بازدید 2285

نره شیر باغ وحش مشهد تلف شد

خبر حال نامساعد «ریشا» شیر نر و «ارس» پلنگ نر باغ وحش مشهد با آخرین روز اسفندماه سال ۱۴۰۲ همراه بود که در نهایت منجر به تلف شدن ریشا، این گونه ارزشمند حیات وحش شد.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷ 29 March 2024

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد که زاده همین مکان بود، پس از حدود ۲ ماه از رسانه‌ای شدن حال وخیم اش، شب گذشته تلف شد.
 
اطلاعیه مشترک ادارات کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خراسان رضوی خبر از تلف شدن ریشا بر اثر بیماری دارد.
 
اواخر بهمن ماه پارسال بود که تصویری از شیر نر ۹ ساله لاغر اندام و دراز کشیده ای در قفس باغ وحش مشهد در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و گمانه زنی فعالان فضای مجازی در خصوص سوء تغذیه این حیوان را موجب شد تا بدانجا که معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به قضیه ورود و بر پیگیری قصور احتمالی در نگهداری از این حیوان تاکید کرد.
 
در همان زمان بررسی و معاینات تیم متخصص دامپزشکی با حضور ۹ دامپزشک نشان داد که میزان گلبولهای سفید کروی شکل در بدن این گونه، اندکی زیاد و نشان دهنده وجود عفونت است، ضمن اینکه در زمان انجام معاینات، شیر دچار دفع مدفوع روان (اسهال) بود.
 
طبق اعلام مسوولان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در آن زمان و بر اساس نتایج حاصل از معاینات تخصصی، درمان آنتی بیوتیکی، استفاده از پروبیوتیک‌ها، استفاده از او.آر. اس به همراه غذای کنترل شده برای این حیوان لحاظ شد و این روند تا واپسین روزهای اسفند ماه پارسال ادامه داشت.
 
خبر حال نامساعد «ریشا» شیر نر و «ارس» پلنگ نر باغ وحش مشهد با آخرین روز اسفندماه سال ۱۴۰۲ همراه بود که در نهایت منجر به تلف شدن ریشا، این گونه ارزشمند حیات وحش شد.
 
بررسی علت مرگ ریشا 
بر اساس اطلاعیه صادره از ادارات کل نامبرده و بنا به ضرورت تشخیص علت مرگ این گونه ارزشمند حیات وحش، نمونه برداری و عملیات کالبد گشایی صبح امروز، جمعه با حضور نمایندگان ادارات کل دامپزشکی، محیط زیست و مسوولان باغ وحش مشهد انجام شد که نتایج آن پس از بررسی های پاتولوژی و کارشناسی به اطلاع خواهد رسید.
 
باغ ‌وحش مشهد سال ۱۳۳۹ در محدوده خواجه ‌ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ ‌وحش وکیل ‌آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل ‌آباد مستقر شد.
 
این مکان به عنوان بزرگترین باغ ‌وحش ایران دارای بیشترین گونه‌های جانوری است که از آن جمله می‌توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانوران دیگر اشاره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی