بازدید 1110

اتصال بیش از ۹۶ درصد روستاها به اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون بیش از ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نظر تعداد و حدود ۹۹ درصد روستاها از نظر جمعیت متصل و تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند. البته در کنار این ۷۵۰۰ روستای متصل شده به شبکه ارتباطی، بیش ۳۰۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار هم به اینترنت متصل شده اند.
کد خبر: ۱۲۳۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۹ 15 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور درباره آخرین وضعیت دسترسی روستاها به اینترنت اظهار کرد: طبق قانون ما فعلا روستاهای بالای ۲۰ خانوار را هدف گذاری کرده‌ایم. کار بسیار سختی است و قبلا هم توضیح دادم که روستاهای باقی مانده، روستاهای صعب العبور و دور افتاده هستند و گاهی برای یک روستا با چند واسط باید چند سایت نصب کنیم و به شکل وایرلس و سیگنال را ۶۰ و ۷۰ کیلومتر فیبرکشی کنیم. برای همین برای ۷۵۰۰ روستا قریب به ۴۵۰۰ کیلومتر جاده کشیده ایم چون سایت ها و بی تی اس ها باید روی ارتفاعات قرار گیرند. همچنین نزدیک به ۴۰۰۰ کیلومتر شبکه برق اجرا کردیم.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حدود ۴۰۰۰ یا ۴۲۰۰ کیلومتر فیبرکشی کرده ایم و حاصل آن این شد که در انتخابات و دور اول و دور دوم در دورافتاده ترین نقاط روستایی هم شبکه ارتباطی کشور پایدار باشد و رای‌گیری به صورت برخط انجام شود. در دور اول انتخابات نزدیک ۹۹ درصد و در دور دوم ۱۰۰ درصد پوشش داشتیم  و ۹۹ درصد استعلامات به صورت برخط بود؛ بنابراین این زیرساخت که توسعه پیدا می کند بستری برای انجام هر نوع کار فناورانه مبتنی بر فناوری اطلاعات در کشور است.  

وی که در یک گفت و گوی تلویزیونی سخن می‌گفت، تشریح کرد: همانگونه که امروز به آقای رئیس جمهور اعلام کردم ۹۹ درصد  نسخه های درمانی به صورت الکترونیکی نوشته و ۱۰۰ درصد الکترونیکی پیچیده می شود و چنین امکاناتی در همان روستاها هم وجود دارد؛ بنابراین وقتی چنین زیرساختی برای هر نوع خدمتی مانند آموزش و سلامت توسعه پیدا کرده اتفاق بسیار بزرگی است که ما ثمره نهایی آن را در انتخابات مشاهده کردیم.  

زارع پور در ادامه صحبت هایش گفت: شبکه به حداکثر ظرفیت خود رسیده و به اصطلاح اشباع شده بود و در ساعتی از شبانه روز شبکه کشش نداشت که تقاضای مردم را پاسخ دهد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حوزه ارتباطات ثابت نزدیک به ۱۰ سال جزو کشورهای ته لیست بودیم تأکید کرد: نزدیک به ۷۰ و ۸۰ درصد از نیاز مردم به اینترنت در کشورهای پیشرفته از طریق ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری تأمین می‌شود و فکر می کنم همین الان کشور ما در رتبه ۱۵۴ یا ۱۵۵  در این زمینه باشد. در این سه سالی که بنده توفیق خدمت گذاری پیدا کردم در همین رده بودیم و دلیلش هم این است که کار ویژه ای در حوزه ارتباطات ثابت انجام نشده بود. کار بسیار سختی هم بود و ما این کار سخت را انتخاب کردیم و آینده را فدای امروز نکردیم.  

وی گفت: درحال حاضر میانگین سرعت اینترنت در ارتباطات ثابت ۱۰ است و هرکسی که فناوری فیبرنوری را دریافت کند قابلیت افزایش آن تا ۱۰۰ برابر را هم دارد و حتی در آینده هم می توان سرعت های بیشتری ارائه کرد. همچنین اگر نسل پنجم اینترنت بخواهد توسعه پیدا کند، حتما فناوری فیبرنوری باید باشد و اصلا ارتباطات بی سیم امکان ارائه چنین سرعتی را ندارد.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی