بازدید 5827
۴
چرا سازمان لیگ پا در کفش مراجع بالاتر از خود می‌کند؟

وضع جرایم ۲ تا ۴ میلیارد تومانی برای مصاحبه و بیانیه در فوتبال بدون مصوبه هیات‌رییسه! / تاج فقط تماشا می‌کند!

سازمان لیگ که از انجام مهمترین وظیفه‌اش یعنی برنامه‌ریزی درست لیگ بازمانده، دست به وضع قانون زده! آیا این تصمیم خلق الساعه و بی اعتنا به اساسنامه، بدون اطلاع مهدی تاج رئیس فدراسیون اتخاذ و ابلاغ می‌شود؟ آیا تاج خودش را بالاتر از هیات رئیسه می‌داند؟
کد خبر: ۱۲۳۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴ 15 April 2024

امروز خبری مبنی بر وضع جرایم سنگین و عجیب علیه مصاحبه کنندگان و بیانیه نویسان در لیگ برتر فوتبال و لیگ‌های رده پایین‌تر منتشر شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در متن خبر اینطور آمده که بر اساس تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ! جریمه های نقدی جدید وضع شده و اعمال خواهد شد.

این جریمه‌های نقدی که تا سقف چهار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، برای کنترل جو مسابقات در هفته‌های پایانی لیگ وضع شده اما سوال مهم این است که آیا این موارد آیین نامه‌ای، مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال بالاترین مرجع تصمیم گیری و وضع قوانین در فدراسیون را دارد؟

این خبر که سازمان لیگ فوتبال ایران منتشر کرده و راسا تصمیم گرفته برای بازیکنان و مربیان و باشگاه‌ها قانون بگذارد، نشان از عدم آگاهی و آشنایی مدیران آن به جایگاه و حدود اختیارات خود دارد.

هیچ قانون و دستورالعمل این چنینی بدون داشتن مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال وجاهت قانونی و ضمانت رسمی اجرایی ندارد و تنها بعد از اخذ مصوبه این مرجع قابل اجرا است.

این جریمه‌های غیرقانونی هم شاید شبیه ماجرای کارگروه من درآوردی سقف بودجه در لیگ بشود که ابتدا بدون اطلاع و تصویب هیات رئیسه ، به اجرا گذاشته شد و سرانجام بعداز ایجاد جنجال و بازگشت امتیازات کسر شده ، ملغی شد.

رسیدگی به پرونده‌های انضباطی هم باید بر مبنای آیین‌نامه‌های انضباطی اتفاق بیفتد. پس یا باید مصوبه رسمی هیات رییسه برای اضافه شدن چنین قانونی به مقررات فوتبالی وجود داشته باشد یا طبق آیین نامه‌ای که سال‌هاست منسوخ شده و نیاز به بازنگری دارد تصمیم بگیرید.

آیا این تصمیم های خلق الساعه و بدون اعتنا به اساسنامه فدراسیون فوتبال، بدون اطلاع مهدی تاج رئیس فدراسیون اتخاذ و ابلاغ می‌شود؟ آیا تاج خودش را بالاتر از هیات رئیسه می‌داند و ترسی از تکرار ماجرای شهاب عزیزی خادم ندارد؟

وضع جرایم ۲ تا ۴ میلیارد تومانی در فوتبال بدون مصوبه هیات رییسه! / تاج فقط تماشا می‌کند!

سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران، متاسفانه به جای انجام درست مهمترین وظیفه خود یعنی برگزاری منظم و برنامه‌ریزی دقیق مسابقات ، هر هفته برنامه و زمان اعلامی مسابقات را تغییر می‌دهد تا جایی‌که این هفته در روز مسابقه، ساعت برگزاری دو دیدار را در روز مسابقه تغییر داد و جلو انداخت!!

هیات رئیسه سازمان لیگ که مدتهاست دوره قانونی‌اش تمام شده و هنوز انتخابات آن برگزار  نشده و بسیاری از اعضای آن ، جایگاه قانونی ندارند، متاسفانه به جای پرداختن به این ایرادات اساسی خود و اصلاح عملکرد در حوزه های مختلف برگزاری مسابقات، پا در کفش مراجع بالاتر می‌کند و دست به وضع قوانینی می‌زند که اختیار اجرایش را ندارد.

به نظر می‌رسد بهتر است که سازمان لیگ همانطور که از مربیان و بازیکنان و مدیران، توقع دارد که در حد اختیارات و حوزه مسوولیت خود واکنش نشان بدهند و درباره مسائل اظهارنظر کنند، خود نیز باید به سلسله مراتب در تشکیلات فدراسیون پایبند باشد و خود را مطیع فرمان رده‌های بالادستی بداند تا هرج و مرج در فوتبال بیش از این نشود.

قطعا باید با بی‌قانونی، استفاده از حربه فشار رسانه‌ای و اعتراض‌های هدفدار و مستمر و تاکتیکی برخی عناصر و مربیان در لیگ مبارزه و مقابله کرد اما انجام اینکار بدون طی کردن مراحل قانونی، قطعا شکست خواهد خورد و خود موجب افزایش تنش‌ها خواهد شد.

نویسنده: بهنام شریفی

وضع جرایم ۲ تا ۴ میلیارد تومانی برای مصاحبه و بیانیه در فوتبال بدون مصوبه هیات‌رییسه! / تاج فقط تماشا می‌کند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
جنگ استقلال و پرسپولیس ، جنگ خدا و شیطان در قوتباله، اگه استقلال امسال بتونه شیطان رو از پا دربیاره ، اتفاقا بزرگی میفته
با درود،
ارکان مختلف فدراسیون مانند کمیته‌های انضباطی و اخلاق، سازمان لیگ، ... در واقع هیچ نقشی به غیر از اجرای دستورات و تصمیم‌های مهدی تاج ندارند. اتخاذ تصمیم اخیر در خصوص تعیین جریمه‌ها برای مصاحبه، دادن بیانیه، و .... نیز قطعاً با هماهنگی و یا به‌عبارت بهتر، براساس دستور تاج صورت گرفته‌است!
او کاجه نه تاج
وقتی دولت مالیات چی از همه چیز مردم مالیات میگیره بی انصافیه به اینا رحم کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست