بازدید 1849

هوش مصنوعی مایکروسافت وارد بازی‌ها می‌شود؟

مایکروسافت با استخدام کارشناسان هوش مصنوعی، می‌خواهد این فناوری را روی بازی‌ها پیاده‌سازی کند.
کد خبر: ۱۲۲۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷ 24 March 2024

هوش مصنوعی مایکروسافت وارد بازی‌ها می‌شود؟

به گزارش تابناک، مایکروسافت به دنبال به‌کارگیری متخصصان هوش مصنوعی در صنعت بازی‌ است و می‌خواهد با ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تجربه‌ی بازی را بهبود بخشد.

افزودن هوش مصنوعی به بازی‌ها ممکن است شامل توسعه‌ی NPC (شخصیت‌های غیرقابل بازی) و تولید متحوا در بازی‌های آینده باشد.

هوش مصنوعی این قدرت را دارد که بازی‌ها را متحول کند؛ اما این فناوری تاکنون در نحوه‌ی بازی و تعامل با بازی‌ها نفوذ نکرده. بااین‌حال شرکت‌های بسیاری برای افزودن هوش مصنوعی به بازی‌ها سخت در تلاش هستند.

 هوش مصنوعی مایکروسافت وارد بازی‌ها می‌شود؟

مایکروسافت در یک سال اخیر ثابت کرده است که علاقه‌ی زیادی به فناوری هوش مصنوعی دارد. ردموندی‌ها قصد دارند با استخدام متخصصان و کارشناسان هوش مصنوعی، این فناوری را در بازی‌های خود پیاده‌سازی کنند.

مایکروسافت با انتشار آگهی استخدام برای «مدیر ارشد، علوم کاربردی، هوش مصنوعی بازی» می‌خواهد پیشتاز توسعه‌ی این فناوری باشد. در شرح شغل آمده است: «این جایگاه شغلی، تیمی از دانشمندان علوم کاربردی و داده را مدیریت می‌کند که در حال توسعه‌ی مدل‌های یادگیری عمیق و پایه‌و‌اساس جدید برای پشتیبانی از نیاز‌های صنعت بازی هستند. این نقش از طریق ارتباط با تیم‌هایی در استودیوهای بازی و پلتفرم‌ها، فرصت‌هایی را برای تجربه‌ی جدید بازیکنان با پیشرفت‌ هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خلق می‌کند تا نسل بعدی بازی‌ها را زنده نگه دارد.»

 این آگهی نشان می‌دهد که مایکروسافت به پیاده‌سازی هوش مصنوعی در بازی‌های آینده فکر می‌کند. برنامه‌ی دقیق مایکروسافت هنوز مشخص نیست؛ اما در متن آگهی به «تجربه‌‌‌های جدید بازیکنان» اشاره شده که احتمالاْ به ایجاد NPC مجهز به هوش مصنوعی اشاره می‌کند. انویدیا هم‌اکنون چنین NPC-هایی را به‌صورت آزمایشی ساخته است.

 
نکته‌ی دیگر اینکه در متن آگهی به «تیم‌ها در استودیو‌های بازی» اشاره شده است؛ یعنی مایکروسافت قصد دارد هوش مصنوعی را در همه‌ی استودیوهای بازی خود از جمله اکتیویژن بلیزارد گسترش دهد.

مایکروسافت قصد دارد هوش مصنوعی را به تمام محصولات خود اضافه کند؛ همان‌طور که آن را از طریق پلتفرم کوپایلت به لپ تاپ مایکروسافت و سایر محصولاتش اضافه کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی