بازدید 37754

افتتاح ساختمان کنسولگری جدید ایران در سوریه توسط وزیر امور خارجه+فیلم / دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه‌/ امیرعبداللهیان: تنبیه اسرائیل قطعی است

حسین امیرعبداللهیان که ظهر دوشنبه به منظور دیدار و رایزنی با مقامات ارشد سوری از مسقط عازم دمشق شده بود، ساختمان جدید کنسولگری ایران در سوریه را افتتاح کرد.
کد خبر: ۱۲۳۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷ 08 April 2024

افتتاح ساختمان کنسولگری جدید ایران در سوریه توسط وزیر امور خارجه/ دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه‌/ امیرعبداللهیان: تنبیه اسرائیل قطعی است

بین الملل تابناک: حسین امیرعبداللهیان که ظهر دوشنبه به منظور دیدار و رایزنی با مقامات ارشد سوری از مسقط عازم دمشق شده بود، ساختمان جدید کنسولگری ایران در سوریه را افتتاح کرد.

عیادت امیرعبداللهیان از مجروح حادثه تروریستی کنسولگری ایران در دمشق
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - ۲۰:۲۴

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در سوریه به سر می‌برد، پس از دیدار با وزیر خارجه و رئیس جمهور سوریه، از مجروح حادثه تروریستی کنسولگری ایران در دمشق عیادت کرد.

بازدید امیرعبداللهیان از محل حمله تروریستی
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - ۱۹:۲۳

وزیر امور خارجه کشورمان از محل شهادت شهید زاهدی و همرزمانش در دمشق بازدید کرد.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در سوریه به سر می‌برد، پس از دیدار با وزیر خارجه و رئیس جمهور سوریه، از ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق که هدف حمله تروریستی رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود بازدید کرد.

 

دوشنبه هفته گذشته «۱۳ فروردین ماه»، ساختمان کنسولگری ایران در سوریه در پی حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی تخریب شد و در این حمله ۱۳ تن از جمله ۷ مستشار نظامی ایران به شهادت رسیدند.

تعداد بازدید : 3024

امیرعبداللهیان: تنبیه رژیم متجاوز و جنایتکار اسرائیل قطعی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان ـ که بعدازظهر امروز (دوشنبه‌) وارد دمشق، دومین مقصد سفر منطقه‌ای خود شده بود ـ در اولین برنامه کاری خود با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از حضور همتای سوری و نخست وزیر و دیگر وزرا و مسئولان سوری در محل سفارت و دفتر سفیر کشورمان در دمشق، در اولین دقایق پس از وقوع جنایت تروریستی هدف قرار گرفتن ساختمان دیپلماتیک کشورمان و ابراز همدردی و تسلیت به دولت و مردم ایران قدردانی کرد.

افتتاح ساختمان کنسولگری جدید ایران در سوریه توسط وزیر امور خارجه/ دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه‌/ امیرعبداللهیان: تنبیه اسرائیل قطعی است

وی افزود: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که این رژیم به هیچ یک از موازین بین‌المللی و هیچ ارزش انسانی پایبند نیست و البته رژیم اسرائیل تنبیه خواهد شد و پاسخ لازم و محکم را دریافت خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: امنیت سوریه، امنیت منطقه است و این دست و پا زدن‌ها و جنایات، نتیجه‌ای برای بقای نتانیاهو و رژیم او نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان با ادای احترام به روح همه شهدای سوری و ایرانی این جنایت تروریستی رژیم اسراییل تاکید کرد: چنین حوادثی اراده و انسجام ایران و سوریه را برای ثبات و امنیت در منطقه و متوقف کردن رژیم صهیونیستی در منطقه راسخ تر می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تشریح تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک و حقوقی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق گفت: ما مسئولیت دولت آمریکا بعنوان حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی را از طریق مناسب دیپلماتیک به مقامات این کشور تاکید کردیم. همچنین همه کشورهای جهان را در جریان عبور رژیم صهیونیستی از تمامی خطوط قرمز و نقض قوانین و معاهدات و حقوق بین‌المللی قرار دادیم. تنبیه رژیم متجاوز و جنایتکار اسرائیل قطعی است.

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن خیر مقدم به دکتر امیرعبداللهیان و هیات همراه، مراتب تسلیت عمیق و خالصانه دولت و مردم سوریه را به رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای، رئیس جمهور محترم و دولت و مردم ایران و خانواده شهدای جنایت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را ابلاغ کرد.

فیصل مقداد خاطرنشان کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسند و از همان ابتدا می دانستیم که این رژیم جنایتکار به هیچ یک از موازین و اصول بین المللی و منشور سازمان ملل‌ هم پایبند نیست. از همان ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی، سوری ها مبارزات خود را علیه این رژیم شروع کرده اند و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هم موجودیت این رژیم را به رسمیت نشناخت‌ و اقدام اخیر رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران بزرگ ترین گواه حقانیت موضع ایران و سوریه در قبال این رژیم صهیونیستی است.

وزیر خارجه سوریه‌ تاکید کرد: این جنایت تروریستی اسرائیل که تمامی ویژگی های جنایت جنگی و نقض همه قوانین بین المللی را داراست، بار دیگر خون سوری ها و ایرانی ها در هم آمیخت.

وی با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در پیگیری این‌ جنایت و بسیج کردن جامعه جهانی در محکومیت آن، افزود: تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران و تأسیسات زیربنایی سوریه از اتفاقات و جنایات اسرائیل در غزه جدا نیست و در امتداد آن و جنایات رژیم اسرائیل در کشتار شهروندان فلسطینی قرار دارد.

وزیر خارجه سوریه با انتقاد از مواضع کشورهای غربی در قبال این اقدام تروریستی خاطرنشان کرد: بعد از همه این اتفاقات شاهدیم غربی های منافق که مدعی حاکمیت قانون در عرصه جهانی هستند، اما خودشان به هیچ یک از موازین حقوق بین المللی و حقوق بشری احترام نمی گذارند.  قطعا این جنایت اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز (دوشنبه‌) با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با تشکر از استقبال گرم طرف سوری از هیأت ایرانی، سلام رئیس جمهور کشورمان به بشار اسد را ابلاغ کرد. وی از تماس تلفنی بشار اسد با دکتر رییسی و حضور وزیر خارجه سوریه و دیگر وزرا و مقامات عالی این کشور در محل سفارت ایران و اعلام همبستگی مسئولان سوریه با ایران پس از حمله جنون آمیز اخیر رژیم صهیونیستی تشکر و قدردانی کرد.

افتتاح ساختمان کنسولگری جدید ایران در سوریه توسط وزیر امور خارجه/ دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه‌/ امیرعبداللهیان: تنبیه اسرائیل قطعی است

امیرعبداللهیان به اقدامات مختلف سیاسی و حقوقی و بین‌المللی جمهوری‌ اسلامی ایران در سطح سازمان ملل متحد، شورای امنیت و نیز در سطح دولت‌ها بلافاصله پس از وقوع حادثه و نیز ابلاغ پیام کشورمان به آمریکا بعنوان حامی تمام عیار رژیم صهیونیستی و مسئول مستقیم جنایات و اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: پاسخ ما به رژیم صهیونیستی و تنبیه آن قطعی است.

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت غزه و دیدارهای اخیر دبیران کل جنبش‌ های حماس و جهاد اسلامی از ایران، افزود: اطلاعات و گزارش های مختلف، حاکی از بهم ریختگی شدید و شکاف‌ها و اختلافات بی‌سابقه داخلی رژیم صهیونیستی است و در نقطه مقابل مقاومت در شرایط بسیار خوب و آمادگی برای تداوم ایستادگی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار دارد، هر چند وضعیت انسانی ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی به دلیل جنایات جنگی وحشیانه و تداوم محاصره، نیازمند توجه و اقدام فوری جامعه جهانی است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر به ابعاد مختلف همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و سوریه‌ و ضرورت اجرای توافقات گذشته خصوصا توافقات حاصله در سفر دکتر رئیسی به دمشق اشاره و با توجه به دعوت قبلی رئیس جمهور کشورمان از همتای سوری جهت سفر به تهران، بر ضرورت زمینه سازی مناسب برای موفقیت هرچه بیشتر این سفر تاکید نمود.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و تحیات خود به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان، شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت و با اشاره به تماس تلفنی خود با رییس جمهور کشورمان پس از وقوع این جنایت، تأکید کرد که شهدای شما شهدای ما هستند و ما در این زمینه، یک موضع و احساس مشترک داریم و ایران و سوریه در یک نبرد مشترک قرار دارند.

بشار اسد نقش شهید سردار زاهدی را در مبارزه علیه تروریسم و خدمت به مردم سوریه و لبنان ستود و افزود: مجازات رژیم صهیونیستی این است که‌ ما محور مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

بشار اسد تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه را نشانه جنون و بهم ریختگی شدید رژیم اسرائیل دانست و گفت: البته این جنایات کمکی به جبران شکست‌های این رژیم نخواهد کرد.

وی در خصوص اوضاع فلسطین نیز گفت، رژیم صهیونیستی علاوه بر شکست‌های سنگین در نبرد شش ماهه علیه مقاومت و ملت فلسطین، اکنون با بی‌سابقه ترین نفرت فراگیر نزد افکار عمومی جهان و دولتها حتی نزد دوستان و متحدان خود روبه روست و امروز تنها امید رژیم صهیونیستی این است که با ادامه جنایات علیه شهروندان فلسطینی، جامعه مدنی فلسطین را از ادامه همراهی و حمایت از مقاومت بازدارد، فلذا حمایت اقتصادی و انسانی از ملت فلسطین یک مسئولیت انسانی، اسلامی، عربی و بین‌المللی است.

در این دیدار همچنین برخی دیگر از موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام دو کشور مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴۴
واسه این کارها چه منابع نامحدودی هست چطور اینقدر سریع ساختمان جدیدتر و شیک تر و گران‌تر خریدن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
برو پی کارت بابا با این حرفهای مسخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
این اگر اسمش انتقام سخت نیست پس چیه؟
هرچقدر کنسولگری رو بزنید ما میریم یکی دیگه افتتاح میکنیم
ناشناس
| Canada |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
که به تروریست ها گفته بشه به هدفشون نرسیدن و جایگزین میشه. هر چه هم بیشتر. بزنند بیشتر. گور. خودشون را عمیق تر می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
نکنه این۲۲۰ تومان کالا برگ من شارژ نشد پولش رفت برا کونسولگری؟؟؟
هژبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
منظورت اینه اگر جای ایران کشور دیگه ای بود میرفت چادر میزد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
ناشناس 9:50 امیدوارم به طنز نوشته باشی اگه جدیه باید بهت بگم شما سردار شهیدت رو هم جایگزین کن چون هدف اسرائیل ساختمون نبود که جایگزین کردید
پس چرا مستشار نظامی تو عکسا نیست؟ تو کنسولگری قبلی زیاد بودن
چه جالب??
با کشوری که اف ۳۵ داره و در هوش مصنوعی از کشورهای برتره جهانه و مخصوصا بمب اتم داره و آمریکا پشتشه نمی توان با اف ۱۴،اقتصاد ورشکسته و دوست خائنی به نام روسیه پشتشه نمی توان درگیر شد.
روح شهدا شاد که مثل بعضی ها فقط حرف نمی‌زدن...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
کاش حداقل اف 14 اشتیم. دیگه همشون اسقاط شدن
شاید 3-4 تا برای نمایش در حد پرواز کار کنن ولی دیگه توان عملیاتی ندارن
دقت کنید ک عمر این اف 14 ها حدود 60 سال هست
تنبه اسرائیل به تاخیر خورده شاید تذکر لسانی میخوان بدن و ارشادش کنن که دیگه کنسولگری رو با خاک یکسان نکنه چون کار بدیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
دقیقا
اول انتقام سخت بود
حالا شده تنبیه
چند روز دیگه هم میشه تذکر
اخه خوب شد دستشو نبرید، کار سختی دیپلومات بودن انهم از نوع ابتکارش که وزیر خارجه مابسیار دران واردند، چقدر زحمت کشیدند. یه لیوان آب قند بهش بدیدتا غش نکند. میدان چیه؟ شهید کیه؟غرور چیه؟ گفتگودیپلوماتیکی که رومانتیک هم باشه،مهمه.، یه سری به اسرائیل میزدی کی به کیه؟
آخه سوریه چه نفعی برای ملت ایران داره؟ چرا هزینه میکنید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
خط مقدم درگیری در برابر تروریست های داعشی و صهیونی است که به عنوان دو سگ هار. آمریکا عمل می کنند
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
برای ایران هیچ برای روسیه نفع داره که با پول ما دارن انجام می دن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
ناشناس 22:22 مگه اهداف مسئولین منافع مردمه؟
داعش و صهیونیزم دو سگ هار آمریکایی ها. اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که این رژیم به هیچ یک از موازین بین‌المللی و هیچ ارزش انسانی و اخلاقی پایبند نیست. جای بسی تعجب است که آمریکا و اروپا رسما از سگ هار دوم که در زمینه جنایتکاری از اولی هم سبقت گرفته و تمام خطوط قرمز را رد کرده، حمایت صد در صدی تسلیحاتی، سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و غیره می کنند اما همچنان وقاحت این را دارند که خودشان را داعیه دار حقوق بشر و صلح و. تمدن بدانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
دقیقاً به کی ثابت کرده؟؟؟
مبارکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
واسه فروشنده ساختمان سوریه ای
و مامور کارپرداز وزارت خارجه که خرید کرده

قطعا مبارکه و نان خوبی داشته است !!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
حالا حواستون باشه بازم مستشار نظامی تو
سفارت خونه جدید تردد نکنه
شاید ساختمان جدید جایگزین بشه اما خون سرداران ما هیچ جایگزینی نداره
طالب حمله به هیچ سرزمینی نیستیم اما ایجاد بازدارندگی برای صهیونیست ها واقعا لازمه تا حداقل تکرار نشه
من واقعا نگران جان عبداللهیان هستم زیرا او جوان است و گاهی حرفهایی می زند که بسیار خطرناک‌ می باشد.
عبداللهیان در ساختمان جدید کنسولگری ایران در سوریه، اسراییل را تهدید به انتقام کرده است، غافل آنکه ممکن است جنگنده های صهیونیستی سر برسند..
دیدار امیر عبداللهیان با رییس جمهور (!!!) سوریه
چندین نفر شهید شدن ولی جناب وزیر عجب چهچهه و خنده هایی میکنه جای تاسفه
اما برای چهار تا قرص
برای ساخت مسکن یرای زلزله زدگان پووول نیست
کو انتقام پس ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
نرمش قهرمانانه کردیم دیگه
ماشا الله کشور ثروتمند ایران اصلا پول واسش اهمیت نداره سریع یکی دیگه خریدیم و افتتتاح کردیم
باید اول انتقام میگرفتید بعدا افتتاح میکردید پادگان جدید رو
پاسخ ها
کیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
خدا را شکر ،کل منطقه پادگان شده بر علیه رژیم زمین دزد اسرائیل
آمریکا آمده و ۳۰۰-۲۰۰ تا کلاهک هسته ای در. اختیار سران یک رژیم تروریستی قرار داده که به هیچ قوانین بین المللی و اصول اخلاقی پایبند نیستند و در روز روشن یک کنسولگری را با موشک هدف قرار میدن. آژانس ”جاسوسی” هسته ای سازمان ملل و اون گروسی خیره سر نوکر به جای اینکه این رژیم تروریستی را تحت فشار بگذارند تا خلع سلاح بشه برای اربابشون دم تکون میدن و به کشور بزرگ و صد میلیونی ایران گیر الکی میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
عراق که از ما به اسرائیل نزدیکتر است

چرا اسرائیل به عراق حمله نمی‌کند؟؟؟

البته در اول جنگ عراق علیه ایران ، اسرائیل رآکتور اتمی در حال ساخت عراق را بمباران کرد

پس مشکل از خود مان است که چوب داخل لانه زنبور میکنیم
طنز تلخ
قبل از انتقام افتتاح کنید جری می شودها
شک نکنید روسیه و سوریه هر دو در این جنایت شریک اسراییل بوده اند و حتما از قبل خبر داشته اند
دوتا آی پی کانادا داریم با افکار متفاوت ، جالبه .
بخصوص سوریه و لبنان پراست از جاسوسان اسراییلی .
اسرائیل وقتی جواب لازم را نگیره. این یکی را هم میزنه
با افتتاح کنسولگری جدید بار دیگر تو دهنی محکمی به دشمن زده شد و پیروزی دیگری برای محور مقاومت رقم خورد. تبریک به امت اسلامی
کلمه قطعی از کجا اوردین؟
به به ! دیدار با بشار اسد . چه توفیقی نصیب وزیر امورخارجه شده !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست