بازدید 4540
محمد رضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری:

مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت/ ۹۰ درصد منتخبان جدید مجلس از اختیارات نمایندگی چندان اطلاعی ندارند/ سه ناترازی عمده داریم که رفع آن‌ها هم شجاعت هم خرد می‌خواهد

معمولا شرایط مجالس جدید به نحوی است که ۹۰ درصد منتخبان جدید نه از اختیارات نمایندگی چندان اطلاعی دارند، نه وظایف را می‌دانند چیست و نه خیلی از امکانات مملکت باخبر هستند. آن‌ها آرزو‌هایی دارند و تصور می‌کنند با قیام و قعود می‌توانند همه آن‌ها را محقق کنند، اما به مرور متوجه می‌شوند امکانات کشور بسیار محدود است و به راحتی نمی‌توان همه ایده آل‌ها را عملیاتی کرد.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ 13 April 2024

تابناک _ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای می‌گویند، وقتی تورم ۴۰ درصد است؛ چرا حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد نه ۴۰ درصد. باید پاسخ داد که نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد.

محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز (شنبه) در نشست شورای وحدت برای تحولی که با حضور اعضای شورای وحدت و منتخبین مجلس یازدهم در مجتمع آدینه برگزار شد، با تاکید بر اینکه مجلس باید به اصول بپردازد و از حاشیه‌ها و فروع بپرهیزد، گفت: همان گونه که رهبر انقلاب فرموند مجلس مسئول تهیه نقشه راه و مشخص کردن استراتژی است و دولت باید در آن راه حرکت کند.

وی با توجه به تجربه طولانی حضورش در مجلس افزود: معمولا شرایط مجالس جدید به نحوی است که ۹۰ درصد منتخبان جدید نه از اختیارات نمایندگی چندان اطلاعی دارند، نه وظایف را می‌دانند چیست و نه خیلی از امکانات مملکت باخبر هستند. آن‌ها آرزو‌هایی دارند و تصور می‌کنند با قیام و قعود می‌توانند همه آن‌ها را محقق کنند، اما به مرور متوجه می‌شوند امکانات کشور بسیار محدود است و به راحتی نمی‌توان همه ایده آل‌ها را عملیاتی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تعریف مقام معظم رهبری از اصولگرایی که آن را امری بین "آرمانگرایی" و "واقع گرایی" بیان کردند، اظهار نمود: باید بین این دو نقطه بهینه را پیدا کرد و حداکثر آورده را داشت.

باهنر با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه ۳، ۴ هدف کلان وجود دارد، گفت: نخست رشد متوسط ۸ درصدی اقتصاد است.

وی با بیان اینکه در چهل سال اخیر GDP اقتصاد کشور ۲.۵ برابر و مصرف ۵ برابر شده است، اضافه کرد: مردم سوال می کنند، تورم و گرانی تا چه زمانی ادامه دارد، پاسخ آن این است تا زمانی که تولید بر مصرف پیشی بگیرد. وقتی چنین شود این مسائل رفع می‌شود، اما اگر مصرف بر تولید پیشی داشته باشد همین وضع ادامه دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: اینکه رهبر انقلاب بیش از یک دهه است بر تولید تاکید می‌کنند به همین دلیل است که تولید از مصرف پیشی بگیرد.

باهنر اضافه کرد: مجالس می خواهند مسائل را عاطفی حل کنند، در حالی که با راهکارهای عاطفی نمی‌توان مسائل را حل کرد. نمونه این وضعیت افزایش حقوق کارگران به اندازه نرخ تورم در دو سال گذشته بود که نتیجه آن اخراج ۲۰ درصد از کارگران بود؛ بنابراین، حقوق‌ها را نمی توان به اندازه تورم اضافه کرد، چون هرچه حقوق‌ها اضافه شود تورم بیش از آن اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال ۸۰ با ۳ میلیون تومان می‌شد، پراید خرید و سال ۹۰ با این مبلغ یک گوشی موبایل و امسال این رقم بهای یک وعده غذای لاکچری است، تصریح کرد: ما با نفت بشکه ای ۹۰ دلار، سالیانه ۲۷۰ میلیارد دلار انرژی مصرف می کنیم. کارکرد انرژی برای تامین رفاه است، ما سالیانه ۲۷۰ میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کنیم، اما رفاه ایجاد نمی‌کنیم، این معضل حداقل با سه برنامه سه ساله یعنی ۹ ساله قابل حل است و راه حل آن صرفه جویی ۳۰ درصدی انرژی است، بدون اینکه ذره ای به رفاه مردم آسیب وارد شود. برای این کار هم دو اهرم مدیریتی یا قیمتی وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دومین هدف کلان برنامه هفتم را تک رقمی شدن تورم ظرف پنج سال عنوان کرد و گفت: برای این کار باید تولید بر مصرف پیشی بگیرد و میزان رشد تولید بیش از مصرف باشد.

باهنر افزود: در ژاپن اگر سالی یک درصد مصرف انرزی بالا برود، بحران اعلام می‌کنند. ما سالی ۱۰ درصد افزایش مصرف داریم و به این دلیل نگرانیم با وجودی که در مجموع نفت و گاز رتبه اول دنیا را داریم؛ در تامین مصرف انرژی هم نگرانیم که آیا سال آینده می رسیم یا نه!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح ضریب جینی از ۴۲ درصد به ۳۴ درصد را هدف دیگر برنامه عنوان کرد و افزود: این کار به لوازمی نیاز دارد و باید با مردم صحبت و آنها را برای این کار آماده کرد و به مردم مشاوره داد.

باهنر با بیان اینکه با اجرای چندی پروژه ملی می‌توان به این هدف رسید، افزود: از جمله اینکه ما در جنوب ۲۷۰۰ کیلومتر ساحل آزاد رها با آبهای آزاد داریم، در حالی که اگر کشورهای دیگر ۱۰۰ کیلومتر چنین سواحلی داشتند استفاده بسیاری می کردند.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم ۵ تا ۱۰ هاب قوی اقتصادی در این مناطق داشته باشیم، با یک پنجم سواحل جنوبی می توانیم کل اقتصاد کشور را بچرخانیم، افزود: مثل هاب شیلات، پتروشیمی، خدمات دریایی، در حالی که سیاست‌های توسعه دریا محور ابلاغ شده و استفاده ما از دریا پایین است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به وجود سه ناترازی عمده در حوزه انرژی، سیستم بانکی و صندوق های بازنشستگی، تاکید کرد: رفع این ناترازی ها راه حل دارد، اما هم شجاعت هم خرد می‌خواهد.

باهنر با بیان اینکه بر اساس اصل ۴۴، نهادهای عمومی غیردولتی ایجاد شده که عمده اقتصاد کشور به آنها واگذار شده است، گفت: نهادهایی مثل گل گهر سیرجان، فولاد مبارکه، چادرملو، و ستاره خلیج فارس که۴۰ درصد بازار سرمایه از آن آنهاست و این شرکت‌ها سالیانه ۶۰ درصد IR یا سود اقتصادی منهای تورم دارند، در حالی که اگر در دنیا ۷ درصد IR وجود داشته باشد، حتما بررسی می کنند که تخلفی صورت نگرفته باشد.

وی با اشاره به سابقه حضورش در مجلس اظهار کرد: در این دوره‌ها شرایط به گونه ای بود که رهبری همواره یک تذکر به مجلس می دادند اما علنی نمی شد، این در حالی است که مجلس یازدهم پنج اخطار علنی از رهبری گرفت و دو اخطار این بود که نمایندگان مجلس در امور اجرایی دخالت نکنند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: نظارت اهرم بسیار قدرتمندی در اختیار مجلس است؛ اما گاهی دیده می شود، مثلا ۵۰ تن  استیضاح یک وزیر را امضا می کنند، ولی در نهایت ۸ تن می‌مانند! سپس کاشف به عمل می‌آید که نمایندگان با وزیر بر سر تغییر مسئولین حوزه انتخابیه به تفاهم رسیده اند، حال آنکه نباید این گونه باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۱
جناب مهندس اگر تولید از مصرف پیش بیافتد اسمش رکود است
نه کاهش تورم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمانی که تولید بیشتر باشد حقوق کارگر که اکثریت جامعه را تشکیل میدهد به اندازه واقعی تورم بالا میرود و رکود هرگز اتفاق نخواهد افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
ناشناس بالایی نویسنده کامنت درست میگووید تولید بیشتر بدون بازار یعنی رکود
هیچ کشوری با ایجاد رکود رشد نکرده نمی شود اول تولید را بالا برد بعد منتظر بود تا حقوق زیاد شود که کالا خریداری شود اتفاقا برعکس ابتدا مصرف بالا میرود تا انگیزه برای تولید ایجاد شود و سپس خودبخود تولید افزایش و رشد اقتصادی صورت میگیرد. با سخنان شما و جناب باهنر که دستمزد کمتر از تورم باشد فقط رکود بیشتر و رشد اقتصادی کاهش می یابد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
سلام
قرار نیست هر چی تولید میشه رو بخوریم
با صادرات مازاد تولید وضعیت بهتر میشه نه با بلعیدن اون
شماداشتید چیکار کردید
آشی که خودتون پختین
نوش جان!
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای می‌گویند وقتی تورم ۴۰ درصد است چرا حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد نه ۴۰ درصد؛ باید پاسخ داد که نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد.

سوال اینجاست اصلا فلسفه افزایش حقوق چیست ؟ آیا دلیل افزایش حقوق تورم سال گذشته و جبران حقوق ها متناسب با تورم ایجاد شده نیست ؟ ......................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
سالی ۲۰ درصد جماعت حقوق بگیر را گدا کردید

الکی جنگ جنگ می کنید؟
چه جنگی
با کی؟
اسرائیل چه دعوایی با ایران دارد؟
شیپور جنگ شما برای چه بلند است ؟؟
چناب باهنر بی هنر لطفا سکوت کن و ببین چرا حتی در کرمان رای نیاوردی
اینایی که گفتی مردم باید انجام بدهند یا شماها، داری میگی که بگی بلدی، باشه بلدی.
دیگه همه جامون دچار نا ترازی شده متاسفانه
این سه نتیجه ناترازی اقتصاد هستند نه اینکه خودشان ناترازی هستند. تاحالا چند دفعه مثلا ترازشون کردید؟ فک می کنی خودت خیلی می فهمی!؟
خدا رو شکر که شما انتخا نشدید !
این آماری که رشد حقوق باعث بیکاری میشه را از کدام مرجع اعلام می کنید !
اگر حق.ق صفر شد قیمت کمالا هم صفر و اشتغال صد می شود؟!
واقععا برای این سطح از استدلال چه می توان گفت !
آقای مهندس
هیچ مدل اقتصادی این حرف شما را تایید نمی کند !
در کشورهایی داریم که رکود تورمی است یعنی قیمت کالا بالا می رود ولی تولید هم کم می شود پس بدون در نظر گرفتن عوامل و زمینه های رشد تولید که همانا داشتن سرمایه گذارف بازار و قدرت خرید توسط مردم ، دانش و تکنو.لوژی ، در دسترس بودن مواد اولیه ، ایجاد زمینه های لازم و قانونی توسط دولت و نیروی متخصص است نمی توان تولید را با حرف افزایش داد !
با کاهش حقوق کارگران شما چند ضلع افزایش تولید را از بین بردید اضلاعی مانند نیروی متخصص و بازار مصرف داخلی
فکر کنید این آقا یک مهندس و با سواد در بین مسئولین فعلی است
سطح استدلال ایشان حتی برای یک دبیرستانی و دانشجو اقتصاد هم غیر قابل قبول است !
دل خوشی دارین شما و دوستاتون باهنر جان
چشم انداز بیست ساله شما رو هم دیدیم !!!! بس نیست حرف زدن و شعار دادن ؟
ضریب جینی 42 صدم درصد است نه 42درصد
در انتخابات ۱۱ اسفنند مردم به بسیاری از نام هاي تکراری بزرگ که علنا ضد کرامت مردم بودند بی اعتنایی کردند و کسانی مثل آقای باهنر و نوبخت شکست عجیبی خوردند، حالا طبیعتا مجلس ۱۲ قطعا مجلس بد و ناکارآمد و لی تجربه باید معرفی بشه
باید مجلس ۱۲ را از تغییراتی که مجلس ۱۱ ترس انجام ش را به نفع مردم داشت نا امید کنید چون شما از اساس باختی
اگر حقوق را مطابق با تورم افزایش نمی دهید پس دستمزد مشاغل آزاد را هم کنترل کنید که هر نرخ دلخواهی را از مردم مطالبه نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
الان طوری شده که

هرکس میخواد طبقه مستضعف و نداررا مثال بزنه حقوق بگیران دولت را مثال میزنه

بسیار بسیار عیب و ننگ است برای دولتمردان ایران
از اختیارات نمایندگی چندان اطلاعی دارند? جمله چیه ؟ ادیتور نداره اون سایت؟
اخطار علنی یعنی چه
آمار منتشر شده دولت که حکایت از کاهش بیکاری دارد ، چگونه ایشان ادعای اخراج 20 درصد کارگران را دارد ؟
یک صرب المثل هست میگه اگر رو بکاری جغندر در میاد بسیار پر خاصیت.
آگه حقوق به اندازه تورم افزایش پیدا نمیکنه پس حذاقل جلوی افزایش کالاها رو بگیرید
جناب باهنر!
متاسفانه شما از امکانات کشور بی‌خبر هستید که آن را محدود می‌دانید!
رهبری در سخنرانی‌های زیادی امکانات ایران را نسبت به جمعیت زیاد توصیف کرده‌اند.
مهمترین امکانت هم سرمایه‌های انسانی هستند که شما در دوره‌های نمایندگیتون اصلا توجهی به آنها نکردید.
به گزارش تابناک به نقل از مهر، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت به اتهام دریافت رشوه توسط پلیس گیلان دستگیر شد.


این منبع آگاه با اشاره به دستگیری عضو شورای شهر رشت در حین دریافت رشوه گفت که این فرد در حال حاضر برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته است.
کی به شما ها رای داده؟
هیچکس
تورم ماحصل خلق پوله و مادامیکه در بانکهای ایران تسهیلات زیر نرخ تورم باشه قطعا هم مصرف گرایی وجود داره و هم تورم و صد البته یک سری مخارج غیر قابل بازگشت سیاستمداران نیز قوز بالا قوز بوده و هست
آقا تروخدا برو دیگه برو به استراحتت برس ول کن مجلس و... همه اش گند خودتونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست