به گزارش خبرنگار اقتصادی «تابناک»، شورای رقابت و مرکز ملی رقابت چندی پیش به دلایلی نظیر تعارض منافع (حضور هم زمان شرکت تامین کننده قطعات در هیات مدیره خودرو ساز و آثار و تبعات احتمالی سوء استفاده از این موقعیت) رای به سلب حضور شرکت کروز در هیات مدیره ایران خودرو داد.

پس از صدور حکم یاد شده شرکت کروز با اعتراض متقابل در قبال رأی صادره، در شعبه تجدید نظر مرکز ملی رقابت، توانست رای را به نفع خود تغییر بدهد.
این در حالی است که این پرونده سرانجام به شماره دادنامه ۱۳۰۳۳۱۳۹۰۰۰۱۶۵۷۱۴۸. و شماره پرونده ۱۴۰۲۳۱۹۲۰۰۰۰۹۵۴۲۱۳ و شماره بایگانی۰۳۰۱۴۸۲ در شعبه ۳۸ تجدید نظر دیوان عدالت اداری بررسی و مقرر شد مرکز ملی رقابت، نظر نهایی را در این خصوص اعلام کند.
از آنجایی که رای شعبه بدوی مرکز ملی رقابت بر سلب عضویت هیات مدیره ایران خودرو (و فروش سهم خود به غیر به طوری که نتواند در هیات مدیره حضور داشته باشد) بوده است، به نظر میرسد با بررسی مجدد عضویت کروز در هیات مدیره ایران خودرو سلب شود.
به گزارش تابناک، شرکت کروز از سال ۹۱ یک عضو در هیات مدیره ایران خودرو داشته و در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ با تصاحب یک عضویت دیگر، دارای دو عضو در هیات مدیره ایران خودرو است؛ حتی تلاش دارد در اقدامی بی سابقه نسبت به بر عهده گرفتن مدیریت ایرانخودرو نیز اقدام کند که به نظر بسیاری از کارشناسان پرونده مفتوح این شرکت و همچنین موضوع تعارض منافع مانع از چنین اقدامی خواهد شد.
بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو حضور هم زمان شرکت تولید و تامین کننده قطعه در هیات مدیره شرکت خودرو ساز را باعث ایجاد انحصار، رانت و فساد میدانند.

 این نفوذ  کروز در ایران خودرو از این به بعد میشه زیر میزی نه رو میزی.
 							         		            این نفوذ  کروز در ایران خودرو از این به بعد میشه زیر میزی نه رو میزی.         		                     		         |
         		                            |         		                             مگه میشه طرف هم قطعه ساز باش هم خودروساز؟  اینجوری که انحصار میشه هزار برابر الان؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
 									         		                    مگه میشه طرف هم قطعه ساز باش هم خودروساز؟  اینجوری که انحصار میشه هزار برابر الان؟!!!!!!!!!!!!!!!!!         				                     		                 |
         		                            |         		                             به نظرم ایران خودور و سایپا باید در نهایت خصوصی بشن اما باید یک کنسرسیوم تشکیل بدن از شرکت های توانمند و هر کدوم رو به یکی از این کنسرسیوم ها تحویل بدن نه به بخش خصوصی ذینفع
 									         		                    به نظرم ایران خودور و سایپا باید در نهایت خصوصی بشن اما باید یک کنسرسیوم تشکیل بدن از شرکت های توانمند و هر کدوم رو به یکی از این کنسرسیوم ها تحویل بدن نه به بخش خصوصی ذینفع         				                     		                 |
         		                            |         		                             از وقتی وارد هیئت مدیره شده خودروساز وارد زیان شده ولی
 									         		                    از وقتی وارد هیئت مدیره شده خودروساز وارد زیان شده ولی  |
         		                            |         		                             حمید کشاورز کجاست؟؟؟؟
 									         		                    حمید کشاورز کجاست؟؟؟؟         				                     		                 کروز میخواد ایرانخودرو رو مال خودش کنه تا هم بازار خودرو رو در انحصار خودش داشته باشه، هم بقیه قطه سازها رو مرخص کنه و بازار قطعه رو هم به انحصار خودش در بیاره... باز صد رحمت به ایرانخودرو
 							         		            کروز میخواد ایرانخودرو رو مال خودش کنه تا هم بازار خودرو رو در انحصار خودش داشته باشه، هم بقیه قطه سازها رو مرخص کنه و بازار قطعه رو هم به انحصار خودش در بیاره... باز صد رحمت به ایرانخودرو         		                     		         کاش کلا ایران خودرو هم از عضویت در انحصار فلج کننده صنعت خودرو سلب عضویت میشد تا مردم مجبور نباشن تعرفه های 100 و 200 درصدی برای واردات ماشین بپردازند
 							         		            کاش کلا ایران خودرو هم از عضویت در انحصار فلج کننده صنعت خودرو سلب عضویت میشد تا مردم مجبور نباشن تعرفه های 100 و 200 درصدی برای واردات ماشین بپردازند         		                     		         فساد در ایران خودرو و سایپا و مخصوصا نمایندگان آنان در چین به این چیزها مربوط نیست و ریشه بسیار عمیقی دارد !!!
 							         		            فساد در ایران خودرو و سایپا و مخصوصا نمایندگان آنان در چین به این چیزها مربوط نیست و ریشه بسیار عمیقی دارد !!!         		                     		         شماره دادنامه غلطه اصلاحش کنید
 							         		            شماره دادنامه غلطه اصلاحش کنید         		                     		         5 تا پرسنل برای یک پیستون جا زدن و تست نشتی و برچسب زدن .تازه این قطعه ساز خوبمونه.
 							         		            5 تا پرسنل برای یک پیستون جا زدن و تست نشتی و برچسب زدن .تازه این قطعه ساز خوبمونه.         		                     		         از مسئولین ایران خودرو خواهش میکنم درگاه پرداخت پارس با اولویت تابستان را با تبدیل فعال کند ما تازه پولمون جور شد تشکر خداکمکتان کن
 							         		            از مسئولین ایران خودرو خواهش میکنم درگاه پرداخت پارس با اولویت تابستان را با تبدیل فعال کند ما تازه پولمون جور شد تشکر خداکمکتان کن         		                     		         کلا تولید خودرو در ایران صرفه نداره. تکنولوژی تحریم، صادرات تحریم، آلیاژ تحریم.... نتیجه همین پرایدی است که می بینید.
 							         		            کلا تولید خودرو در ایران صرفه نداره. تکنولوژی تحریم، صادرات تحریم، آلیاژ تحریم.... نتیجه همین پرایدی است که می بینید.  |
         		                            |         		                             البته خیلی صحیح است رانندگان ما فکر میکنند بایستی این وسیله مثل تانک محکم و مثل موشک تند و تیز باشه و هر جا احساس کنند کسی ناظر نیست هر جور خلافی میکنند
 									         		                    البته خیلی صحیح است رانندگان ما فکر میکنند بایستی این وسیله مثل تانک محکم و مثل موشک تند و تیز باشه و هر جا احساس کنند کسی ناظر نیست هر جور خلافی میکنند         				                     		                 دوستان عزیز هیچ می دونستین که کروز خیلی از قطعات مهم رو برای ایران خودرو تامین نمی کنه.. پس مشکل جای دیگه هست... گردن کروز نندارین...شما تا حالا از کنار کروز اصلا رد نشدین و ادعای مافیا بودن اون رو دارین...
 							         		            دوستان عزیز هیچ می دونستین که کروز خیلی از قطعات مهم رو برای ایران خودرو تامین نمی کنه.. پس مشکل جای دیگه هست... گردن کروز نندارین...شما تا حالا از کنار کروز اصلا رد نشدین و ادعای مافیا بودن اون رو دارین...         		                     		         |
         		                            |         		                             مستند اختاپوس را ببین تا شیر فهم بشوی
 									         		                    مستند اختاپوس را ببین تا شیر فهم بشوی         				                     		                 |
         		                            |         		                             دوست عزیز من مستند اختاپوس رو چندین بار دیدم از پشت کوه نیومدم. شما برو ببین چند درصد مخصولات جدید ایران خودرو توسط کروز تامین می شه با سند حرف بزنیم.. اون زمان من در خدمتت هستم. .
 									         		                    دوست عزیز من مستند اختاپوس رو چندین بار دیدم از پشت کوه نیومدم. شما برو ببین چند درصد مخصولات جدید ایران خودرو توسط کروز تامین می شه با سند حرف بزنیم.. اون زمان من در خدمتت هستم. .          				                     		                 اگر کسی میتونه جواب بده که چطور هر سال که خودرو ساز و قطعه سازان ادعای زیان میکنند ،کروز ،عظام ،اتحاد موتور ، رایزکو،اذین خودرو،فرزانگان  ،.... ،تو ۳۰ سال ۳ هزار بزرگتر شدند؟
 							         		            اگر کسی میتونه جواب بده که چطور هر سال که خودرو ساز و قطعه سازان ادعای زیان میکنند ،کروز ،عظام ،اتحاد موتور ، رایزکو،اذین خودرو،فرزانگان  ،.... ،تو ۳۰ سال ۳ هزار بزرگتر شدند؟ |
         		                            |         		                             درود
 									         		                    درود