بازدید 1988

تماس پرتنش بایدن و نتانیاهو

رییس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه امروز پنجشنبه تلفنی گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷ 05 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه امروز پنجشنبه تلفنی گفتگو کردند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفتگوی بایدن و نتانیاهو را متشنج خواند و گفت بایدن اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم نیز اعلام کرد که بایدن برای اولین بار از آغاز جنگ در غزه، در گفتگو با نتانیاهو خواستار آتش‌بس فوری به منظور بهبود اوضاع انسانی در این باریکه شده است. این روزنامه از این درخواست بایدن به عنوان ضربه‌ای قوی به اسرائیل یاد کرده است.

همچنین آریل کهانا تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در گفتگو با اسرائیل الیوم در واکنش به مکالمه تلفنی بایدن و نتانیاهو گفت دو اظهارنظر تند و بی‌سابقه از بایدن، نخست اینکه او برای اولین بار از آغاز جنگ در غزه خواستار آتش‌بس فوری برای بهبود اوضاع انسانی این باریکه شده و دوم اینکه او گفته در سیاست‌های خود در قبال جنگ در غزه تجدید نظر خواهد کرد و به عبارتی می‌توان گفت که حمایت عملی او از اسرائیل به پایان نزدیک شده است.

از سوی دیگر، امیت سیگال در شبکه ۱۲ گفت از دعوت به آتش‌بس موقت برای آزادی اسرای اسرائیلی، به مرحله درخواست بایدن از اسرائیل برای تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حماس به منظور دستیابی به آتش‌بس رسیده‌ایم. سیگال گفت فشارهای همسر بایدن بر او اثر خود را گذاشته است.

باراک راوید در پایگاه خبری عبری زبان والا هم تاکید کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اعلام کرده وضعیت جاری در غزه غیرقابل قبول است و حمله به نیروهای امدادرسان دیگر نباید تکرار شود و اگر شاهد تغییرات مورد نظر خود در سیاست‌های اسرائیل در غزه نباشیم، مجبور خواهیم بود تغییراتی در سیاست‌های خود ایجاد کنیم.

شبکه عبری زبان کان نیز گفت بایدن در این گفتگوی تلفنی خواستار بازخواست و مجازات عاملان قتل نیروهای امدادرسان بین‌المللی شده است.

نیویورک تایمز تاکید کرد که بایدن نتانیاهو را به شدت سرزنش کرده و او را به تغییر سیاست‌های آمریکا تهدید کرده است.

برخی منابع به الجزیره اعلام کردند که بایدن در مکالمه تلفنی با نتانیاهو از گفتگو در مورد هرگونه جزبیات مربوط به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح خودداری کرده است.

این منابع تاکید کردند که بایدن از نتانیاهو خواسته تدابیری فوری را ولو به طور یکجانبه برای توقف رنج و محنت‌های غیرنظامیان در غزه اتخاذ کند.

الجزیره به نقل از برخی منابع آورده است افرایش ورود کمک‌ها به غزه، افزایش اختیارات هیأت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی و توقف هرگونه تدابیر مرتبط با حضور و استقرار نیروهای اسرائیلی در غزه در آینده از جمله تغییراتی است که بایدن از نتانیاهو درخواست کرده است.

این منابع تاکید کردند که بایدن به نتانیاهو اعلام کرده جهان در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و برخی همپیمانان واشنگتن از تغییر سیاست‌های خود در قبال این رژیم خبر داده‌اند.

بایدن همچنین گفته مذاکرات در کنگره در مورد قراردادهای تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی در آینده را به طور موقت تعلیق خواهد کرد.

او همچنین خواستار ارائه گزارشی مفصل در مورد هدف قرار دادن نیروهای امدادرسان بین‌المللی و تحقیقاتی فوری شده که متضمن بازخواست و مجازات عاملان این حمله باشد.

بایدن تاکید کرده که مشاور امنیت ملی آمریکا را برای پیگیری اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای تغییر در سیاست‌های خود روانه اراضی اشغالی خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار