بازدید 7986

راهيان مقاومت، بازدید از مناطق عملیاتی جنوب لبنان

گزارش «تابناک»
کد خبر: ۱۲۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵ 01 November 2010
سید احسان رییس الساداتی ـ ايران پس از انقلاب اسلامي براي مسلمانان جهان، به ويژه شيعيان الگويي شد تا در مقابل استعمار و استکبار جهاني مقاومت کنند. تأکيدات بنيانگذار انقلاب اسلامي مبني بر صدور انقلاب به ديگر کشورها با حماسه 8 سال جنگ تحميلي، تجلي واقعي يافت. رشادت‌هاي جوانان مسلمان ايراني در جبهه‌هاي حق عليه باطل الهام بخش رزمندگان مسلمان دنيا به ويژه شيعيان لبنان و مسلمانان فلسطين قرار گرفت. ملت مبارز فلسطين و لبنان با حمايت‌هاي مادي و معنوي ملت ايران سال‌هاي دشوار مبارزه و جهاد در برابر رژيم اشغالگر قدس را سپري کرده و در اين راه حماسه‌هاي عظيمي خلق نمودند و شهداي بسياري را تقديم اسلام ناب محمدي کردند.

در سال‌هاي اخير ملت مبارز فلسطين و لبنان در جنگ‌هاي 22 روزه و 33 روزه بار ديگر نقش مقاومت در پيروزي حق عليه باطل را اثبات کردند. پيروزي‌هايي که در آن ملت بزرگوار ايران نيز سهيم بودند. و احساس غروري که در مسلمانان فلسطين و شيعيان لبنان در پي پيروزي‌هاي پي در پي اخير در جبهه‌هاي مقاومت شکل گرفته است با دسيسه‌هاي عوامل داخلي استکبار جهاني به بخشي از جامعه ايران به درستي منتقل نشده است.

اما متاسفانه در حوادث پس از انتخابات مشاهده شد که بخش اندکي از جوانان از سر ناآگاهي در لزوم حمايت از مقاومت ترديد کردند. بنابراین ضرورت توجه جدي و فعاليت مضاعف در افزايش سطح آگاهي ملت هشيار ايران علي الخصوص جوانان از حماسه‌هايي که مردم ايران با حمايت‌هاي خود از شيعيان جنوب لبنان خلق کرده‌اند، بيش از پيش احساس مي‌شود. در اين ميان سازمان‌هاي مردم نهاد در قالب فعاليت‌هاي فرهنگي براي افزايش اين سطح آگاهي مي‌توانند تاثيرات بنيادين و ماندگارتري را بگذارند.

با توجه به دستاوردهاي موفق و بي نظير اردوهاي راهيان نور در انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به جوانان و نسل‌هاي آينده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران «طرح راهيان مقاومت» با هدف ترويج و انتقال ارزشهاي مقاومت و افزايش سطح همبستگي ملت شريف ايران با ملت‌هاي مبارز و مسلمان به ويژه شيعيان لبنان ارائه مي‌گردد.

نظر به تأکيدات مقام معظم رهبري نسبت به بيداري مسلمانان جهان و لزوم تشکيل جبهه متحد اسلامي براي مبارزه با سياست‌هاي استعماري قدرت‌هاي بزرگ به ويژه آمريکا و انگليس و تلاش براي نابودي رژيم اشغالگر قدس، در سال‌هاي اخير لزوم توجه بيش از پيش به همراهي و همبستگي ملت و دولت ايران با جوانان مبارز لبنان احساس مي‌شود. به ويژه امروزه که دشمنان اسلام با طرح و ترويج شعارهايي از قبيل (نه غزه نه لبنان....) سعي در ايجاد شکاف ميان دو ملت مقاوم و هميشه همراه ايران و لبنان دارند، توجه هوشيارانه ملت و دولت ايران براي خنثي کردن دسيسه‌هايشان را مي‌طلبد.

از آنجايي که سهم جوانان و دانشجويان در افزايش سهم همبستگي و وحدت ميان ملت‌ها بسيار قابل توجه مي‌باشد، طرح راهيان مقاومت به منظور آشنايي نزديک دانشجويان نخبه ايراني با نحوه مبارزه و مقاومت ملت غيور لبنان و انتقال تجربيات آنها در مقابله با دشمن داخلي و خارجي به قشر نخبه و دانشگاهي ايران ارائه مي‌گردد. اين طرح بر پايه تجربه ي موفق اردوهاي راهيان نور و بازديدهاي دسته جمعي جوانان از مناطق عملياتي جنوب ايران تهيه شده و طي آن دانشجويان از مناطق عملياتي جنوب لبنان و جبهه‌هاي نبرد با اسرائيل غاصب بازديد به عمل خواهند آورد.

انتظار مي‌رود که بازگشت اين گروه از دانشجويان سراسر کشور موج و جرياني را در ميان دانشجويان و ملت ايران براي مقابله با دسيسه‌هاي دشمنان به راه‌اندازد، که موجب وحدت ملت‌هاي مسلمان به ويژه تحکيم همبستگي ملت  ايران با مسلمانان فلسطين و لبنان گردد.

«راهيان مقاومت» طرحي است که در نظر دارد تا به شکلي مستمر از تابستان امسال در اوقات فراغت تحصيلي، بازديد از مناطق عملياتي جنوب لبنان را با مشارکت دانشجويان سراسر کشور، در قالب اردوهاي راهيان مقاومت برگزار کند. در مرحله اول براي تابستان امسال 60 نفر از دانشجويان نخبه و ممتاز سراسر کشور مدت يک هفته با هدف انجام برنامه‌هاي ذيل در کشور لبنان صورت پذيرفت:

  بازديد از مناطق عملياتي جنوب و بازديد از مرز مشترک با رژيم اشغالگر قدس (فلسطين)
•  ديدار با رزمندگان مقاومت در جنوب لبنان

  جلسات با راويان جنگ‌هاي جنوب لبنان
  ديدار با خانواده شهدا و اسرا و جانبازان مقاومت

  ديدار با شخصيت‌هاي مذهبي و سياسي لبنان با هدف افزايش سطح آگاهي سياسي دانشجويان از شرايط لبنان
  برگزاري جلسات مشترک با دانشجويان مسلمان لبناني با هدف افزايش ارتباطات و همبستگي جوانان مسلمان

  حضور در جشن‌هاي حزب الله (مانند جشن سالگرد پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه.)
  بازديد از مناطق مسکوني بمباران شده لبنان توسط ارتش اسرائيل

  زيارت مقبره سيده خوله (دختر امام حسين واقع در شهر بعلبک)
  بازديد از مراکز فرهنگي ـ تاريخي لبنان (دانشگاه‌هاي لبنان، اماکن تاريخي و...)

علاوه بر آنچه در طرح براي شرکت کنندگان در اردوها در نظر گرفته شده است، ارائه بسته‌هاي فرهنگي به جهت بالا بردن سطح اطلاعات و معلومات دانشجويان نيز يکي از فعاليت‌هاي مهم اين اردوها خواهد بود و سرانجام ساخت مستند تصويري از اين اردوها براي ترويج و تبليغ جريان حمايت از مردم مظلوم فلسطين و لبنان از ديگر برنامه‌هاي طرح است.

فاز اول طرح در شهریور ماه اجرایی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی