بازدید 6465

فروش اطلاعات مردم آمریکا به ایران ممنوع می‌شود

قانون‌گذاران ایالات متحده به لایحه‌ی جدیدی چراغ سبز نشان داده‌اند که فروش اطلاعات حساس مردم آمریکا به کشورهایی مثل ایران و چین را ممنوع می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ 21 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از زومیت، مجلس نمایندگان ایالات متحده یک هفته پس از تصویب لایحه‌ی خبرساز فیلترشدن تیک‌تاک، لایحه‌ی دیگری تصویب کرده است که می‌خواهد از اطلاعات کاربران آمریکایی دربرابر کشورهای خارجی محافظت کند.

لایحه‌ی جدید که محافظت از داده‌ی آمریکایی‌ها دربرابر دشمنان خارجی یا HR 7520 نام دارد، فروش اطلاعات قابل‌شناسایی شخصی آمریکایی‌ها به کشورهای خارجی مثل چین، روسیه، کره‌ی شمالی و ایران را برای شرکت‌های دیتا بروکر (کارگزاری داده) ممنوع می‌کند.

شرکت‌های دیتا بروکر درصورت نقض قانون و فروش اطلاعات حساس مثل موقعیت مکانی یا داده‌های سلامتی، از سوی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) جریمه‌ی مالی می‌شوند.

لایحه‌ی HR 7520 با چراغ سبز از سوی ۴۱۴ نماینده‌‌ی مجلس نمایندگان آمریکا، تصویب شد.

لایحه‌ی جدید که توسط رئیس کمیته‌ی انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا رهبری می‌شود، سریعا تأیید اولیه‌ی کمیته را دریافت کرده بود و وارد مجلس شد.

قانون‌گذاران آمریکا امیدوارند که دو لایحه‌ی اخیر به این کشور برای افزایش امنیت ملی و محافظت از اطلاعات شهروندانش کمک کند.

لایحه‌ی متمرکز بر دیتا بروکرها برخلاف لایحه‌ی تیک‌تاک به نام هیچ شرکت مشخصی اشاره نمی‌کند، بلکه هدف اصلی‌اش محدودسازی دیتا بروکرها برای فروش و حتی انتشار اطلاعات حساس آمریکایی‌ها است. درصورت تبدیل لایحه به قانون، کمیسیون فدرال تجارت وظیفه‌ی اجرایی‌کردن آن را برعهده خواهد داشت.

اطلاعات حساسی که در لایحه به آن‌ها اشاره شده است، شامل مواردی مثل اطلاعات بیومتریک و ژنتیکی، شماره‌ی تأمین اجتماعی، جزئیات بیماری و سلامتی و داده‌های مربوط‌به موقعیت دقیق جغرافیایی می‌شود.

با تصویب مجلس نمایندگان آمریکا، حالا لایحه‌ی موردبحث باید وارد سنا شود و درصورت تصویب سنا، به امضای شخص رئیس‌جمهور نیاز خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی