بازدید 4581
۶

واکنش احتمالی بازار نفت به تنش‌های شب گذشته

زیاد داوود، تحلیلگر بلومبرگ، امروز یکشنبه (26 فروردین 1402) در یادداشتی نوشت: ایران انتقام خود را به گونه‌ای طراحی کرد که بیشترین نمادسازی را به همراه داشته باشد، اما حداقل آسیب را به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۳۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ 14 April 2024

به گزارش تابناک، زیاد داوود، یکی از تحلیلگر بلومبرگ، امروز در یادداشتی با اشاره به تنش‌های شب گذشته اظهار کرد: اقدام ایران به خودی خود، نباید بازارها را حرکت دهد. اما اگر باعث واکنش متقابل اسرائیل شود، زنگ خطر به صدا در می‌آید. کلید اتفاق بعدی این است که آیا ایالات متحده می تواند واکنش اسرائیل را مهار کند یا خیر؟

وی بیان کرد: پس از تنش دیشب همه نگاه‌ها به فردا (دوشنبه 27 فروردین 1402) و معطوف به بازار نفت خواهد بود که ببینیم با چه قیمتی بازگشایی خواهد شد. چراکه در یکم آوریل وقتی ایران گفت که انتقام حملات اسرائیل را خواهد گرفت نفت برنت به بالای ۹۰ دلار جهش پیدا کرد.

این تحلیلگر در ادامه گفت: نرخ غیر رسمی دلار ایران طی روزهای اخیر جهش پیدا کرد و از طرفی در آنسوی مرزها، شیکل اسرائیل نیز کاهش ارزش داشت. بنابراین اثر تنش‌های اخیر به وضوح در کاهش ارزش واحد پولی هردو کشور مشهود است. با این حال باید تا روز دوشنبه صبر کرد و واکنش واقعی بازار را پس از حمله ایران دید.

افزایش قیمت نفت اجتناب‌ناپذیر است

جیک لوید تحلیلگر کامودیتی از سنگاپور نیز درباره تاثیر تنش‌ دیشب بر بازارنفت گفت: به نظر می‌رسد نفت خام در صف افزایش شدید قرار گیرد، حتی با این که تهران سیگنال می دهد که «موضوع به پایان رسیده است».

وی افزود: اکنون کلید این است که آیا این درگیری منجر به اختلال واقعی جریان نفت خام می شود یا خیر. اگر وقفه ای در حمل و نقل از طریق خطوط لوله یا سفر نفتکش‌ها به فراتر از آب‌های دریای سرخ مورد تهدید حوثی‌ها ایجاد شود، هر گونه افزایش اولیه در نفت خام می تواند ادامه یابد. اما در غیر این صورت، قیمت‌ها باید تثبیت شود زیرا نفت همچنان به کاربران منطقه‌ای می‌رسند که حدود یک سوم عرضه جهانی را به خود اختصاص می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
اقتصاد مُرد .
الان جامعه نگرانه هرچند نهایت کاری که اسرائیل بتونه بکنه اقدام متقابل و زدن چندمرکز نظامی هست مثل قضیه پاکستان ولی باید همین برای ملت روشن بشه وگرنه افسار جنگ روانی بیفته دست اینها بیشتر از فضای نظامی ضربه میزنن به نظرم پیوست عملیات روانی یه کم ضعیف داره عمل میکنه
فعلا که در جهان ، فقط روسیه و شخص پوتین از شروع جنگ بزرگ در منطقه و ایران شادمان هستند

چون فشار در جنگ فرسایشی شده تجاوزکارانه شان بر علیه اکراین از توجه جهانی خارج شده

و احتمالا با گسترش جنگ در خاورمیانه، امریکا و اروپا، بجای حمایت صد درصد از اوکراین به کمک اسرائیل خواهند رفت
و این کاملا چیزی است که روسیه بشدت به آن نیاز داشته و دارد
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
تحلیلت خیلی آبکی بود. فقط بلدید و ورد زبون همه غربگداها شده که ایران هر کاری کنه به روسیه ربطش میدید و تحلیلتون رو متمرکز میکنید به اینکه آیا روسیه خوشحال شده یا نه. یعنی به زعم شما غربگداها ایران قبل از هر اقدام تلافی جویانه علیه رژیم اشغالگر یا آمریکا انجام بده ببینه اگه روسیه خوشحال میشه این کارو نکنه. اصلأ من چرا لقمه رو دور سرم میگردونم قبل از این که بگذارم دهنم. از نظر شما ایران نباید به تجاوزات آمریکا و رژیم اشغالگر جواب بده. چون اونا کعبه آمال شمان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
علی با پرچم آمریکا کم اراجیف بباف جنگ محکوم است هر جایی رخ بده روسیه و اسرائیل هم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
خودت فهمیدی چی گفتی ساندیس خور شرقگدا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار