کوه «بهمن دیزل» موش زایید/ تولید آب رفت؛ سوددهی ریزش کرد + سند

به گزارش خبرنگار تابناک، بررسی صورتهای مالی شرکت بهمن دیزل در کدال نشان میدهد که این شرکت خودرویی در سال جاری عملکرد قابل قبولی نداشته است و در مسیر کاهش تولید و سوددهی حرکت میکند.
بهمن دیزل با نماد خدیزل در بازار سهام از زیرمجموعههای گروه بهمن است و سرلوحه برنامههایش را با واژه حرکت ترسیم کرده است، اما حرکتی که حالا با کاهش سود و افت تولید، آن هم در سال جهش تولید با مشارکت مردم همراه شده است و مدیرانش در این سال نمره قبولی دریافت نکردهاند.
سوددهی ریزش کرد
نگاهی به آخرین وضعیت صورتهای مالی بهمن دیزل در نیمسال نخست ۱۴۰۳ نشان میدهد که این شرکت خودرویی تا پایان خردادماه، ریزش ۸۷ درصدی در کسب سود خالص مواجه شده است و نسبت به بهار سال گذشته، بیش از ۹۸۲ میلیارد افت سوددهی داشته است که رقم قابل توجهی است.
![]()
عملکرد مدیران بهمن دیزل تا پایان خردادماه سال جاری بهگونهای بوده است که بیش از یک هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان، بدهی غیرجاری و بیش از ۶ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بدهی جاری رقم زده اند، ارقامی که نسبت به گذشته روند صعودی داشته اند.
کاهش فروش بهاره
بهمن دیزل از ابتدای سال تا شروع تابستان، حدود ۷۵ درصد کاهش فروش داشته است و از اهداف تولید و فروش عقب مانده است. روندی که در سه ماهه تابستان نیز تداوم داشته است، چراکه صورتهای مالی این شرکت بیان میکند، شش ماه فعالیت بهمن دیزل در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نه تنها با رشد یا جهش تولید همراه نشده، که بر عکس، با ریزش تولید و فروش روبرو شده است.
تولید آب رفت
به بیان دقیقتر، ۱۸۶ روز فعالیت کارخانه بهمن دیزل در نیمه نخست سال، با تولید ۱۹۲۷ محصول همراه بوده است که نسبت به عملکرد نیمه نخست سال قبل، ۲ هزار و ۴۹۶ محصول کمتر تولید شده است.

احتمال دپو در زیرمجموعه گروه بهمن؟
افت ۵۶ درصدی تولید بهمن دیزل در شش ماهه نخست سال در شرایطی است که طبیعتا آمار فروش نیز کاهش داشته است. اما نکته قابل تامل در این میان، عدم فروش ۳۴۷ محصول تولید شده و احتمال دپوی آنها در انبارهای بهمن دیزل را تقویت می کند، چراکه میزان فروش این شرکت در دو فصل ابتدایی سال، یک هزار و ۵۸۰ خودرو بوده است که در مقایسه با تولید یک هزار و ۹۲۷ خودرو در کارخانه بهمن دیزل، ۳۴۷ محصول کمتر است و شائبه دپوی آنها را مطرح میکند و نیازمند شفاف سازی از سوی مدیریت این کارخانه است.
پاداش چند صد میلیونی برای هیئت مدیره بهمن دیزل
عملکرد ضعیف بهمن دیزل در تولید و فروش محصولاتش و همچنین ریزش ۸۷ درصدی سوددهی در سه ماهه نخست سال، در شرایطی است که هیئت مدیره این شرکت خودرویی چندی قبل، با مصوبه مجمع عادی سالیانه، ۸۵۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرد. رقمی که در مقایسه با سال قبل، ۲۲۵ میلیون تومان افزایش داشت و از سوی دیگر بابت هر جلسه حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره در جلسات، مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فیش حقوقی آنها افزوده شد.

اقتصاد مدل بورسی با فرهنگ کلاهبرداری ایرانی منافات دارد. مثل «دیگ شریکی جوش نمی آید» متعلق به همین فرهنگ است از خارج وارد نکردیم.
راه حل می خواهید؟ راهنمایی تان کردم. عقل و هوش خدا داده راه حل را بیابید.
دوما وقتی همین خودروهای چینی در کل کشورهای منطقه
از امارات و عراق و قطر و روسیه متوسط ۵۰۰ میلیون تومان بصورت قسطی است را چرا در ایران به ۵ برابر میفروشند؟
الان مردم با داشتن دسترسی به اینترنت، تمام قیمت های منطقه را دارند
و زورشان می آید دو تا سه میلیارد تومان پول بدهند
و بجای سوار شدن به بنز و تویوتا و بی ام و ، سوار چینی بنجل بی کیفیت که ۵۰۰ میلیون تومانی بشوند
و بزودی زود ، همه مردم و خصوصا جوانان کشور با عشق وبا تلاش و پشتکار و همبستگی و فداکاری ، کار نوسازی و بهسازی کشور را شروع میکنند
و همانطور که برای هر نوسازی ، ساختمان معیوب و کهنه و خطرناک ، اول باید کار تخریب گردد
و بعد از آوار برداری و محاسبه پی و فونداسیون و شناژ و سفتکاری
و بعد نازک کاری را با دقت و عشق و علاقه و تلاش همگانی دوباره میسازمت وطن
یعنی چه که نخر !!؟؟ برو از آن کشورها بخر !!؟؟؟
این خودروهای ساخت چین در امارات و عراق و سوریه و قطر و روسیه ۵۰۰ میلیون تومان قسطی است
چرا مونتاژ ایران را بهمن ۴ تا ۵ برابر قیمت میفروشند!!!؟؟؟
پس این سازمان عریض و طویل حمایت مصرف کننده کجاست؟؟
و برای چیست ؟ و حداقل تعطیلش کنید
هیولاهای چرخنده و تخلیه کننده دارایی های مردمند.
فاجعه هایی بنام شرکت تولید کننده اند.





