بازدید 3204

۷ دستگاه VAR جدید در ایران و استفاده در ادامه لیگ

کد خبر: ۱۲۲۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷ 21 March 2024

با اعلام مهدی تاج بعضی بازی‌های حساس لیگ برتر در نیم فصل دوم با استفاده از کمک داور ویدیویی برگزار خواهد شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت استفاده از VAR در لیگ برتر گفت: آوردن VAR در همه جای دنیا سخت است. در حال حاضر، دولت، وزیر ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال می‌خواهند VAR در فوتبال باشد. 5 دستگاه VAR تا 20 روز آینده وارد ایران می‌شود. دو دستگاه داریم و تلاش می‌کنیم 5 دستگاه دیگر تا 20 روز آینده بیاوریم. اگر از VAR به خوبی استفاده شود اعتراض به داوری‌ها به «هیچ» می‌رسد و حاشیه‌ها کمتر می‌شود. شاید در صورتی که پول تأمین شود بیش از 7 دستگاه داشته باشیم تا نیم فصل دوم را با VAR برگزار کنیم. مجوز آن را از فیفا گرفته‌ایم و هفت داور الیت ما لاینسس گرفته‌اند. فقط اتاق VAR کم داریم ولی آموزش داوران را از 25 فروردین آغاز می‌کنیم. تلاش می‌کنیم در 9 هفته پایانی لیگ، برخی دیدارهای مهم را با VAR برگزار کنیم.

تاج با اشاره به اهمیت حضور VAR در مسابقات لیگ یادآور شد: چون در کمیته مسابقات AFC هستم می‌دانیم مصوبه‌ای داریم که قرار است به فیفا داده شده و سپس ابلاغ و اجرا شود. در این مصوبه، در مسابقاتی که با VAR برگزار می‌شود فقط کاپیتان‌ها می‌توانند با داور صحبت کنند و هر کسی به داور اعتراض کند، اخراج می‌شود. این اتفاق باید مثل پیراهن درآوردن باشد که بازیکن می‌داند هر وقت پیراهن در بیاورد، اخطار می‌گیرد. اگر این قانون ابلاغ شود هر کسی با داور تحت هر شرایطی صحبت کند اخراج خواهد شد. کسی در محوطه VAR وارد شود اخطار می‌گیرد و اگر اصرار به دیدن صحنه VAR کند، اخراج خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسابقات فصل آینده لیگ برتر با VAR برگزار می‌شود، گفت: بپذیرید درباره چیزی که همه آن دست ما نیست، نمی‌توانیم صحبت کنیم. یک بار تا آستانه ورود چند دستگاه VAR پیش رفتیم و قرار بود این دستگاه‌ها به دبی بیایند و سپس از محل دیگری وارد کشور شود. با توجه به اینکه ایران تحریم است به بخش حقوقی شرکتی ایمیل زده شد که ایران چطور می‌خواهد 7 دستگاه بیاورد، در صورتی که ما اینها را از واسطه می‌خریدیم. می‌دانیم از چه جایی ایمیل زده شد. ما با چنین مشکلاتی روبه‌رو هستیم. دو دستگاه آورده‌ایم و دنبال خریداری 5 دستگاه دیگر هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی