بازدید 16348

عملیات انصارالله یمن در سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا

انصارالله یک پهپاد آمریکایی در منطقه الخصیف در منطقه وادی عبیده یمن را سرنگون کرد.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸ 17 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از المیادین، گزارش‌ها از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در منطقه الخصیف در منطقه وادی عبیده یمن حکایت دارد.

گفته شده پهپاد مذکور در جنوب شرقی استان مأرب در شمال شرق یمن سرنگون شده است.

همچنین منابع یمنی گزارش داده‌اندکه انصارالله یک پهپاد MQ9 ریپر را در آسمان مأرب سرنگون کرده است.

کاناهای رسمی انصارالله نیز سرنگونی این پهپاد آمریکایی را تائید کرده‌اند.

روز گذشته نیز دبیرکل جنبش انصار الله یمن در سخنرانی درباره تحولات منطقه به‌ویژه نوار غزه گفت: آمریکایی‌ها از طریق بمب‌هایی که برای حمله به شهرها و غیرنظامیان در اختیار دشمن اسرائیلی قرار می‌دهند، نقش اساسی در تجاوز به نوار غزه دارند.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها این طرح را برنامه‌ریزی کردند که «اسرائیل» گذرگاه و شهر رفح را هدف قرار دهد و از ورود کمک‌ها به نوار غزه برای گرسنگی دادن به مردم فلسطین جلوگیری کند. نظامیان اشغالگر در کمین هستند و فلسطینی‌هایی را که از رفح آواره می‌شوند، هدف قرار می‌دهند. هزاران خانواده فلسطینی بارها و بارها در شرایط سخت و خطرناک آواره می‌شوند و گرفتار رنجی می‌شوند که دشمن به دنبال آن است.

چند روز پیش نیز، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که ناوشکن میسون آمریکا در دریای سرخ از سوی نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفته است. وی افزود: در جریان عملیات نظامی، ناوشکن میسون در دریای سرخ با چند اژدر دریایی مناسب هدف قرار گرفت.

یحیی سریع بیان کرد: همچنین کشتی (Destiny) در دریای سرخ طی عملیات مشترک نیروی دریایی، موشکی و یگان پهپادی هدف قرار گرفت. این کشتی پس از اینکه از ممنوعیت عبور و مرور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی تخطی کرد، هدف قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج