بازدید 28527

فرمایشات رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است

رئیس دیوان عالی کشور گفت: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد موضوع عفاف و حجاب، حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و روزه خواری فصل الخطاب است.
کد خبر: ۱۲۳۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴ 14 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رئیس دیوان عالی کشور گفت: مسئولین با عنایت به مطالبه جدی مردم باید به وظایف و تکالیف شرعی و قانونی خود عمل کرده و در این زمینه نباید از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غفلت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر اینکه قِوامُ الشَّریعَةِ الأمرُ بِالمَعروفِ، و النَّهیُ عَنِ المُنکَرِ، و إقامَةُ الحُدودِ، به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار مسئولین با ایشان در ماه مبارک رمضان پرداخت و عنوان کرد: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد موضوع عفاف و حجاب، حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و روزه خواری فصل الخطاب است.

 رئیس دیوان عالی کشور همچنین با اشاره به خطبه‌های نماز عید فطر مقام معظم رهبری افزود: مسئولین ذی ربط با عنایت به مطالبه جدی مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی باید به وظایف و تکالیف شرعی و قانونی خود عمل نمایند و در این زمینه نباید از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غفلت کرد.

 وی اظهار داشت: در سال جدید باید موانع موجود در جهت تکریم ارباب رجوع، خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم و اصحاب پرونده هر چه سریعتر رفع گردد و برنامه تحولی دیوان عالی کشور با قدرت هر چه تمام اجر ایی شود که در این زمینه ارزیابی عملکرد سال گذشته و احصاء نقاط ضعف و قوت و شناسایی آسیب‌ها حائز اهمیت است.

 حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به برخی از برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: به امید خدا با اصلاح برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری در مجلس شورای اسلامی میزان ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور کاهش می‌یابد که در نتیجه آن، شاهد افزایش کیفیت کار شعب و نظارت مستمر و برنامه ریزی شده بر محاکم خواهیم بود.

 رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه تحول قضایی، کاهش اطاله دادرسی، ساماندهی درخواست‌های اعاده دادرسی، بحث نظارت بر محاکم و تحقق شعار سال، اولویت کاری ما در سال جدید خواهد بود.

 وی با تاکید بر اولویت رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در جهت تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: برنامه ریزی جهت نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با روسای دادگستری‌های سراسر کشور و شعب دادگاه ها، در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار دارد.

منتظری در پایان بر شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد سال ۱۴۰۲ دیوان عالی کشور تاکید و تصریح کرد: برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ با جدیت هرچه تمام در سال جدید اجرائی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۱
حاج آقا صدیقی و ماجرا زمین چه شد حاجی
گفتیم خیلی ازاین بی حجابااسراییلین .چقدرجالب بودهمزمانی حمله به اسرائیل ومقابله بااینا.دوتاشونم باهم تموم میشن.
درود بر شرفتان...بالاخره یکبتر ازراییل...طعم موشک ایرانی را چشید....لعنت بر صهیونیست..درود بر ایران
مگه روزه خواری هم گناه نیست؟ چطور جلوی این رو می گیرید جلوی اون رو نه؟!
سوال: چرا رئیسی در دیدار با بشار اسد وهمسرش که بی حجاب وبا موهای های لایت مقابلش ایستاده بود با لبخند از ایشان استقبال کرد و امربه معروف ونهی از منکر نکرد؟؟؟???
پاسخ ها
خادم المهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
سلام اول باید تربیت فرزند خودمون شروع کنیم موظف هستیم بعد دیگران
والا مطالبه مردم چیزایه دیگه اییه اگه ما جزو مردمیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
بزرگترین مطالبه مردم بیرون کردن این همه افغانیه وبیکاری وگرانی
باید ازروز اول جلوی این بی بندوباری گرفته می شد حجاب از واجبات دین است این بی فرهنگها شورش رادراورده اند باسر عریان درخیابان وشهر ها خودنمایی می کنند اینها کمبود دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
بی حجابی خوب نیست ولی بیشترین معضل جامعه ما مجردی جوانانه که گرانی ومعیشت وکرایه های بالا باعث آن شده بفهمید
اول اقا کاظم دادخواست کنید
احسنت خدا قوت .باید جلوی این بی بند وباری را گرفت .واقعا خانواده ها وجوانان کشورمان به فساد بیشتری کشیده شدن.
لااکراه فی الدین ِ....چی شد؟
بپرسید آقای صدیقی چی شد
دلار داره خیره عرش اعلی . قیمت تمام خودروهای بی کیفیت داخلی ده ها میلیون گرون شده نسبت به گرانی های فزاینده ی اخیر . قیمت خانه در تهران و مراکز استان ها اوج گرفت . این تورم افسارگسیخته که داره روزهای آینده را سیاه می‌کنه رو چه کار می خواهید بکنید ؟؟ مطالبات مدنی مردم در رعایت حقوق شهروندی چه شد ؟؟
عمومدمردم ایران میخواهند بافساد اقتصادی برخورد کنید بادزدان بزرگ برخورد کنید با غارتگران واختلاسگران برخورد کنید...چرا برخورد نمیکنید درصورتیکه همهراینها حق الناس هست ووظیفه حقیقی دولت است که امنجام بدهد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
اینا کاری با مطالبه مردم ندارن فقط با خواسته های خودشون به اسم مردم کار دارن
اشتباه که جلوی جوانی رو بگیری و امرونهی کنی این جوان بدتر ار النی میشه که هست به جای این کار به فکر فقر باشید که بیشتر ازاین نشه فساد
من در تمام طول عمرم هرگز ماه رمضانی را مثل ماه رمضان امسال ندیدم که سرتاپا فقط روزه خواری بود در خیابان و مجامع عمومی براحتی مشغول خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن بودند اما توجه داشته باشید با تصویب قانون و بکارگیری قوه قهریه و جریمه کردن و کتک زدن و با هیچ قانونی نمیتوان افراد را اهل نماز و روزه گرفتن و رعایت حجاب و عفاف و در کل رعایت هیچ قانون شرعی کرد
منتقدین چشم دیدن پیشرفت و توسعه ایران در آینده را ندارند
اگه گرانی کنترل بشه .بیکاری ریشه کن بشه .کرایه خانه ها کنترل
بشه. مهاجرین که تمام نقاط ایران را گرفتن بیرون کنند تا صاحب کارها ایرانی را ببرن سر کار نود درصد بی حجابی ودیگر مشکلات حل میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار