بازدید 3652

پیام‌های ردوبدل‌شده ایران و آمریکا پس از حمله اسرائیل

در پی حمله اسرائیل به ساختمان وابسته به کنسولگری ایران در دمشق که به شهادت شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انجامید، منابع آمریکایی به «العربیه» گفتند که تهران و واشنگتن بر سر عدم تشدید تنش توافق کردند.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ 04 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از العربیه، ترور فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در ساختمانی متعلق به نمایندگی دیپلماتیک ایران، دست‌کم تا آینده نزدیک، یک «تنش‌افزایی بی‌سابقه» قلمداد خواهد شد.

به همین دلیل مقامات آمریکایی‌ رسما تایید کردند که پس از این حمله، پیامی را با این محتوا برای ایران ارسال کردند که آمریکا هیچ ارتباطی با این حمله ندارد.

منابع آگاه به «العربیه» گفتند: «مد نظر قراردادن نقاط ضعف و احتمال در معرض خطرقرار گرفتن آمریکایی‌ها اعم از غیرنظامی و نظامی، ضرورت داشت».

واشنگتن همچنین گشودن کانال ارتباطی با ایرانی‌ها را ضروری می‌داند تا از این طریق نسبت به عدم تشدید تنش و در معرض خطر قرار نگرفتن آمریکایی‌های مستقر در منطقه، اطمینان حاصل شود.

به گفته این منابع، پیام آمریکا صراحتا تاکید دارد که نیروها و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور به هیچ وجه در تدارک حمله به دمشق مشارکت نداشته و ایران باید بر این اساس عمل کند.

همین منابع تأکید کردند که پیام آمریکا، متضمن هیچ هشدار و یا تهدیدی علیه ایران نبوده است. سخنگویان دولت آمریکا در توجیه این خط مشی تاکید دارند که دولت آمریکا ضرورتی به هشدار یا تهدید نمی‌بیند؛ به‌ ویژه که هشدار پیشین واشنگتن به تهران همچنان پابرجاست و شبه‌نظامیان از دو ماه پیش، آمریکایی‌ها را هدف هیچ حمله‌ای قرار ندادند.

دولت بایدن پیشتر با اعزام فرستادگان خود به نشستی با نمایندگان دولت ایران، به هیئت ایرانی اطلاع داد که مسئولیت هرگونه حمله شبه‌نظامیان به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را متوجه ایران می‌داند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست