بازدید 2714
کشتی آزاد قهرمانی آسیا؛

طلای انتقامی رحمان عموزاد با شکست مغولی

کد خبر: ۱۲۳۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷ 11 April 2024

رحمان عموزاد که فینال بازی‌های آسیایی را به تولگاتومور اوچیر واگذار کرده بود، در فینال قهرمانی آسیا از این حریف انتقام گرفت و مثل سال گذشته طلایی شد.

به گزارش تابناک ورزشی، بعد از پنجمی ابراهیم خواری در وزن 57 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، رحمان عموزاد دومین کشتی‌گیر ایرانی بود که در نوبت عصر و برای کسب مدال روی تشک حاضر شد.

عموزاد که در دور مقدماتی با نتیجه 4 بر 2 اولوکبک ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان و 7 بر صفر سئون هو یو از کره جنوبی را از پیش رو برداشته بود، در نیمه نهایی هم 10 بر صفر عباس رحمان‌اف از ازبکستان را شکست داد.

این کشتی‌گیر که سال 2023 با قبول شکست مقابل اسماعیل موسکائف مجارستانی و شمیل ممدوف روس به عنوان پنجمی جهان رضایت داد، فینال بازی‌های آسیایی را هم به تولگا تومور اوچیر مغولی واگذار کرد تا سال 2023 برای او تلخ به پایان برسد.

عموزاد کشتی را هجومی شروع کرده و خیلی سریع دو امتیاز از اوچیر گرفت. او در وقت دوم یک امتیاز با اخطار کم‌کاری از دست داد تا نتیجه ۲ بر یک شود. دارنده نشان‌های طلای نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان جهان با همین نتیجه کشتی را به پایان رساند و مثل سال گذشته صاحب نشان طلای قهرمانی آسیا شد.

عموزاد اولین کشتی‌گیری بود که در تورنمنت زاگرب با غلبه بر رقیب مستقیمش عباس ابراهیم‌زاده، صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شد. او خودش در بلگراد به عنوان نفر پنجم حقیقی وزن 65 کیلوگرم، سهمیه المپیک را گرفته بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار