بازدید 26391
مخاطبان «تابناک» بنویسند؛

برای آنهایی که هنوز تصمیم به رأی دادن نگرفته‌اند؛ چرا رأی نمی‌دهید؟!

در ادامه گفت‌وشنودهای «تابناک» و مخاطبانش تصمیم گرفته ایم نظرات آن بخش از مخاطبانی که هنوز تصمیم به رأی دادن نگرفته اند را جویا شده و بپرسم که چرا چنین موضعی اتخاذ کرده اند تا در صورت حصول مفاهمه باب آشتی با صندوق های رأی را باز کرده و زمینه آشتی مجدد و کنشگری این طیف در فضای سیاسی کشور را فراهم آوریم.
کد خبر: ۱۲۴۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹ 17 June 2024

یکی از واقعیات نظرسنجی ها و پایش های انتخاباتی، جمعیت قابل توجه ای هستند که به دلایل مختلف تصمیم گرفته اند رای ندهند، این طیف که شامل نزدیک به 50 درصد واجدان شرایط هستند، در نوعی قهر سیاسی به سر می برند.

به گزارش تابناک، متاسفانه در رسانه های رسمی هیچ باب گفت‌وگویی با این طیف از هموطنان ناراضی و ناخوشنود باز نشده است و به نوعی در بایکوت رسانه ای بسر می برند . تصمیم گرفتیم در رویکردی متفاوت سراغ این هموطنان برویم و با آنها گفتگو کنیم.

چرا رای نمی‌دهید ؟ 

این بار تابناک از آن دسته مخطبان خود که هنوز تصمیم به رأی دادن نگرفته‌اند؛ می پرسد: چرا رای نمی دهید؟

بسیار متشکر و قدردان خواهیم بود اگر نقطه نظرات و پاسخ های شما به گونه ای باشد که امکان انتشار برای تابناک ایجاد شود تا این دیالوگ لازم و ضروری برقرار شود.

پس لطفا از بکار بردن الفاظ توهین آمیز خودداری کنید!

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲۷
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴۰۴
رای میدم به جلیلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
جواب تابناک در یک جمله:
آزموده را آزمودن خطاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
فقط یک مثال بزنم،
وقتی کاندیدا میشن صحبت از عدم فیلترینگ می کنند ولی مثلا وقتی گوگل پلی فیلتر شد و کلی مردم متضرر اقتصادی در فیلتر اینستا شدن، وزیر مخابرلت می گفت در اختیار ما نیست.
این فقط یک نمونه در صدها مورد تصمیم گیری هست.
خب چه توجیهی داره به کسانی که هیچ نقشی در مدیریت حوزه تحت اختیار خود ندارند، رای داد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
جلیلی کاسب تحریمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
با جلیلی باید به شکم هامون سنگ ببندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
این بنده خدا پول ستادشم از جیب مردم داره تامین میکنه وای به زمانی که بخواد رئیس جمهور بشه... جیب ملت رو فقط خالی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
با جلیلی 7 تا قطعنامه گرفتیم و قیمت دلار بیش از 1700 درصد رشد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
کنفرانس های خبری روسای جمهور را به یاد می آورم و حرف هایی که در مورد رشد اقتصادی می زنند. از دکتر حسن روحانی که حرف از برابری اقتصاد کشور با آلمان می زد تا سایرین. هیچ جهت گیری نسبت به هیچ کدام از روسای قبلی ندارم ولی وضعیتی که روسای جمهور می گفتن همیشه با وضعیت واقعی سفره مردم تطابق نداشته. البته از دوره دکتر احمدی نژاد این عدم تطابق بیشتر نمود کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
جلیلی غیر اینکه کشور رو به لب پرتگاه ببره کار دیگه ای نخواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
این آقا زمانی که مذاکره میکرد در مورد آب و هوا و دشت و دمن صحبت میکرد از قاچاق مواد مخدر تا سوراخ شدن لایه ازون رو مطرح میکرد اصلا نمیدونست بابت چی رفته و بابت چی مذاکره میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دستوارزد مذاکراتی ایشون رفتن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد بود و کشور رو در آستانه جنگ قرار داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
اگر میخواین دلار بشه 500 تومن و گشوت بشه کیلویی 5 میلیون و نون بشه دونه ای 100 هزار تومن به جلیلی رای بدین
قشقایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
ماکه ففط به پزشکیان رای میدیم
محمدعلی پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
هر کسی رئیس جمهور بشه جز آدم های اشتباهی مثل جلیلی و زاکانی... اینا کاری جز خرابکاری بلد نیستن... یک خط کارنامه ندارن نمی دونم چطور ادعای رئیس جمهور شدن دارن
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
باجلیلی قیدگوشت مرغ برنج همه چی بایدزدفقط بایدسیبزمینی تخم مرغ خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
یک بار صحبت های آقای دکتر ولایتی در انتخابات سال ۹۲ درباره شیوه مذاکرات آقای جلیلی را مرور کن بعد دوباره بیا کامنت بنویس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
تصمیم داشتم رای ندهم. منصور ارضی شروع به ناسزا کرد تصمیم عوض شد. فهمیدم واه واه اگر ترمز اینها کشیده نشه
چه ها که نخواهند کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
تابناک، پیشنهاد می کنم انتخابات الان را با انتخابات سال های ۹۲ یا ۹۶ و شور و هیجانی که در مردم در روزها و شب های قبل از انتخابات وجود داشت مقایسه کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
حق شکایت مردم از کاندیدای که انصراف می دهد، محفوظ است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
جلیلی عشق ش شعب ابی طالب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دو هفته پیش تمام اخبار تابناک از "اجازه سفر می دهید" تا "معجزه هزاره سوم" بود. الان هیچ خبری از آنها نیست. دو هفته دیگه هم همه چیز به فراموشی سپرده میشه.
داغ کردن تنور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
چرا رای نمی دهیم اول اینکه می دانید این 50درصد میانگین هست یعنی میانگین کل کشور در شهرهای بزرگ خصوصا تهران این عدد 70 درصد است و برعکس مشارکت در روستاهای و شهرهای کوچک بالاتر از 50 درصد است اما داستان چیه حقیقتش قشر متوسط جامعه که معمولا در شهرهای بزرگ ساکن هستند از این نوع سیاست خسته شدند آنها نا امید هستند چرا که دیدند سال به سال به جای پیشرفت پسرفت کردند و از متوسط به وضعیت زیر خط فقر رسیدند می دانند رئیس جمهور یک فرد است و نمی تواند مثل سوپرمن به تنهایی مسائل کشور را حل کند و اراده لازم هم از بالا برای حل مسائل اساسی کشور و همگرایی برای حرکت اساسی نمی بینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
به اقتصادی قوی ای که حاکم شده و مرهون تلاش این ۶ بزرگوار و دیگر بزرگواران هست باید رای داد. خوب هم رای باید داد تا مرتبا اقتصاد قوی تر بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
هر چی مشارکت کمتر باشه بهتره چون مشخصا رقابت میشه بین جلیلی و قالیباف دوتاشون هم که از یک جناح هستند اصلا مشارکت بالا که بدردتون نمیخوره بعدم رئیس جمهور به قول سید محمد خاتمی فقط یک تدارکاتچی هست اصلا مگه قراره چیکار کنه خیالتون راحت عید سال آینده اگر اوضاع بدتر نشه به طور قطع میگم بهتر نخواهد شد چه رای بدیم چه رای ندیم
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
من که تصمیممو گرفتم رای بی رای. توی کشوری که حقوق کارمند با سابقه و باز نشسته و ... پول کرایه خونه اش رو نمیده،چه اهمیتی داره کی بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
چون حناتون رنگی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای نمی دهم چون بی تفاوت شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
البته ضریب هوشیت از انتخابت معلومه ولی کلا گفته کسایی که رای نمیدن نظر بذارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
اونایی که انتخاب کردند اینجا را حداقل برای بقیه خالی کنند. بقیه جاها مال شما است. مملکت مال حزب الهی ها است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای نمی دهم چون امیدی ندارم. چون هرکسی آمد زورش به قدرتمندان مفسد نرسید. فقط اوضاع مرغ و گوشت را بدتر کرد.
محمدپور
| France |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
هر ۶ نفر کاندیدای ریاست جمهوری در همه سال‌های گذشته مسئولیتی داشتن کدومشون یک قدم برای آسایش و رفاه مردم برداشتن که امروز توقع رای دادن دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
وقتی متوجه سوال نظرسنجی و گفتگو نشدی !! چرا پاسخ بی ربط میدهی!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
یه نگاه به منفی هات بنداز و ببند
چون رئیس جمهور نمیتواند حلال مشکلات اساسی کشور باشد وتنها میتواند مانند یک مدیر عامل مجری مصوبات رسمی وغیر رسمی هیئت مدیره و واطرافیانشان باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
مگر از صندوق رای چی در می آید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای ما دکتر محمد باقر قالیباف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
انتخابات در ایران با انتخابات در دیگر کشورها فرق دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
قالیباف بشه یک تنه جلوی همه این مصوبات غیر رسمی می ایسته و سفت و سخت پای کار کشور و مردمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای نمی دهم چون بی فایده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
سوال صحیح این است:
برای آنهایی که تصمیم به رأی دادن گرفته‌اند؛ چرا رأی می‌دهید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
شما وقتی می روی کفاشی، اگر از کفش ها خوشت نیاید، خرید می کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
۱۴:۰۹
جالب نوشتی.
سوال را همیشه از اقلیت می پرسند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
۱۴:۱۰
اگر همه کفش های کفاشی ها را نپسندیدی، پا برهنه میری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
انصراف کاندیداها مانند اینستکه طرف رفته سبزی فروشی درخواست تربچه نموده و سبزی فروش بگوید تربچه تموم شد بجاش شلغم ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
۱۵:۴۲
قشنگ بود، کلی خندیدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
15:26

چرا پا برهنه؟ با همین کفش های کهنه که با آن پا در کفاشی گذاشتم می روم بیرون.

پولم را بابت کفشی که دوست ندارم خرج نمی کنم.
من رای میدهم برای لبخند رهیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
تصور کنید یک اتوبوس با سرنشینان و راننده روی یک جاده پر از دست انداز حرکت کند. بعد از مدتی صدای مسافران از بالا و پایین پریدن ماشین در میاد و تقاضای عوض شدن راننده را می کنند و راننده بعد هم روی همان جاده طبیعتا بهتر از قبلی نمی تواند براند و راننده دیگر انتخاب می شود اتوبوس = ایران، مسافران = ملت، راننده = رئیس جمهور، جاده = فوانین و بستر
حکایت انتخابات و رئیس جمهورهای کشور ماست
اساسا خود قوانین و ساختار دولت عامل مشکل است و جالبه که ما انتظار داریم عامل مشکل، مشکل را حل کند. به عنوان یک نمونه از هزاران همانطور که می دانیم از عوامل اصلی ایجاد تورم بانک ها باسیستم ربوی هستند و خیلی از بانک ها دولتی بوده و خصوصی ها هم زیر نظر بانک مرکزی که سازمانی دولتی ست می باشد. نمونه ای دیگر شرکت های خوردوسازی که دولتی هستند و باعث گرانی قیمت خوردو هستند. نمونه ای دیگر وزارت ارتباطات که باعث گرانی و کیفیت پایین اینترنت .... بازم بگم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای میدهم برای کوری چشم سایبری
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
امروز پول ما تکمیل شد،۳ نفر پول جمع کردیم برای دخترمون گوشی بخریم از دیروز تا امروز ۵ میلیون گرون شد!!!!
چرا؟
ریجستر گرون شده!!!
شما جای من تو مملکتی با این وضع رای میدی؟به چی رای بدم به وضع تورم؟ بیکاری؟بورس؟اجاره بها صد در صدی؟ به رانت و فساد و احتکار خودرو ساز؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
۱۵:۱۹
.به تورم و شیب تند رای بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
احسنت به یاس
هرچی فکر کردم راهی بهتر از این برای نظر سنجی ندیدم که سانسور نشه
مگه رأی ما مهمه؟
پاسخ ها
اریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای نمیدیم چون هیچ کدوم ازجنس مردم نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای نمی دهم چون چیزی عوض نخواهد شد. هر موقع حق همه از هر قوم و نژاد و تفکری محترم شمرده شد و نامزدها از فیلتر شورای نگهبان رد نشد رای می دهم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای نمی دهم چون از بین نامزدهای تایید شده توسط شورای نگهبان در دوره های قبلی یکی شد سر فتنه، یکی شد ریشه فتنه، یکی شد جاسوس آمریکا، یکی شد جریان انحرافی و خدا به آقای رئیسی رحم کرد که عمرش به دنیا نبود و گرنه بعد از 8 سال تقصیرها گردن ایشون بود و رئیس جمهور بعدی حرف و حرف و حرف....
تا کی این وضع ادامه دارد خدا عالم است. رای نمی دهم و نخواهم داد.
چرا مردم رو تردید به رای دادن می کنید وقتی هر سری آمار مشارکت بالا بوده نتیجه شده امثال شیخ بنفش ؟! در صورتی که سری قبلی با 49 درصد مشارکت و تحریم انتخابات از سمت یک عده ، بهترین دولت و کاری ترین دولت تشکیل شد !
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
چه کاری دقیقا؟
کسری بودجه بیشتر و تورم؟
رشد نقدینگی؟
ثبات قیمت ارز ؟ در 3 سال 3 برابر شده ! قرار بود دیگه چقدر رشد کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
کاری ترین دولت منظورت
پراید 350 میلیونی
کنسرو 100هزار تومانی
وتخم مرغ دونه ای 5000 تومان
و....
است
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
چرا جمله بندیت شبیه جلیلیه :)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای نمیدم چون وقتی هم که رای میدیم یه عده مثل ایشون به ما و رای ما بی احترامی میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
بابا چه رویی دارین شما 49 درصد را شما اعلام کردید کدام 49 درصد دقیقا ؟؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
منفی هاتو بشمار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
تردید به رأی دادن دقیقاً یعنی چی؟
کی گفته رأی نمی دهیم؟ حتما در انتخابات شرکت خواهیم کرد.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
شما یک نفری بنویس خواهم کرد ظمنا به مثبت منفی ها هم یه نظر بنداز
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
اصلاح طلب، اصول گرا، دیگه تموم ماجرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای میدهم حتما. تندروی داخل و خارج هردو تا تمام تلاش را برای ندادن میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
کی بهت گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
۱۵:۱۸
به تورم و رشد قیمت ها رای بده.
به بی ارزش شدن پول ملی رای بده.
مثل دفعات قبل که رای دادی، این دوره پر قدرت تر رای بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
۱۵:۳۲
شما رای هم ندی در واقع رای میدی. اتفاقا با شرایط جاری اگر رای ندی به همین رشد قیمت ها رای میدی. باید به سمت عقلانیت و قانون بریم حتی شده یک قدم که در حال حاضر بنظر ظرفیت بیشتر هم شاید باشه.
کسی که رای نمی ده یعنی به جلیلی و زاکانی رای میده. البته اگر شرایطی باشه که رای ندادن تاثیر مثبتی داشته باشه خودش یک حرکتی هست مثلا بنده دفعه پیش رای ندادم مجلس رو ولی چی شد آخه سبک سنگین کنیم ببینیم اگر نتیجه داره باشه خوب رای ندیم. ولی اگر نتیجه روی کار اومدن تند رو ها باشه یعنی شرایط رو بدتر می کنند. ببین 100 ها مدیر رده بالا طبق نظر اون انتخاب می شند. چطور تاثیر نداره؟ حتی اگر بگیم که انتخاب درست نمیتونه شرایط رو بهتر کنه که بنظر بنده حرف اشتباهی هست. مطمئن باشیم انتخاب غلط خیلی میتونه شرایط رو بدتر. کنه. بنظر بنده اگر رای ندادن اثر مثبتی داشته باشه خوبه وگرنه رای ندادن میشه رای دادن به دیکتاتوری و تندروی و ویران کردن منابع کشور و ظرفیت های انسانی هست. رای دادن به تورم بیشتر هست. رای دادن به مجال قلدری امثال پوتین و ترامپ هست..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
22:37
جنابعالی هم رای بدی انگار رای ندادی
چون رای تو هیچ چیز رو تغییر نخواهد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
22:37
از نظر من، هر کدام از این ۶ بزرگوار انتخاب بشوند، وضع اقتصادی عوض نمیشه.
رای بدم، من هم سهیم هستم در عملکرد کسی که انتخاب شده و اوضاع پس از آن. گول وعده های بی پشتوانه را هم نمی خورم.
جماعت تحریم کرد چیزی جز مصیبت برای کشور نیستن ، اینها وقتی انتخابات رو تحریم نمیکنن با همون سواد کم و عوام خودشون میرن به امثال معماران برجام رای می دن ! شاهکار برجام که 2 سال دوام اورد و میفرمودن امضای کری تضمین است ! منتها ترامپ اومد امضا رو پاره کرد !
دلار رو هم از 2 هزار تومن رسوندن به 30 هزار تومن ! این نتیجه رای دادن قشر موسوم به براندازه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
تاریخ 10 سال پیش رو هم تحریف می کنید؟
اولا دلار 2 هزار تومان نبود و سه هزار تومن بود.
دومن دلار به دولات رییسی 22 هزار تومان تحویل داده شده
سوما در 3 سال دولت اول ییسی هم دلار 3 برابر شده و معلوم نیست در 8 سال چند برابر میشد!
این حرف ها رو نزدم برای حمایت از روحانی. این حرف ها رو زددم بگم که روند همونه هر چند افراد جابجا شدند اما رووند اقتصادی 50 ساله همینه که هست!
ضمن اینکه امریکا موقعی از برجام خوارج شد که ترامپ بیزنس من دید که چیزی نصیبی امریکا نشد. یعنی این همه مذاکره کرده اما بار 85 ملیونی ایران در اختیار همه قرار گرفته الا امریکا! والا اگر امریکا سودی می برد بیمار بود از برجام خارج بشه؟؟
قشر موسوم به برنداز که میگی همون خاتمی رو انتخاب کرده که بهترین دوران ریاست جمهوری در ابران 50 سال اخیر همون 8 ساله از هر نظر که بگی از جمله ثبات اقتصادی!!
روحانی گزینه ای بود که شورای نگهبان به ملت تحمیل کرد وقتی همه حذف شدن و فقط حسن روحانی باقی موند مردم به قول تو برانداز باید به کی رای می دادند؟

من نمیدونم واقعا الان چه فرقی کرده ! کسری بودجه که همونه! تحریم که سر جاشه! صدور نفت کم و با قیمت پایینم که باقی مونده! رشد نقدینگی هم که همونه! وزرا جدید انیشتینن؟
دقیقا چه فرقی کرده؟؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
بسوز. رای من و خانواده ام پزشکیانه. تو هم با تحریم داروی مردم جشن نگیر
مگر انتخابات داریم؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
چقققدر ادا درمیاری
رای ندادن بهتر از رای اشتباه دادن و بدبخت کردن مملکته

جهش دلار در زمان روحانی : 2 هزار به 30 هزار = 15 برابر شدن دلار

جهش دلار در زمان رئیسی : 30 هزار تومن به 57 هزار تومن = کمتر از 2 برابر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
مقصر را پیدا کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
بنده طرفدار حسن روحانی نیستم
ولی منصف باش. در دوره اول روحانی جهش دلار نداشتیم. و در دور دوم بعد از ۸ سال و با وجود روی کار آمدن جمهوری خواه ها دلار را حدود ۲۲ تا ۲۶ تحویل داد. دولت بعد کمتر از سه سال دلار را به این عدد که فرمودی رساند، در حالی که دموکرات ها بر سر کار بودن.
لطفا وقتی مقایسه می کنی تمام پارامترها را در نظر بگیر.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
روحانی ۲۸۰۰تحویل گرفت ۲۸۰۰۰ تحویل داده یعنی ده برابر نه پانزده ضمنا در هشت سال بیشترش هم دوره دومش بود نه تو سه سال اول دانشمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
استدلال طرفرداران جلیلی برای اینکه مردم رای ندهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
این زمان ها که میگی یکیش کمتر از سه ساله یکیش ۸ سال.
چرا دوره اول این دو دولت را مقایسه نکردی؟ بعد نتایج جالب تری پیدا می شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دوره روحانی دلار از 3هزار تومان شد22 هزار تومان در زمان تحویل دولت یعنی 19 هزار تومان رشد کرد.
در دوره رئیسی از 22 هزار تومان شد 60 هزار تومان یعنی 38 هزار تومان در عرض سه سال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
۱۴:۳۲
روحانی ۳۵۰۰ تحویل گرفت و همون اول دولتش خودش آورد روی ۲۸۰۰ و ۲۹۰۰ نه اینکه تحویل گرفته باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای ندادن===جلیلی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
تو میتونی خودت را گول بزنی ولی ما دیگه گول نمیخوریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای ندادن همون رای دادن به جناح مدنظر شماست. یعنی همون اشتباه رای دادن.
بقولی دوستی که بالاتر توضیح داده. تاریخ 10 سال اخیر رو هم تحریف می کنید؟
دلار رو فشار تندر رو هایی که مذاکره بلد نیستند. با همه سر جنگ دارند. بجای تلاش در رشد که ایران در جایگاه محکم قرار بگیره. با چنگ و دندون انداختن کشور رو در شرایط سخت قرار دادند کشور های قلدر بهمون زور بگند.
آغازاده ها بی پول شدن؟
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
هر آقازاده ای بی پول که نه پولدار تر نشده بیاد جلو گلریزان براش راه بندازیم
اصلا فرض کنیم پزشکیان هم رأی آورد ، اگر روسیه نپسندید آنوقت چه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
آخی غربگدا نگران نظر آمریکا شده خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
درود بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
چه شرق گدای حساسی، رگ به رگ نشی شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
جلیلی جان ماتم نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
جوری می نویسید غربگرا انگار از ته دل دارید فحش می دید یا طرف مثلاً دزده یا قاتله!!! خب غربگرا باشه یا شرقگرا چه فرقی می کنه؟
چرا برخی از رسانه‌ها با برجسته سازی برخی از کاندیدها در مطالب و گزارشات خبری ،از انعکاس خبر و نقطه نظر برخی دیگر امتناع میکنند. شنیدن نام افرادی چون آقایان قالیباف،پزشکیان، جلیلی و زاکانی این حس را القاء میکند که رقابت اصلی مابین این چهار نفره.انسجام و اتحاد در احزاب داخلی به منظور حفظ ارزشها و منافع ملی کمرنگ شده ولی انتظار دولتمردان از ملت حفظ همین اتحاد و همبستگی در زمان انتخابات است.
غربگداهه کامنت گذاشته اگر پزشکیان رای اورد روسیه نپسندید چی ، این غربچراها عادت به نوکری برای دیگران دارن میگفتن باید با آمریکا مذاکره کنیم تا مشکل آب خوردن برطرف شود و آمریکا با یک دکمه بمب می زند ما را به عصر حجر بر می گرداند آمریکا کدخدای دنیاست

فکر کردن همه مثل خودشون نوکرن که به کشورهای دیگه وابسته باشن آخ چقدر ذلیلن این غربچراها خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
همین که به نظرات مخالفت توهین می کنی نشان از عمق سطح تفکراتت هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
چرا شرکت نمی کنیم/؟ چون امثال این هر روز میاد به مردم دیگه توهین می کنه و نظرش منتشر میشه ولی اگه حرف کاملا منطقی ما خوشایند مسئول محترم سانسور نباشه به راحتی عدم انتشار می خوره ، همین رو بگیر برو بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
من غربگرا نیستم اتفاقا اصولگرا هستم نکته این است که در کنار ضررهای تعامل با غرب همچنین دلیل محکمی وجود ندارد که ثابت کند. تحریم های چهار ده ساله موجب تقویت. اصول شده است
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
این ادبیات برای یک جوان ۱۶ ساله است که دو ماهه وارد سیاست شده
درست گفتم؟
اصولگرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
صابر ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
جلیلی زیاد کامنت میذاره
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
غربگدایی شرف داره به نوکر بدون مزد روسیه بودن
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
سوختیا . یواش ،آرام باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
چرا امثال ما به شما دوستداران شرق و کمونیستهای بیخدا توهین نمی کنیم اما شما دوست دارید با ادبیات سخیف الفاظ زشتی مانند غربچرا و غربگدا به کار ببرید. این ادبیات نشان از استیصال شمایان در پاسخ به منطق دارد.
دولت رئیسی شعار نه شرقی نه غربی رو اجرا کرد ، به آمریکا باج ندادیم و روسیه برای یک پهپاد محتاج ما شده و کشور به اوج استقلال رسیده

غربگداها میخوان دوباره کاندیدی بیارن که اعتقادش اینه که باید با آمریکا توافق کنیم تا مشکل آب خوردن حل شود و آمریکا با یک بمب ما را به عصر حجر بر می گرداند.

عاقبت سپردن کشور به غربگداها و غربچراها نابودی استقلال است. فقط مردم اصلح باید رای بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
در اوج استقلال یکی از بی ارزش ترین پول های دنیا رو داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دوست عزیر، تابلوی خیابان شهید آیت الله شیخ نمر در چه زمانی و چه دولتی پایین آورده شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
آنکس که نداند و نخواهد که بماند
در جهل مرکب ابد و دهر بماند
حالا تابناک راضی شده نقدها رو بشنود ، این بنده خدا راضی نمی شود
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای ندادن خودش یک نوع رای دادن است
جناب زیباکلام تئوریسین اصلاح طلبان : اسرائیل در یک هفته حماس را نابود می کند، بعد می رود دو هفته ای حزب الله را نابود می کند و بعد برای تنبیه ما به خاطر طوفان الاقصی می آید چنان به ایران حمله می کند که حتی یک تیر چراغ برق نیز سالم نخواهد ماند

آیا کشور رو باید بدیم دست اینها ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
این فردی که فرمودید الان در زندان هست. خیال شما راحت باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
اشتباه آقای زیبا کلام این بود که دلارهای نفتی شما رو دست کم گرفته بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
14:43
نه اشتباهش این بود که مثل شما غربگدا بود خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
بنده های خدا در غزه دیگه مکانی برای زندگی کردن ندارند ، احتمالا از نظر این عزیز ، پیروز شدند ، کاهش نظرات خود مردم غزه نه حماس رو میدانستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
نه، کشور رو بده دست اونی که میگفت این دلقک (رئیس جمهور اوکراین) یک هفته در مقابل عالیجناب پوتین دوام نمیاره
هر 6 نفرشان کبریت بی خطرند و مناسب
رای ما قالیباف
الان وقت اتحاده به نظرم درسته که بخشی از قشر جامعه بصیرت ندارن ، مثل غربچراها ، ولی خب باید کمکشون کنیم بی سوادیشون رفع بشه و دست از شعار مذاکره با آمریکا بردارن و به فکر استقلال کشور و قدرت روز افزون کشور باشن جای ترس از بیگانه
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
انیشتن استقلال وقدرت درچیمیبینی برای چی میخوای پرفسور باسواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
ما شفاف میگیم مذاکره کنید شما موذیانه و پشت پرده در عمان مداکره میکنید
ما اشتباه کردیم توی این سال ها از ظرفیت آقای قالیباف استفاده نکردیم. مشاورانی که ایشون در برنامه های اخیر تلویزونی استفاده کرده بیانگر نگاه باز ایشون و استفاده از همه توان کشور برای بهبود امور هست. در حوزه اجرا بی نظیره و در حوزه تجربیات از همه کاندیداها یک سر و گردن بالاتر. پس وقتی ایشون هست چرا باید سراغ دیگران اشتباهی رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
خوبه ۴ سال مدیریتش بر مجلس و قوانین را دیدیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دانشکاه جلیلی دکترا گرفتی؟
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
آقای قالیباف در کار اجرایی بسیار توانمند هستند اما در بقیه عرصه ها ضعیف هستند بدترین اتفاقات مجلس در دوران ریاست ایشان رخ داد نمونه بارز اون هم قانون مالیات بر عایدی سرمایه بود که بنوعی پاداش به دولت برای عدم توانایی در حفظ ارزش پول هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
اره خب، تا الان فقط بخشی از ظرفیت های ایشون و خانواده شون کشف شده
کسی برای رأی ندادن در تردید نیست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای بدم که دو روز دیگه از پشیمونی سکته کنم؟
سخنی با دوستانی که نمیخواهند رای دهند
1- اگر فکر میکند با رای ندادن دارید اعتراض خود را نشان میدهید در اشتباهید. چون همان جماعتی از رای ندادن شما خوشحال شده و منفعت میبرند که شما به آنه اعتراض دارید (تیم جلیلی)
2- دفعه پیش که رای ندادید چی شده؟ سه سال توم و از دست دادن فرصت ها
3- این فرصت دوباره تکرار نخواهد شد. جناح تمامیت خواه در صورت به دست گیری دولت تا 8 سال خواهند بود و تبعات جبران ناپذیر برای کشور
4- بسیاری از تندروهای طرفدار جلیلی در حال تشویق مردم به رای ندادن هستند چون میدانند رای مردم آنها را حذف خواهد کرد
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
هیچ فرقی نداره کدام رییس جمهور بشوند‌.
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
متاسفانه از ترس مرگ خودکشی می کنند
منتظرند تا زیر پتو بنشینند و یکشبه آمریکا بیاید و برای اینها دموکراسی بیاورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دقیقا
طرفداران جللی در حال ایجاد ناامیدی در بین مردم برای رای ندادن هستند
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دفعه پیش که رای ندادیم هیچی نشد ،دفعه پیشتر هم که همه رای دادیم باز هیچی نشد . در نتیجه بی‌تاثیر است . وقت هم را نگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
۱۴:۴۲
چطور هیچ تاثیر نداره؟
بالاترین مقام اجرایی کشور تاثیر نداره. حالا شما اگر میگی نمیتون فلان موضوع رو تغییر بده باشه میتونه درست باشه. ولی اینکه هیچ تاثیری نداره که نمیتونه درست باشه.
قالیباف یا پزشکیان واقعا با زاکانی یکی میشه اثرشون یا باجلیلی یکی میشه تاثیرشون در کشور بابا یکم فکر کنیم . یه مثال کوچیک یه زمانی بود که رای اینکه بالای 128kbps بگیری اینترنت باید اسناد ارائه می دادی. ولی بعدش این شد که این محدودیت برداشته شد و حرکت کردند برای اینکه محدودیت حجم هم برداشته بشه هرچند خیلی عملی نشد ولی فاصله با پهنای باند 128kbps رو ببنید.اینم نگید خوب زمان گذشته رئیس جمهور بعدی این تغییر اتفاق افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
خخخخ، خیلی تابلو دلسوزی کردی عمو
چون خواسته های منو دنبال نمیکنن
رأی ما هیچکس!
ما باید یه رئیس جمهور خوب بیاریم که با غرب توافق کنه که غربگداها مجبور نباشن برای گارسونی در غرب 5 سال در کمپ پناهنده ها زندگی کنن و در دریا غرق بشن بلکه باید با دیپلماسی خوب کاری کنیم که غربگداها مستقیم بتونن برن در شعب مک دونالد گارسون بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
ما هیچ گاه از کشور خود خارج نشده و نخواهیم شد غربگدا و شرق گدا هم نیستیم درآمد خوب هم داریم ولی شخص بنده مشکل را شخصی نمی بینم من مشکل کل جامعه را می بینم که چرا باید کسی حاظر باشد که گارسونی یک رستوران را بکند ولی در کشور خود حاظر به گارسونی نباشد.
من فقط در صورتی رای می دم که کاندیداها وعده معیشت بدن و منه غربچرا مجبور نباشم برای یک لقمه نان گدایی غرب را کنم و غربگدا بشم و پناهندگی بگیرم تا دست آخر با حقوق بخور نمیر در اروپا زندگی کنم و دلم خوش باشد که مثلا حجاب آزاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
تابناک به نظرت تکرار این واژه های غربچرا و غربگدا در سرتاسر کامنت ها عادیه
هیچ کدوم ارش رای دادن ندارن چون خیالمون راحت برای مردم کاری نمیکنن
من قدرت تحلیل ندارم پس رای نمی دهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
فهمیدم. قیم می خواهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
حرف دل خیلی ها رو زدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
وای بهـــــــــــترین نظـــــــــــر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
خوب برو پیدا من در یه حدی رو از دیگران کمک بگیر آدم خیلی چیزا رو تو زندگی ندارن ولی سعی می‌کنه مناسب کنه.چون براش راحتی میاره. اگر میخوای لیاقت شرایط بهتر رو داشته باشی برو پیداکن.
مگر قواعد بازی تغییر کرده که تاثییری داشته باشیم؟! عزیز من، چو دانی و پرسی، سوالت خطاست.
هیچ کاندیدی شعار نه شرقی نه غربی رو اجرا نکرد مگر جناب رئیسی که با مشارکت 49 درصدی مردم آگاه اومد بالا

حالا ما بیایم یه مشت غربگدا رو بیاریم که به عشق مذاکره با آمریکا کشور رو نابود کنن؟ کشور بعد از مدت ها به استقلال در همه حوزه ها رسیده. نباید عقب گرد کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
بله چقد م شما درست می گی.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
شما مفهوم شرق رو نمیدونی هنوز به روسیه و پوتین هم میگن شرق
مشکل اینه که قشر موسوم به برعنداز و غرچرا میخوان کاری کنن که دوباره به سمت مذاکره برگردیم ، حالا مذاکره اشکال نداره ولی اینکه اینقدر وقیح باشی که شاهکار برجام رو ببینی که آمریکا چطور بی آبرو کرد مارو و بازم برای برجام و آمریکا سوت و کف بکشی نشون میده که بالا خونه رو دادی اجازه ، حالا این فرد بدون بالا خونه بیاد رای بده که چی بشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
جالبه فقط فکر می کنی با توهین و تحقیر نظر مخالفت به جایی می رسی.
اینهایی که میگی اول از همه انسان هستند، دوم هموطن و همزبانت‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
نمیدونم تو بالاخونه داری یا نه ولی همونایی که برجام رو آتیش زدن سه ساله دارن برای زنده کردن جسدش له له میزنن. حالا توهی فحش بد
اینجانب در رای دادن فایده ای ندیدم ،چون به عنوان یک فوق لیسانس در جامعه برای ترقی زحمت کشیدم،اما دستاوردی ندیم و بهترین دوران جوانی با کاخ پوچ دانشگاه تمام شد و رانت و اشنا برای ما نبود تا دانشمونرو نشون بدیم و کلا بی عدالتی همه جا فریاد میزنه،اجاره،هزینه ها،اختلاف طبقاتی،درامد…
در دوره‌های مختلف افراد با گرایش های سیاسی مختلف انتخاب شده اند. اما نتیجه عملکرد آنها تقریبا یکسان بوده است. مشکلات ساختاری در قانون اساسی وجود دارد که با تغییر رئیس جمهور اصلاح نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
خودت میگی تقریبا پس فرق داره یه تغییر زاویه می‌تونه در آینده خیلی تاثیر بگذارد. و ما قرار نیست با رییس جمهور مشکل قانون اساسی رو‌حل کنیم. مشکلات دیگه ای رو قرار هست حل کنیم که واقعا قابل انجامه
هر وقت محتاج وعده های پوچ شدیم حتماً رأی خواهیم داد!
رای ندادن » رای دادن به جلیلی یا قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
مشکل امثال تو عدم دیدن باطن اینهاست که همگی شان یکی
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دقیقا
مثل دفعه قبل که رییسی رو انتخاب کردند
بعد شروع کردن به غر زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
رای ندادن، عین رای دادن به جلیلی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
۱۵:۲۴
درسته ولی جلیلی هم عین پزشکیان و قالیباف و سایرین هست.
یه عده مسخره میکنن میگن غربگدا بشیم اینطور اونطور میشه، به نظرم اتفاقا همین غربگدایی باعث حل تمام مشکلات ما میشه.
یه عده خودشون رو به خواب زدن نمیدونن آمریکا تمام کره زمین رو دستش گرفته و ما هیچ راهی نداریم جز همین غربگدایی و مذاکره با آمریکا و یک توافق خوب و جامع و دوستی با آمریکا تا دیگه از تحریم خلاص بشیم.

هرکس با افتخار مثل من غربگداست لایک بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
نه غربگدایی خوبه نه شرق گدایی
منافع ملی فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
14:48
شرقگدا رو معنی کن ! چون ما ندیدیم کسی بره در روسیه پناهندگی بگیره گارسون بشه خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
۱۴:۵۰
صوت سه سال پیش دکتر ظریف را گوش کن، توضیح کامل داده.
چون منتظرند از خارج کسی به کمک انها بیاید.
غافل از اینکه امریکا چین و روسیه همین الان با طالبان روابط اقتصادی و سیاسی دارن
پس مشارکت نکردن مردم نه برای حاکمیت مهمه نه خارجیها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
ولی برای منه غربگدا مهمه که با آمریکا رابطه داشته باشیم
یارو غربگداست کسی انتقاد کنه میگه شما شرقگدایید ، از خودشون کلمه اختراع کردن، انگار کسی مثلا در راه رسیدن به روسیه و یا گارسون شدن در چین میره زن و بچه خودش رو در دریا غرق میکنه و 5 سال در کمپ پناهنده های روسیه ذلت میکشه تا بره در روسیه گارسون بشه

الکی فشار نقول غربگدا و به سرسپردگی خودت به غرب ادامه بده خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
فایل صوتی سه سال پیش ظریف را خوب گوش بده تا معنیش را متوجه بشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
صدبار این رو گذاشتی و منتشر هم کردن ، فقط میگم شرقگدا اونه که چین به تمامیت ارضی کشور دست درازی کنه و از ترسش نتونه حتی سفیرشو اخراج کنه ، شرق گدا اونه که مسلمونها رو تو چچن و ... بکشن و نتونه به ارباب پوتینش بگه تو ، و هزاران مثال دیگه
رای دادن از روی ناآگاهی افتخار نیست ، راستش من خودم یک غربی هستم و خودم رو نا آگاه میدونم برای همین بهتره رای ندم
به عنوان کارمند دولت با 27 سال سابقه کار رای می دم.
چون سازمان ما پر شده از پایداری چی ها و اقوام و انصارشون و مدیرانی که نصف سن من سن دارند و تازه از پشت میز تحصیل تازه اونم از دانشگاه معلوم الحال بلند شده اند و یکسال هم سابقه کاری ندارند شده اند آقا بالا سر ما!
ضمنا بله از فیلترشکن استفاده می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دمت گرم. منم همینطور. برای نجات کشورم از دست تفکرات
پایداری و تفکرات امثال جلیلی رای میدم تافقط قیافه اینا رو نبینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
این مواردی که تعریف کردی ربطی به رای دادن و ندادن شما نداره.. رای ندی هم همینه بدی هم همینه
همان بهتر که رای ندهند. دوباره می خواهند دنبال مذاکره با خارج و بی حجابی بروند. سرنوشت مملکت دست ماست نه یه مشت بچه سوسل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
یعنی خودت هم قبول داری اقلیت هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
درکت نمیکنم. کسانی که مملکت را ارث پدرشان میدانند و . بقیه را بچه سوسول فرض میکنند.
فعلا که دور دور شماست.
خوش باسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
تو خودت رو بکشی هم من رای نمیدم
متاسفانه به شعارها عمل نمیکنن و به دنبال اهداف مالی خودشون هستن
بیخود زور نزنید شرقگدا در لغت معنی نداره جان خخخ چون آخه ما کسی رو ندیدیم که دنبال پناهندگی و گارسونی در شرق باشه و برای زندگی در روسیه و چین له له بزنه ، فشار بقول غربگدا خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
زیاد صدا و سیما و رائفی گوش می کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دلال تحریم حالت چطوره نفت رو با قیمت پایین میگیری و با دور زدن تحریم کلی پول به جیب می زنی نوش جون زن و بچه و مادرت
نظر اکثریت خاموش به نظر پزشکی جان نزدیک است. فقط باید دوتا هندل اساسی بخورد که روشن شود.هندل اول ارضی زد و دومین هندل منجر به استارت موتور خاموش اکثریت خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
اره شمام فکر کن ما اینقدر ساده ایم که با جنگ زرگری برادر عرضی و مسعود از خود بی خود شیم و بریم رای بدیم!
چه چیزی مهم تر از استقلال کشور؟ مردم باید به کسی رای بدن که راه شهید رئیسی رو ادامه بده که کشور رو به استقلال رسوند نه اینکه غربگدای حقیر بره پای صندوق رای و کشور رو به دوران 8 سال بنفش برگردونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
زمانی یک کشور استقلال دارد که مراودات مالی اش دچار تحریم نباشد وقتی نمی توانید یک ارتباط مالی صحیح برقرار نمایید چگونه استقلال را معنی می کنید؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
بیست و چهار میلیونی که به دکتر. روحانی رای دادند، حقیرند؟
این توهین نیست؟
به ۲۴ میلیون هموطن و هم زبان و انسان میگی حقیر. داعیه استقلال کشور را هم داری؟
ملت دیگه باهوش شدن دیگه میفهمن چرا جلیلی رو تایید صلاحیت میکنن که ملت از ترسش برن رای بدن ولی دیگه این حنام رنگی نداره و دیدید که تندترین ادما رفتن مجلس بازم کسی رای نداد باید از این قضیه عبرت میگرفتین که نگرفتین حالا اینبار شاید فهمیدین که ۵ به اضافه ۱ گذاشتن جز سردی و رای ندادن چیز دیگه ای نداره حتی یک درصد همه برن رای بدن ته تهش میشه ۸۸ و بازم کسی که باید بشه میشه دیگه گذشت زمان خاتمی و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
آخه کی به رای تو نیاز داره دلت خوشه ها بشین خونه ت کسی با تو کاری نداره :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
چرا فکر می کنی رای ندادن تو اهمیتی داره
از خداشونن هست
زحمتشون کمتر میشه در شمردن رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
زاکانی قهرمان امید نسل پاکان
رای نمی دهم چون از5سال پیش درگیر دادگاه می باشم. دریغ از عدالت؟؟
غربگدا در حسرت غربچَرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
من شمالگدام برای شمالگداها هم یه نسخه بپیچ
نوکر پوتین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دلالی هایم با تحریم رونق گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
یک سایبری بیکار که چند ساعته داره زیر پست کامنت میذاره. نمازت قضا نشه حاجی
من نمیدونم کی رئیس جمهور میشه ولی کسی باید بشه که به فکر معیشت باشه راستش من الان حسرت اینو میکشم که ای کاش بودم در چمنزارهای سوئیس ، اینطوری در غرب و اروپا زندگی میکردم و دیگه دغدغه سیر شدن کم رو نداشتم و با حقوق 2 ساعت کارم خونه میخریدم و ماشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
مثبتارو :)))
برای اینکه آدم در انتخابات رای میده ، در ایران چیزی به اسم انتخابات وجود نداره ، شما فکر کن عصاره 85 میلیون ایرانی شده یکی مث زاکانی
باید منتظر مناظره ها بشیم ببینیم کی بیشتر به سمت غرب تمایل داره، راه رستگاری ما در غرب نهفته
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
شماچه گلی به سرمون زدین باگوشت کیلوهشتصدتومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
زیاد منتظر نمون چشمات سیاهی می رن
چون مشکل اصلی تغذیه دولت چاق و فربه از پول نفت است و با تغییر ریس جمهور مشکل حل نمی شود، با لاغر شدن دولت ناخداگاه آزادی اقتصادی و آزادی اجتماعی شکل میگیرد و کنترل امور در دستان متخصصان میافتد و خیلی از مسائل حل می شود، باید ادارات بی ثمر عریض طویل با بودجه های میلیاردی جای خود را به سیستم های دارای ارزش افزوده بده در حال حاضر رراند کشور جوابگو این ادارت و اورگان های موازی نیست
رای می‌دهیم. چون وقتی کاندیدی باشد که هم با سواد هم منطقی وهم پاک دست وهم معتقد به استفاده از کارشناسان در حوزه های مختلف جناب پزشکیان .بنده چند دوره رای نداده ام .اما این دوره متفاوت هست .پحث جناحی هم نیست .پزشکیان بک اطلاح طلب مستقل هست .منظور از اصلاح طب یعنی تند رو وافراطی نیست.انسانی میانه رو که الان کشور به او نیاز دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
کاندیدا درسته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
جناب معلم ، سوال شده چرا رای نمی دهید ، کسی ایا پرسید چرا رای میدید که شما جواب میدید؟
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
ناشناس ۱۵:۲۶
حالا شما چرا فشاری شدین
چرا رای بدهیم؟
رییس جمهور یعنی قوه مجریه ،قوه مجریه یعنی اجرا کننده،اجرا کننده یعنی با همینی که هست و ما میگیم باید کارو پیش ببری،
حالا آیا هرکسی بیاد موضوع فرق میکنه؟!آیا مشکل این مملکت فردیت شخصی که به عنوان رییس جمهور میاده؟!!!کشور امارات چرا باید دوبرابر درآمد نفتی ما از طریق توریست باید پول به جیب بزنه،مشکل ایران کجاست،رئیس جمهوره!!!؟؟
مگه ترکیه چی داره که ما نداریم و همه واسه تور میرن اونجا!!مشکل رئیس جمهوره!!؟؟
آیا رییس جمهور می‌تونه بودجه اکثر هرز رفتیهارو ،جلوشو بگیره!؟یعنی قدرتی جلوش وانمیسه؟!!آیا رییس دولت می‌تونه ۲سوم از کارمندان کشوری و لشگری که عملا مازاد هستند و باعث کسری بودجه میشوند رو اخراج کنه و بار دولتو سبک کنه؟!میذارن؟!!!؟؟
آیا رییس جمهور می‌تونه تمام فدراسیون ورزشیو خصوصی کنه و بابتش از جیب مردم هزینه نکنه؟!آیا رییس جمهور میتونه به شهرداری‌ها سرک بکشه و جلوی لفتو لیس کردانای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شورای شهر رو بگیره؟!!حالا بشینین فکر کنین مشکل تورم مملکت کجاست و چه کسی می‌تونه درستش کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
یعنی دلار سه برابر شد. سرقت و جنایت و خودکشی لیشتر شد نفهمیدی فرقو؟ از سرعت اینترنتت نفهمیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
بشین پس تا بایدن خوابالو بیاد وضع زندگیت و درست کنه
به شخصی رأی بدید که اکثریت آرا رو بیاره و سابقه اجرایی داره
و با جناح ها و باندهای قدرت رابطه ش خوب باشه

به نظرم قالیباف اکثریت آیکون ها رو داره و اجماع روی ایشون هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
همه اینا سابقه اجرایی دارن و دستوراتی رو که بهشون میدن خوب اجرا می کنن خیالت راحت برو جلو
یک سوال ساده، چرا حتی یکی این از کاندیداها، گشت ارشاد را می‌ترسد گردن بگیرند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
برای اینکه خیال شما راحت بشه طرح دیگه ای آوردن
رای نمیدم چون امیدوار به هیچ تغییری نیستم، برای آقای پزشکیان احترام زیادی قائلم ولی ایشون کاش وارد این عرصه نمیشدن
امیدوارم آقای جلیلی رای بیاره تا همه چیز به سرعت مشخص بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
منظورت تجزیه و جنگ داخلیه؟ پس فرق شما با دشمنان ایران دقیقا چیه
در حکومت پهلوی کدخدا بیشترین بهره را می‌برد و کمترین زحمت را می کشید و به بقیه زور می گفت. روحانیت با تدبیر نه تنها تسلیم نشد بلکه با مذاکره کدخدا را تسلیم به خواسته های خود کرد.باید مثل روحانیت با کدخدا مذاکره و وادار به تسلیم کرد.
به دلیل عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیتهای گسترده و سلیقه ای در انتخابات شرکت نمیکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
نه دلیلت منصفانه نیست اگر برای اینه شرکت کن چون امثال اونی که مد نظر توه انتخاب کردن پس توهم انتخاب کن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
طرفدار محمود ین ؟
با ساختار موجود کشور هیچ تغییری امکان پذیر نبست، وقتی یک مداح علنی به کاندید و پزشک جراح کشور توهین می کند.
رای نمیدم چون اصلشو قبول ندارم اصوال گرا و اصلاح طلب هم برام نداره
اگر به غیر از پزشکیان هرکدام دیگر ریس جمهور شدند باید بالای سر درب خانه ها را پرچم سیا زد و عزا گرفت
رای نمیدم، چون ریاست جمهوری یک مقام تشریفاتی است و شما حتی اکر وزیر خزانه داری امریکا رو هم بیارین نمیتونه با ساختار فعلی مشکل اقتصادی رو درست کنه.
همه تصمیم ها و جهت گیری ها جایی گرفته میشه مه دقیقا مردم هیچ کاره‌حسنند!
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
آفرین صددرصد درسته
انسان عاقل یک تجربه ناموفق را چند بار تکرار میکند؟
هر وقت دلار شد 3400تومن من و 50 ميليون ديگه كه ميشناسم راي ميديم .
دقت كنين تا اون موقع راي بي راى ى ى ى
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
بهتر. چرا فکر می کنی رای تو اصلا اهمیتی داره
مشکل اینجاست که شورای نگهبان میخواد اصلاح طلبها رو حذف کنه و کسی جلوش رو نمیخواد بگیره. من اگه نماینده نداشته باشم برای چی باید رای بدم
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
پزشکیان اصلاح طلب نیس ؟
علت تایید صلاحیت پزشکیان چیه
علت دیگری بجز مهندسی انتخابات اگر داره بگین
باسلام.باکمال احترام
دیگه باوجود این همه مدرک ازفسادودروغ وباوجودکارنامه تمام کاندیداهاشمابفرماییدچرابایدرای بدیم.به کی بایدرای بدیم؟
خیلی سعی کردم با ادب حرف بزنم.
عزیزانی که تایید صلاحیت شده اند قبلاً در مسولیت های خود آن طور که مردم انتظار دارند خوب کار نکرده اند لذا در مقام ریاست جمهوری هم درست عمل نخواهند کرد.
اگر این عزیزان به کرامت انسان ها ارزش قائل بودند در مسولیت های قبلی درست کار می کردند
چون نمی خواهم بعد از انتخاب خودم را ملامت کنم به هر کس رای بدهم مجبور است همان مسیر تعیین شده را طی کند . پس این چه کاری است .
اگر رای موجب تغییر می شد حتما رای می دادم . فعلا اداره امور دست نهادهای انتصابی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
خب تغییر هم میدن ولی نه د جهت خواسته های تو بلکه عکسش پس رأی بده
من نمی دانم به چه کسی رای بدهم. از نظر سیاسی و برجام به اصلاح طلب ها نزدیکم. از نظر فرهنگی و مواضع در خصوص حجاب به اصولگراها نزدیکم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
به پور محمدی رای بده
بنده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری رای نخواهم داد؛ به دلالیل متعدد از جمله وقتی می بینم که نمایندگان مجلس تعطیلی شنبه ها را در سراسر کشور تصویب می کنند ،مصوبه ای که در راستای در کنارهم بودن اعضای خانواده ها بود و در واقع بانی آن کمیسیون اجتماعی مجلس بود اما در عین ناباوری و برخلاف خواست اکثریت مردم و نمایندگان مجلس این مصوبه با مخالفت " هیآت عالی مجمع تشخیص مصلحت" نهادی که اسم آن را بنده و بسیاری از مردم نشنیده اند، ره به جایی نمی برد و در عمل به بن بست می رسد و این وضعیت یعنی مجلس و نمایندگان آن هیچ قدرت و توان اجرایی ندارند و شما حدیث مفصل بخوانید از این مختص و درد.....
اعتراض به ساختار موجود مهمترین دلیل عدم رای دادن مردم است
رای نمی دهم چون تغییری حاصل نخواهد شد خسته ام از این همه بی عدالتی . رای نمی دهم چون مجری و ناظر انتخابات مستقل نیستند .
کاملا معلومه مردم با عدم شرکت در سه انتخابات گذشته شما را به صرافت انداخته اند
هروقت حقوق بنده پژوهشگر دکتری ، با کشورهای اروپایی خیر!
ولی با کشورهای عربی قابل مقایسه شد بنده رای خواهم داد

هروقت تونستم ازدواج کنم و خانه و ماشین معمولی در حد کارگر مملکت داشتم ، رای خواهم داد

با این دست فرمونی که شما مسئولین دارید میرید جلو، صد سال سیاه رای نخواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
چه بهتر
چرا باید به کسانی رای بدهم که بانیان و مقصران وضع موجود هستند؟؟؟

از شهردار تهرانش گرفته ، تا رییس مجلس اش و هرکدام مسئولیت های کلان در این مملکت داشته اند
و هیچ کدام در دوره ی خودشان کمکی به حل مشکلات مردم نکرده اند

و حتی از زدن حرف مردم، ترس و واهمه دارند
دوره ی موشک و جنگ و تقابل تمام شد. برید ببینید کشورهای عربی چه سطح رفاهی برای خودشان درست کرده اند!!!

مگر کشورهای عربی جز نفت چه چیزی دارند! بزودی به دلیل بها دادن به تربیت نیروی انسانی، در این زمینه هم از ایران جلو خواهند زد

همانطور که عربســـــــتان 4-5 دانشگاه با رنکینگ بهتر از دانشگاه صنعتی شریف دارد
همانطور که امــــــــــــارات بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را افتتاح کرد
همانطور که قـــــــــــــــطر بزرگترین رویدادها ورزشی جهان را برگزار کرد

هیچ کدام به اندازه حتی یک اســـتان ایران، ظرفیت ندارند

من نمیــــخوام در این بی مســــئولیتی مدیــــران شـــریک باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
همانطور که بحرین با ارزش ترین پول جهان را دارد
متاسفانه در حداقل سه دوره اخیری که من انتخابات رو دنبال کردم و همیشه رای دادم و البته هرگز کسی که من رای دادم انتخاب نشد دیدم که طرح و برنامه های خوبی برای اداره کشور مطرح شد اما بعد از انتخابات فرد پیروز کاملا رفتارش با مردم تغییر میکرد و حرف هایی که زده بود رو به باد فراموشی میسپرد. بنابراین تا این رویه تغییر نکنه رای نمی دهم.
میلیون ها نفر از شما تقاضای تایید صلاحیت محمد خاتمی و دکتر احمدی نژاد را کردند!
با این تنگ نظری و جنگ با خواسته ی مردم هرگز رای نخواهم داد
شما باید سوال بپرسی چرا میخواهی رای بدهی!
چون کسانی که رای میدهند هیچ دلیل قانع کننده ای ندارند
چون نخبگان رای نمی دهند
دیگه وقتی مشارکت به 8 درصد رسید ، تازه به فکر افتادن که یگی رو بیارن امتخابات رو گرم کنه ، مطمین باشید اگر در انتخابات مجلس شرکت کرده بودیم از دوره قبلی ریاست جمهوری بدتر می کردن و جای همتی یکی مثل بذرپاش رو می ذاشتن نه پزشکیان ر و
در انتــخابات مجـــلس که چندماه پیش برگزار شد، خودتون هم میدونید، مردم هم میدونند، میــــزان درصـــد مشـــارکت عـــدد تـــک رقمــــی بود.

مسئولین پیام مردم را دریافت کردند
ریس جمهور از قبل مشخصه و آقای پزشکیان را هم جهت گرم شدن تنور انتخابات تایید کرده اند
مقصران وضع موجود کاندیدا شدند
هر عاقلی باشه رای نمیده
مردم خسته شدند از دست فساد مسئولین و وابستگانشان
برو برای روزمره ات خرید کن میفهمی چرا مردم رای نمیدهند
ارتباط موثر با امریکا تنها خواست مردم است
به دلیل عدم توجه به خواست مردم رای نمیدیم
اگه احمدی نژاد بود رای میدادم
چون خوب بلده شما مسئولین رو بجزونه
این میزان مشارکت در سه انتخابات گذشته شرم آوره
وقتی پزشکیان خودش میگه من اومدم برای گرم شدن تنور انتخابات!!!!

من میگم میخوام صد سال سیاه یخ انتخابات تون باز نشه
این کاندیداها، حتی در تبلیغات انتخاباتی شون میترسند حرف دل مردم رو بزنند
چرا باید به ترسوها رای بدم؟
احمدی نژادی ها که گفتند اگه تایید نشه رای نمیدیم
این یک دلیل خیلی کوچک
هزاران دلیل رو هم برو از مردم کوچه بازار بپرس
واقعیت و زمان دو مصلحِ بزرگ که در برابر سیلی سختشان سخت ترین سنگ ها هم خرد خواهند شد.
بذارید آقای قاضی زاده اینترنت تولید کنه، شاید ما رای دادیم
رای دادن هزار مشکل بوجود میاره
و رای ندادن تنها یک مشکل
درآمد ها ریالی

هزینه ها دلاری

با این وضع مردم رو وادار میکنید به دزدی

خرج آغا زاده ها رو هم که مردم باید بدهند!

خب رای هم بگید، آغازاده ها بیان بدهند!!!
به نظر من صد هیچ به نفع کشوره که آدمهای ایده آلیست و احساساتی رای ندن.
در سیاست همه چی خاکستریه. اینها منتظرن یا یکی بیاد واسه اینا دموکراسی بدون هزینه بیاره یا مملکت کلا بپاشه و جنگ بشه اینا خوشبخت بشن!
این آدما هر چی رای ندن به نفعه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
مملکت دچار فروپاشی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده، تو حرف از دموکراسی میزنی!!!! حتما انتظار داری بیان تو اخبار 20:30 بگن، که آره ما دچار فروپاشی شدیم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دقیقا حرف دل من و زدی
روحانی وعده های فضایی داد جوگیر شدن بدون واقع بینی
رفتن بهش رای دادن حالا همونا سرخورده شدن . ادم جوگیر مایه بدبختیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دقیقا
الان پزشکیان چون قولهای عجیب نمیده رای هم نمیاره
مردم ما دنبال رابین هود هستن
احساساتی و خیالاتی و شدیدا مستعد فریب خوردن
بعد هم عین بچه ها قهر می کنن
کاش واسه رای دادن بلوغ فکری معیار بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
ناشناس اولی
اگه فروپاشی شده بود شما الان از زیر پتو گوشی به دست کامنت نمیدادی احتمالا تو یه سوله ای غاری جایی پناه گرفته بودی تا بمب و موشک تو سرت نخوره
الان اروپا، امریکا، چین، روسیه و حتی کشورهای عربی بیشترین سود رو از این وضع مملکت میبرند
و بیشترین ضرر رو هم فقط مردم ایران میکنند
چرا باید رای بدم؟
تو مناظره ها جلیلی در مورد موفقیت اش در "طولانی کردن مذاکرات" حرف بزنه
قالیباف در مورد "قیمت ملک در ترکیه و مرغوبیت کالا در ترکیه"
ذاکانی در مورد "دستاوردهای تبدیل پارک ها و قطع درختان و تبدیل آن به نمازخانه، و بکارگیری حجاب بان در مترو" حرف بزند
پورمحمدی در مورد "چگونگی صادرکردن احکام قضایی در اوایل دهه 60" حرف بزنه
قاضی زاده در مورد "چگونگی گرفتن مدرک دکتری و رابطه ی آن با تولید اینترنت" توضیح بده
و پزشکیان هم در مورد "چگونه یک انتخابات داغ داشته باشیم" ارائه بده

بعد حتما 99 درصد مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد
وقتی رای دادن تغییر مثبتی در اوضاع و احوال کشور نمیده و مردم هر روز بیشتر از روز قبل در انواع مشکلات غوطه ور میشن! چرا باید رای داد؟ بارها و بارها تجربه کردیم نشد و با این رویه باز هم تغییر مثبتی ایجاد نخواهد شد.
کاندیدا های منتخب همه با رزومه روشن و اثبات ناکارآمدی (البته از نظر مردم) در گذشته رو لایق رای نمی دانم.
رای نمیدم چون محکوم مهریه هستم. تمام اموالم و حسابهام رو برداشته اند. حتی اجازه داشتن یک موتورسیکلت رو ندارم و توقیف میشه! در صورتی که سکه ندهم حکم جلب صادر می شود و می آیند در محل کارم و دستگیرم می کنند. مهریه شده ابزار کاسبی دختران و وکلای محترم. تا زمانی که قوانین ازدواج اصلاح نشود رای بی رای. تمام.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
دعوا با زنتم تقصیر دولته:)))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
مگه مهریه زوری بوده خودت عقل داشتی قبول نمیکردی
دیگه حوصله نوشتن ندارم به هزاران دلیل رای نمیدم و نظرم هم عوض نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
حالا مگه کی هستی که نظرت مهم باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
هر کی که هست من پشتشم شما کی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
من خودمم
تابناک اولا ۵۰ درصد صحیح نیست بنظر من بالای ۷۵ درصد شرکت نمی کنند .دوما همین الان سری به خیابانها بزن ببین گشت ارشاد چه می کند این برخورد ها روان جامعه را از هر قشری آزرده کرده چرا باید رای داد .
همه اینا سالها در راس مسوولیت های کشوری بودن. چه کار مفیدی برای مردم انجام دادن؟ قالیباف مگه رییس قوه مقننه نیست؟ برای همین وعده هایی که الان میده تا حالا چه قدمی برداشته؟ زاکانی چه کار مفیدی توو شهرداری انجام داده؟ جلیلی هم که تا حالا جز بیشتر کردن تحریمها هیچ کاری نکرده.‌ قاضی زاده ای که میگه من اینترنت تولید میکنم مناسب ریاست جمهوریه؟ اینا فقط دنبال رانت و منفعت شخصی و جناحی خودشونن.
یعنی واقعا نمیدونید یا خودتون رو به ندونستن می‌زنید؟
انصافا، وجدانا، براتون این سواله؟
چکیده ش اینه، فرقی نمیکنه کی بیاد!
ماشین همون ماشینه، جاده همون جاده ست، امکانات بین راهی هم همونه، راهزنا کماکان هستن،...
به قول حافظ شیرازی چون نیک بنگری همه تزویر می‌کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
راننده در شرایط تاثیر داره حتی اگر همه اونهایی که گفتی بیتغییر باشند
این یعنی مشارکت زیر 10درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
درسته موافق 10 در صد
این مملکت کم نخبه ی واقعی زیر 40 سال نداره
امثال دکتر مریم میرزاخانی ها و ...
چرا یک بار، فقط یک بار، یک نخبه ی واقعی در راس وزرات و وکالت و رییس جمهوری ننشسته است؟؟؟؟؟
اگر مشارکت مردم را میخواهید هنوز هم دیر نشده
کاندیداهای با پشتوانه مردمی را به انتخابات برگردانید
مسولین و آغازاده هاشون فقط صندلیهاشون عوض میشه. اصلاحطلب و اصولگرا هم نداره...چرا با این حلقه ی بسته رای بدم؟
تلگرام و اینستاگرام مردم را کاملا روشن کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
اینستاگرام ادما رو احمق می کنه نه روشن
ای نمیدم چون رییس جمهور قبل از انتخابات وعده ای که میده بعد از انتخابات منکرش میشه مثل وعده تبدیل وضعیت
به مادام العمری مسولین رای نمیدم
یک. کاندید موردنظرم نیست، دوم. رعیس جمهور اعلام کند چا اختیاراتی را دارد، سوم. برنامه و هدفش چیست، چهارم. کشور رچگونه میخواهد اداره کند. پنجم. وعده و قولی که میدهد اگر عمل نکرد ایا حاضر هست استعفا بدهد، ششم. برای آزادی های اجتماعی و مدنی راست و شفاف بگوید چه برنامه ای دارد. آن وقت همه مردم رای خواهند داد.
رای نمیدم، چون دوست دارم ایران پیشرفت کنه و مثل دوبی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
اونوقت با رای ندادن چطور محقق میشه این خواسته؟!؟
تابناک هم شده گزینشی چرا نطر منو نزاشتی.
کا عمق راهبردی شما چند متره؟
شرکت در انتخابات به معنی رای دادن به فرد (مثل ریاست جمهوری) یا افراد (مثل مجلس) نیست بلکه به معنی تائید و رضایت از وضعیت موجود است هرچقدر درصد مشارکت بالاتر باشد بدون در نظر گرفتن اینکه چه کس یا کسانی انتخاب شدند میزان مشارکت را به حساب پشتیبانی و رضایت از وضعیت موجود میگذارند

پس مشارکت در انتخابات فقط در صورتی به حداکثر می رسد که مردم از وضعیت اقتصادی ، امنیتی ، فرهنگی ، رفاهی و تامین آینده خود و فرزندانشان در رضایت و امیدواری باشند و بخواهند در بهبود امور مشارکت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
واقعا به نظرت در نظر عموم مردم مشارکت بالا و رای به پزشکی معنیش چیه؟ یعنی عدم خوشنودی از وضعیت موجود
اعتمادی به اصل انتخابات نیست
همينكه نظر من را تاييد نكرديد و حذف كرديد ، بهترين دليل هست براي اينكه چرا راي نمي دم
کدوم انتخابات؟ آها جام ملت رو میگی؟رای من به ژاپن
بورس کل سرمایه مارو خورد.ما به دعوت مسئولان نظام وارد شدیم.ما هم رای نمیدهیم
آزموده را آزمودن خطاست.ملت چند بار باید از ی سوراخ گزیده بشن
چون سن بازنشستگی رو بردین بالا رای نمیدم
پولمو تو بورس برگردونید تا رای بدم
امروز ، اصلی ترین مشکل مردم ، مشکل معیشتی و آزادی های فردی و اجتماعی است. مشکل معیشتی درگیر اقتصاد ، و ان هم درگیر تحریم ها و سیاست خارجی است . ایا سیاست های خارجی در اختیار رئیس جمهور است که از بین کاندیداها انتخاب کنیم؟ ایا آزادی های فردی و اجتماعی را رئیس جمهور میتواند برقرار کند که رای دهیم؟
خروجی شورای نگهبان در سالهای اخیر آدم های مطیع و بی سواد که هیچ اختیاری ندارند بوده است پس چرا رای بدم
با عرض سلام و خسته نباشید
80 در صد مشکلات کشور مربوط به سیاست خارجی است که در این مورد دولت تصمیم نمی گیرد.
ممنون
من قطاری دیدم که بیش از چهل ساله که سیاست می برو و چه خالی می‌رفت ....رییس جمهور یعنی نماینده جمهور و مردم در دل حکومت ، و تا وقتی که حکومت هشتاد درصد مردم رو نبینه ، مردم هم بی تفاوت میشن . تا وقتی که فرزند نامشروع سلیقه های تند رو گشت ارشاد تن زخمی دختران این سرزمین رو روی آسفالت داغ می‌کشن ، شما چه انتظاری داری برادر .؟؟؟ تک تک این دختران به قول آقا ، بچه های این سرزمین هستن ؟ اینها همشون مثل دختر من هستن ، و با هر بار دیدنشون تیری به قلب ما بسیجیهای جنگ و جبهه و خانواده شهدا میشینه ... برای آشتی ملی خیلی دیر شده ولی ناممکن نیست برادر .. رییس جمهور بعدی اگر کلید آشتی ملی رو بزنه امیدی هست ، در غیر این صورت بیشتر باید منتظر امارت اسلامی ایران باشیم و فاتحه دموکراسی رو بخونیم . بجنب برادر ...
رأی نمیدم چون رأی دادن فایده نداره. بارها رأی دادم ولی تهش این شده
تصمیم قطعی گرفتم چون ۴۵ ساله هیچ فایده ای در اون ندیدم.
چطور به کسی که حتی جرات یک وعده هم ندارد رای بدهیم ؟
هم نامزده ها فهمیده اند هیچ کاره اند
هم مردم فهمیده اند
حتی جرات ندارند در مورد فیلترینگ یا سرعت اینترنت یا گوشت یا ارتباط با غرب وعده بدهند .
مملکت دست کسان دیگری است
و رئیس جمهور فقط یک اسم بی مسمی است
سلام امیدی به تغییر ندادم در همه دورها از رفسنجانی تا روحانی شرکت کردم هیچ تغییری وجود نداشت
سایت تابناک الکی جو نده بپرس چرا باید رای داد؟؟!! حاصل این همه سال رای دادن چی بوده ؟ وقتی یه نامزدی مثل پزشکیان که تازه عاقلشون. هست برمیگرده میگه من کاندید شدم فقط برای اینکه مردم رو بکشونم پای صندوق رای ! چرا باید رای داد؟! ما مردم شدیم سیاهی لشکر آقایون ،که بااومدن ما پای صندوق رای به دنیا پزبدن ؟! ماشدیم سکوی پرتاب آقایون؟!
جامعه امنیتی شده، حقوق مردم رعایت نمیشه، بی عدالتی وتبعیض زیاد شده با اختلاس وفساد برخورد نمیشه یاسلیقه ایست، تورم بیداد میکنه، مردم خیلی اقتصادشون خرابه، رفاه در بیشتر کشورها که قبلا ازماپایدتر بودند ازما بهترند، بیش ازچهل سال هست که وعده داده میشه و روز به روز وضع بدترمیشه و... مردم با چه امیدی اعتماد کنند
بهتره از اون افرادی که رای میدهند و همیشه در صحنه اند بپرسید به چه دلیل رای میدهید؟شاید ما هم چیزی دستگیرمون بشه و از این گمراهی در آمدیم. فقط یک چیزی رو دلم مونده که بگم بد نیست. 3 نفر از این کاندیداها دور قبل پوششی بودند و در واقع جعلی بودند و دوباره تاییدشان کرده،
اگراحمدی نژاد تعین صلاحیت میشد حتما رای میدادم
رای نمیدم چون بازیچه قدرت طلبی شما نیستم
هر ملتی لیاقت آنچه را دارد که دارد.
مگرآقای قالی باف دراین مدت طولانی که بر صندلی بالای مجلس تکیه زده بود برای ماچکار مفیدی انجام داده که اکنون‌ رأی می خواهد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
با افزایش سنوات بازنشستگی ما رو به خاک سیاه نشوند
رای دادن یعنی پاسخ مثبت به ادامه شرایط فعلی
رای نخواهیم داد. من همسرم و دو پسر دانشجویم. من و همسرم دکتریم و دو پسرم هم دانشجویان سال آخر پزشکی اند. رای نخواهیم داد زیرا به هیچ وجه وضعیت کنونی ایران را قبول نداریم و رای دادن هم چیزی را عوض نمیکند.
من رای نمیدهم چون شورای نگهبان هرکس خودش دوست داشت تایید صلاحیت کرد وقتی ۱۲ نفر برای ۸۰ میلیون تصمیم میگیرن با چ انگیزه باید رای دهیم
حناشون دیگه رنگی نداره
به جلیلی رأی بدین پشیمان نمیشین اگر اشتباه کنید چهار سال باید بسوزید و بسازید چون خود کرده را تدبیر نیست
به جز آقای پزشکیان اون بقیه از کره مریخ آمده اندمیخواهندایران رادرست کنند شماها 46ساله مملکت رابه این روز انداخته اید
رای نمیدم چون چون روحانی کمرمردمو شکست چهارتا مهمون نمیتونن مردم دعوت کنن چون گوشت مرغ میوه گرونه.دخل به خرخ نمیخوره. رای نمیدم چون سبدکالا به من وخیلی از هم وطنانم تعلق نگرفت مارو جزو پولدارای جامعه دونستید. فهمیدیم پولدار کیه روحانی بدکردبا مردم. دل مردم ازاین چیزاخونه
هزار و یک دلیل می توانم برای رای ندادن بیاورم و فقط یک دلیل برای رای دادن!
و تنها دلیل برای رای دادنم (که اگر بدهم به پزشکیان خواهم داد) ترس از آمدن افرادی چون حلیلی و زاکانی و اعمال تحریم‌ها و گرفتن قطعنامه های متعدد از شورای امنیت و غیره و ذلک است.
فشارش روی ما مردم است و بعد این آقایان شعار می دهند تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست، ما می توانیم و ...
سلام من رو به اون که میگفت تحریم فرصته برسونین!
نفر نفر دکترای کیلوی که رای دادن نداره ۶ نفر
به هزار یک دلیل ،رای نمی‌دم یکی خودم کارت ایثارگری دارم دوم پسرم سربازی ضربه مغزی شده مدت حضور در منطقه طبق کارت ایثارگری دوسال به هرجا مراجعه میکنم هیچ نتیجه نمی‌گیرم شرمنده خانواده ام کار برای برادران افغانبیه شهرداری‌ها کارخانجات ساختمانی ،،،،،،،،،،،
پنج نفر از صافی عبور کردند و مورد تایید نظام هستند چه فرقی نداره کی امتیاز بیاره به نظرم دادن رای بودجه مصرف می کنه. یکی از کاندید ها را با حکم قرعه انتخاب کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
دوست عزیز قطعاً هدف همینه ولی خب باید نشون بدن که مردم همیشه حاضر در صحنه هستن دیگه!!! البته اگه مردم بیان!!
به خا طرخدامردم رای نمی‌دهیم وضع مردم خوب نیست
برای اینکه رئیس جمهور هیچ کاره و فقط یک پیمانکار بزرگ است. رئیس جمهور در بهترین حالت سیبل خطاهای دیگران است که حاضر به پاسخگویی به مردم نیستند اما هر کاری دلشان می خواهد می کنند.
مملکت مال آقازاده هاس خدافظ
مگه انتخابات هست . کی برا چی ؟
رای ندیم خوبیش اینه به شعورخودمون توهین نکردیم
این سوال فقط برای اطلاع از افکار مردم که چند درصد رای می دن و چند درصد رای نمی دن.
رای نمی‌دهم
چون مردم به دولت‌های ظاهری رای می‌دهند
درصورتیکه کشور توسط دولت در سایه اداره می‌شود.
به قول آن آقا که می‌گفت مردم کاره‌ای نیستند، پس دولت‌هایی که با رای مردم سرکار می‌آیند هم کاره‌ای نیستند!!!
مردم چرا بايد راي بدن ؟ خيلي مشخصه ! خيلي از مردم شاكي هستن و ناراحت ! به دليل مختلف ! عملا دولتها هيچكاره هستن ! شما به طرح ساماندهي كاركنان دولت نگاه بكنيد متوجه ميشيد ! دولت در ايران كاره اي نيست ! در ثاني ما كانديدهايي كه مد نظر داشتيم رو رد كرديد !
رییس جمهور اختیاری نداره.حالا شما نلسون ماندلارو بیار.ماهتیر محمدرو بیار......
درود
رای این همه رای دادیم چی شد همه چیز گران اجاره خونه که نگو دخرانمان اسایش ندارند هر لحطه یکی گیر می دهد مردم را بجان مردم انداختید
به نظر من کسی که رای نمی دهید به این خاطر است که کسانی کاندیدا شده اند هرکدام 20الی 25سال درراس امور بوده اند و کار ی برای پیشرفت انجام نداده اند حال می خواهند اجام دهند .
اولا رای مردم تاثیری نداره ازقبل مشخص است دوما تمام کاندیدها امتحان خود را داده اند ودر تبلیغات خود ریا کاری دروغ وعده های تو خالی موج میزند ضمنا رئیس جمهور زیاد کاره ای نیست این نظرات مخاطبان مشت نمونه خروار است
رییس جمهور فقط کمک راننده است و در حرکت، مسیر حرکت، مقصد، ایستگاه و ... هیچ مسئولیتی ندارد.
سلام
یک کلام ختم کلام رای نمیدم به هزار ویک دليل
تجربه ثابت کرده هر کسی رای بیاره در وضعیت کشور تفاوتی ایجاد نمیکنه . در هر صورت کشور داره به جلو میره با سیاست گذاری های عده ای اندک که رئیس جمهور در اون نقشی نداره .
کلا مگه فرقی هم میکنه
اون موقع که مردم تو خیابون بودن هر روز میگفتن برای اعتراض یک مکان رو مشخص میکنیم
به معترضین تریبون میدیم و .......
وقتی صدا ها افتاد همه چی یادشون رفت
رای هم بدیم فرداش دوباره در روی همون پاشنه میچرخه !
رییس جمهور اجازه انجام وظایفش را در چهارچوب قانون اساسی ندارد ونیروهای موازی با قدرت ونفوذخود در امور مختلف سیاسی، اقتصادی وفرهنگی مداخله می نمایند.لذا برنامه ها ووعده های داده شده نمی تواند به مرحله عمل برسد
با تصویب افزایش سنوات بازنشستگی رای هم می خواهید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!
من یک کارگر هستم ، چطور میشود تعرفه های پزشکی 40% افزایش داشته و مورد تایید دولت هم بود اما افزایش حقوق گارگر 20% باشه تو بهترین حالت ، بازم نماینده کارگر ها تایید نکردن ،
چطور میخوایین به این آدم ها رای بدیم وقتی سفره هاشون از مردم جداست ، وقتی فساد از سر و روشون بیرون میزنه ؟
چطور میخوایین رای بدیم وقتی من با 33 سال سن هنوز مجردم و جرائت ازدواج ندارم ، 9میلیون و 700 هزارتومان حقوق شد برای یک جوان برای شروع زندگی ؟
شما از خودتون نمیپرسید که چی شد تمام نخبگان و کار بلد ها نیرو های متخصص از ایران رفتند ؟
چطور رای بدم ، زمانی که انتخابات مجلس دوره قبلی بود همه میگفتند ما شفافیت میاوریم ما مجلس انقلابی هستیم اما الان با گذشت 5 سال خبری نیست
هرکی میخواد رییس جمهور بشه بشه فقط جلیلی قاضی زاده هاشمی زکانی پورمحمدی نشن چون مملکتو به پرتگاه میبرن قلیباف هم که بدتر همه موند فقط یک نفر پس یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
همون اول حرف آخرت رو میزدی دیگه
چون چیزی تغییر نمی کنه. آش و کاسه همونه.
با امیدواری رای میدهیم به مسعود پزشکیان به خاطر صداقتش
اینهمه رای دادیم چی شد؟؟
هر کاری خودشون خواستند کردند
بسیاری از تندروهای طرفدار جلیلی در حال تشویق مردم به رای ندادن هستند چون میدانند رای مردم آنها را حذف خواهد کرد
خلاصه مفید رای نمیدهم
صدها دليل براي راي ندادن وجود دارد يكي هر دولتي امد تورم را بيشتر از دولت قبل افزايش دادا مهم اين است كه دولتها نميتوانند تغيير جنداني در نغيير سياستهاي كلي اغمال كنند مهمترين عامل بدبختي ما تحريم است ودولتها در اين زمينه كاري از دستشان بر نميايد بس راي دادن جه سودي دارد كرايه خانه بي بولي بيماري درد ورنج امان ما رابريده در جنين حالتي ميشه به راي دادن فكر كرد والي اخر
رای ندادن مشابه رای دادن به جلیلی و امثال آنهاست. لطفا رای دهید تا اینها از مدیریت اجرایی کشور خارج شوند
تابناک جان، آیا در نظر اینجانب که ارائه ندادی ، مفهومی از توهین به شخص خاصی بوده، یا اینکه نظرم بی محتوا بود، که سانسور کردین، لطفاً اگه زحمتی نیست پاسخ دهید
حتما باید رای بدم !!!!!!!!!!!!
این ۶ نفر تا حالا کجا بودن مردم خودتان مقصر هستید
من سالهاست رای ندادم واین بار هم رای نمیدم چون حرف تا عمل نامزدها از زمین تا کهکشانهاست
چو دانی و پرسی سوالات خطاست
آزموده را آزمودن خطاست
دلیل اول. حقیقتٱچون چندین ساله که در انتخابات شرکت نکرده ام الان هم توی چشم در وهمسایه ودوستان زشته که بخوام برم دنبال کاربیهوده(شرکت درانتخابات) دلیل بعدی. حسن بره حسین بیادعلی بره ولی بیاد. تقی بره نقی بیادرضی بره رضا بیاد. اصلٱخوده خدابیادهرکی بره هرکی بیادفرقی نداره واسه ما.
من شرکت پمی کنم تا بگم تو این فیلم به زاهر دموکراسی بگم دروغی بیش نیست مسول هنوز سرکارش ولی مسولیتشو در این انخاب قبول نمیکنه
رفراندوم برگزار کنید همه شرکت میکنن
رای نمیدهم جون سکه تمام در زمان احمدی نژاد 135هزارتومن بودویارانه45هزارتومن بود الان سکه جقدره ویرانه در کجاست ضمنافقط احمدی نژاد
چرا رای!وقتی هر روزمون بدتر از دیروزمونه من یک کارگرم برای تامین اجاره و هر چیز ضروری زندگیم موندم .راستینش هیچ امیدی ندارم هرکسی هم بیاد وعده زیاد داده در این سالها بسیار شاهد بودیم
چون رای دادن اثری ندارد حتمآ رای ندادن اثرش بیشتره
بخاطر خدا و اعتراض به وضع موجود رای نمیدم
با رای دادن یا ندادن هیچ چیز درست نمیش
رای نمیدم چون اوضاع از این بهتر که نمیشه صددرصد بدتر هم میشه . دلار و سکه که هر روز گرانتر ، بورس رو هم که نابود کردین . مسلما رای نمیدم
من رای نمیدم چون با دولت ها و مسئولین بی لیاقت باید ادامه بدیم
تا ساختار جامعه بصورت بنیادی تغییر نکند و جامعه یکدست تشکیل نشود با آمدن یک رئیس جمهور و چند تا وزیر همراه آن با عمر چهار ساله که عملکردشان دقیقا شبیه قبلی هاست و سعی در حفظ سمت خودشان به عناوین مختلف را دارند امیدی به تحول وجود ندارد
احساس اینکه رای ما تاثیر گزار خواهد بود را ندارم. مضافا 6 نفر کاندیداها طیف فکری تعداد محدودی از جامعه را در بر میگیرند
رأی نمی‌دم تا یاد بگیرید نظر مردم ارزش داره
من تا بحال رای ندادم
چون رای من هیچ تاثیری نداره
اولین دلیلش که میشه مطرح کرد هیچ کدوم تابحال صلاحیت نداشته اند در حد یک رئیس جمهور نبودند
دومی هم نمیشه مطرح کرد چون نظرم سانسور خواهد شد والسلام
چرا رای بدهیم؟ قبلا رای دادیم چیزی تغییر کرد؟
هزاران دلیل برای رای ندادن هست. شما فقط یک دلیل برای رای دادن بگین.
رأی نمی دهم چون هیچ امیدی ندارم چون هر دوره اوضاع از دوره قبل سخت تر شد رأی نمی دهم چون دغدغه های ما مردم اصلا واسه دولت مهم نیست
بنده الان 38 سال دارم و آینده ای برای خودم نمیبینم در تلاش هستم مهاجرت کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
انشاللا به اهدافت برسی
چرا کامنت من رو منتشر نمی کنید. از چی می ترسید؟؟؟؟؟؟ ایران مهد دموکراسی بشریت از ابتدای خلقت!!!!
چون من فقط آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد رو دوست دارم وایشون نیست من رای نمیدم چون دکتر احمدی‌نژاد نیست حیف وصد حیف
خب آقا از این پست ها گذاشتی چرا نظرات رو منتشر نمیکنی؟ ۱۳۰ تا نظر منتشر نشده!
این کشور اینقدر مشکلات فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی داره که هر کاری تبدیل به کوه کندن شده . غیر از مهاجرت چ راه دیگه ای هست؟
جوانی ما نابود شد رای بدیم یا ندیم جوانی برنمیگرده
برای اینکه وقتی رای میدی ظریف میره اونجا میشینه میگه ببین مردم ۷۰ درصد رای دادن پس ما ر‌و میخوان
رای ندادن با هیچ منطقی سازگار نیست.با رای دادن در آینده کشور مشارکت می کنیم
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # محرم