بازدید 3660

سیل در راه مازندران؛ اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان

هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها لغزندگی و کاهش دید در محورهای کوهستانی این استان از عصر چهارشنبه این هفته تا صبح روز شنبه آینده، هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۳۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰ 08 April 2024

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران روز دوشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، منطقه اثر این سامانه را در مناطق مختلف مازندران اعلام و پیش‌بینی کرد که شدت بارش‌ها در نیمه غربی استان از عصر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه و در نیمه شرقی نیز از عصر پنجشنبه تا صبح روز شنبه محسوس‌تر باشد.

هواشناسی، بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، کاهش دما، احتمال وقوع رعد و برق و تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی مه آلود با بارش برف را نوع مخاطره این سامانه ناپایدار جوی ذکرکرد و نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی و احتمال خسارت به بخش کشاورزی و پوشش خزانه برنج در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر اطمینان یافتن از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی و پوشش خزانه برنج و دیگر اقدامات پیشگیرانه، از اسکان یافتن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، استقرار در مناطق مرتفع، فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع در طی این مدت خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات با بارش پراکنده باران و وزش باد، روز سه‌شنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات نیز صاف تا نیمه ابری و در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری و از اواخر روز ابری از سمت غرب استان همراه با بارندگی و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وضعیت آب و هوای مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، وزش باد به نسبت شدید، بارش باران و در مناطق مرتفع با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر ارتفاع با بارش برف و احتمال رعد و برق و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش تدریجی دما همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۲۰.۸ و کلاردشت با ۹.۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود سه درجه کاهش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج متوسط و باد ضعیف پیش‌بینی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار