بازدید 1464

وزیر نیرو: وزارت نیرو متعهد به احیای دریاچه ارومیه است

وزیر نیرو با بیان اینکه آخرین پروژه برای احیای دریاچه ارومیه طی یک ماه آینده اجرایی می‌شود، گفت: وزارت نیرو متعهد به احیای این دریاچه است.
کد خبر: ۱۲۳۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷ 11 April 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، علی اکبر محرابیان صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های آب و فاضلاب استان تهران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، طی سخنانی گفت: اجرای این پروژه‌ها در لحظه است و بسیاری از آن‌ها تمام شده و کافی است، شیر باز شده و از پساب استفاده کنند.

وی افزود: پروژه‌هایی که به اتمام نرسیده نیز طی شش ماه، یک سال و نهایتاً یک و نیم سال دیگر به اتمام می‌رسد و پساب به بهره برداری می‌رسد، به عنوان مثال طرح انتقال پساب بهداشتی شهر اصفهان، یا شهر اراک یا شازند و… موجود است و صنعت می‌تواند اکنون از آن استفاده کند.

وزیر نیرو ادامه داد: طی قراردادی که منعقد شد، این امکان و تعهد برای طرفین ایجاد شد، که شرکت آب و فاضلاب پساب بهداشتی را تأمین کند، صنعت نیز از این پساب استفاده کرده و از محل سرمایه گذاری خود آب مطمئنی بگیرد.

وی پروژه‌های پیش بینی شده آبی و برقی کشور در سال ۱۴۰۳ را قابل توجه دانست و گفت: با تکمیل این طرح‌ها بخش قابل توجهی از نیاز مردم کشور در آب شرب و آب کشاورزی تأمین می‌شود.

محرابیان با اشاره به مساله دفترچه ارومیه وضعیت این دریاچه را خوب توصیف کرد و گفت: متعهد با احیا دریاچه ارومیه با اجرای پروژه‌های متعدد و با مدیریت منابع آب احیا شود، تاکنون پروژه‌های متعددی اجرا شده و آخرین پروژه نیز تا یک ماه آینده با دستور رئیس جمهور اجرایی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست