه رفتم در جنگ بودم ولي با اين كار آقايان الان پشيمان پشيمان چون ارزشي براي اين سرداران قائل نشدند،
شما را خدا این مردان بی ادعا را دریابید من حاضرم هر چه دارم برای این مرد آسمانی با کمال افتخار هدیه کنم حتی اگر ممکن هست یک چشمم را
خدا شفايش دهد ملت ايران مديون اينها هستند
كجايند مردان بي ادعا
به عنوان يك خرمشهري با افتخار اعلام ميكنم خاك پاي او وتمامي رزمندگاني كه دركنار ايشان خرمشهر عزيز را آزادكردند هستم وبراي ايشان آرزوي شفا مي نمايم.
براي قدرداني از سربازان سرافراز دين و ميهن، نبايستي به شيوه دولتمردان كنوني نگريست. اين ايثارگران برچشم ما جاي دارند و اگر مسولين نمي توانند كاري كنند اعلام كنند تا امثال بنده حقير با طيب خاطر چشم اهدا كنيم.
خدا بحق ابروي امام زمان شفاي خير به اين يادگار دفاع مقدس عنايت كند
موضع کنونی وی در برابر پایمال شدن حقوق قانونی ملتی ایران چیست ؟
سلام برشهيدان.اگرميدانستم بعدازجنگ اينقدربايدزجربكشيم ودردمجروحيت راخودم وخانواده ام تحمل كنندهيچوقت به پشت جبهه برنميگشتم.الان كه جنگ تمام شدديگربه مانيازي نداريد.باشدشماهابچسبيدبه دنياماهم آخرت راباجان ودل قبول داريم.استاني كه بعدازبيست سال جنگ هنوزيك بيمارستان براي ايثارگران نداردمشخص است جزءفراموش شدگانيم.درد راتحمل ميكنم فقط ازخداميخواهم آن دنياجوابگوخون شهدا وايثارگراني كه هرروزدارندازاين دنياي كثيف خداحافظي ميكنندباشيد.به اميدآنروز.والسلام مازندران
خدایا این بنده ناچیز از شما درخواست داریم شفا به جانبازان عطا فرما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان