بازدید 1293

اعتراف یک مامور سابق سیا به جاسوسی برای چین

یک مامور سابق سیا به جاسوسی برای چین اعتراف کرد.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱ 25 May 2024


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری آمریکا گزارش داد که یک مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به جاسوسی برای چین اعتراف کرد.

«الکساندر یوک-چینگ ما»، (۷۱ ساله) متولد هنگ کنگ و دارای تابعیت ایالات متحده اعتراف کرد که در سال ۲۰۰۱ میلادی مقدار زیادی اطلاعات محرمانه طبقه‌بندی‌شده درباره دفاع ملی ایالات متحده را به مقام‌های چینی ارائه کرد، در حالی که از ۱۲ سال پیش از آن دیگر کارمند آژانس نبوده است.

بر اساس این گزارش، این مامور سابق سیا پیش از اینکه تابعیت آمریکا را کسب کند، نشستی با نمایندگان اداره امنیت دولتی در شانگهای برگزار کرد که توسط یکی دیگر از عوامل سیا که از بستگان این مامور و متولد همین شهر چین بوده است، ترتیب داده شده بود.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا به عامل سازماندهی این نشست به عنوان «توطئه‌گر شماره یک» اشاره و توضیح داده شده است که در پایان سومین روز جلسه که در یکی از هتل‌های هنگ کنگ برگزار شده بود، ماموران اطلاعاتی چین مبلغ ۵۰ هزار دلار آمریکا را به طور نقد به او ارائه کردند و این دو نفر نیز برای ادامه همکاری با یکدیگر توافق کردند. 

دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) چینگ ما را در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک متخصص زبان‌ها در چارچوب  یک طرح تحقیقاتی، برای کار در موقعیتی منصوب کرد که می‌توان فعالیت‌های او را زیر نظر گرفت و ارتباط او با چین را تایید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری