بازدید 9332
۷
گزارش آخرین روز فوتبال ایران در سال ۴۰۲

بازگشت پرسپولیس به کنعان در آخر سال! / فانتزی و برزیلی مثل تیم اوسمار

پرسپولیس مدل برزیلی، بسیار چشم نواز و دلربا بازی می‌کند، اما همچنان در نوک حمله مشکل تمام کنندگی دارد. کنعانی‌زادگان امروز به داد اوسمار رسید؛ هرچند سرخ‌ها با دو گل هم مقابل پیکان شجاع، سیر نشده و دنبال زدن گل‌های بیشتر بودند.
کد خبر: ۱۲۲۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 17 March 2024

پرسپولیس ۲ - پیکان صفر : بازگشت به کنعان!

پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های نیم فصل دوم لیگ برتر را با نمایشی برتر و تاکتیکی مغلوب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شاگردان اوسمار، مقابل پیکان تقویت شده عنایتی که در پنج بازی اخیر باختی نداشت، با ارائه فوتبالی مالکانه و تک‌ضرب و ایجاد فرصت های بسیار با اختلاف دو گل پیروز شد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، فرشاد فرجی، عبدالکریم حسن (۸۷- علی نعمتی)، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد خدابنده‌لو، مسعود ریگی، اوستون ارونوف (۸۰-سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی (۶۶-سعید صادقی)، امید عالیشاه (۶۶-وحید امیری) و عیسی آل‌کثیر (۸۷-ابوالفضل بابایی).

ترکیب پیکان: محمد ناصری، ایمان اکبری (۶۲-امیرحسین صدقی)، علی‌اکبر رنجبر (۴۶-مجتبی حق‌دوست)، محمد ستاری، محمد آژیر، محمدجواد آزاده، محمدحسین فلاح، سامان نریمان جهان (۸۳- افشین صادقی)، غلامرضا ثابت ایمانی، حامد پاکدل (۴۶- امیر شهیم) و علی قربانی.

 

داور: کوپال ناظمی

پرسپولیس در چهارچوب دیداری از هفته بیست‌و‌یکم لیگ برتر از ساعت ۱۸:۴۵ امروز یکشنبه در ورزشگاه آزادی، میزبان پیکان بود و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید.

هر دو گل سرخپوشان را در محمدحسین کنعانی‌زادگان (۳۹ و ۵۳) به ثمر رساند تا پرسپولیسی‌ها با ۴۳ امتیاز جایگاه در رده دوم جدول را تثبیت کنند و تا پیش از بازی استقلال و هوادار به یک قدمی آبی‌ها برسند. مهاجمان پرسپولیس در این مسابقه، بار‌ها موقعیت گلزنی را هدر دادند. بیرانوند نیز دو فرصت ایده‌آل حریف را مهار کرد.

پیکان که با هدایت رضا عنایتی در دو هفته گذشته مقابل سپاهان و ملوان بالانشین‌های لیگ به برتری رسیده بود، این بار نتوانست برابر پرسپولیس کاری از پیش ببرد. البته از بازی چشم‌نواز و توان فیزیکی بالای مسعود ریگی هم نباید گذشت که در ۳۵سالگی در ترکیب پرسپولیس همه‌کار می‌کند و محور میانه میدان سرخ‌ها شد؛ مهره‌ای که در سپاهان به نیمکت نشین تبدیل شد و همه فکر می‌کردند بعداز دوران درخشش در استقلال، دیگر تمام شده است و به آن فرم عالی برنخواهد گشت.

بازگشت پرسپولیس به کنعان در آخرسال! / فانتزی و برزیلی مثل تیم اوسمار

شرح گل

پرسپولیس یک-پیکان صفر (دقیقه ۳۹: حسین کنعانی): کنعانی پشت پنالتی‌ که مسعود ریگی گرفت، ایستاد و با یک مکث، ضربه‌اش را زمینی به گوشه سمت چپ دروازه محمد ناصری فرستاد.

پرسپولیس دو-پیکان صفر(دقیقه ۵۲: حسین کنعانی): ضربه کاشته عالیشاه به مدافعین خورد و در برگشت کنعانی توپ را به سمت چپ برد تا ارونوف با حرکت تکنیکی خود توپ را پیش ببرد و سپس سانتر ترابی با ضربه سر کنعانی در شش قدم به گل تبدیل شد.

سرخ‌پوشان زیر نظر اوسمار ویرا و البته با اضافه شدن بازیکنان باکیفیتی مثل اوستون اورونوف و عبدالکریم حسن، بازی‌های زیبا و جذابی ارائه می‌کنند. پرسپولیس توانست به راحتی پیکان را شکست دهد و حتی برای ساعاتی اختلاف امتیاز با استقلال در صدر جدول را به صفر برساند، اما فرصت‌سوزی‌های متعدد همچنان نبود مهاجم بزرگ و تعیین‌کننده را فریاد می‌زند. رضا عنایتی هم بعد از دو برد دلچسب مقابل سپاهان و ملوان پشت سد پرسپولیس گرفتار شد.

پرسپولیس ۲ - پیکان صفر : بازگشت به کنعان!

لحظات حساس بازی

دقیقه ۵+۹۰/ نفوذ خوب علی نعتمی و پاس کات بک او با ضربه بغل پای سینا اسدبیگی همراه شد، ولی این توپ هم با فاصله‌ای کم به بیرون رفت.

دقیقه ۳+۹۰/ کنعانی زادگان مدافع پرسپولیس فرصت هت تریک داشت. ضربه سر او روی ارسال از نقطه کرنرT خطرناک از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳/ شوت محکم سینا اسدبیگی را ناصری دفع کرد.

دقیقه ۷۷/ انگار قرار نیست اورنوف هم گلزنی کند. او باز هم پاس خوبی از مدافع راست تیمش گرفت و تک به تک شد، اما ضربه‌اش را بد و به آغوش ناصری زد.

دقیقه ۷۳/ اوستون اورنوف بعد از یک و دو با عیسی آل کثیر، ضربه بغل پایی زد و توپ را وارد دروازه کرد، اما بعدا مشخص شد توپ وارد دروازه نشده و مماس با تیر دروازه به بیرون رفته استY حرکتی استثنایی و برزیلی که رمق مهاجم ازبک را گرفت.

دقیقه ۷۱/ آل کثیر عملکرد خوبی نداشت و فرصت‌سوزی‌های او نیاز مبرم به مهاجم نوک و تمام کننده را بیش از پیش نشان می‌دهد. او با دروازه‌بان تک به تک بود که پاس عرضی گرفت، ولی توپ به زانوی او برخورد کرد و موقعیت مسلم گلزنی از دست رفت.

دقیقه ۶۳/ علیرضا بیرانوند یک سوپر واکنش داشت. محمد آژیر از فاصله‌ای نزدیک ضربه خود را زد و «بیرو» با یک دست توپ را بیرون کشید.

دقیقه ۵۶/ اورونوف باز هم از سمت چپ نفوذ کرد. سانتر او بعد از برخورد به مدافعانT روی سر آل کثیر فرود آمد، اما مهاجم سرخ‌پوشان ضربه خوبی نزد.

دقیقه ۳+۴۵/ توپ در محوطه جریمه پرسپولیس، ابتدا به پا و بعد دست ترابی برخورد کرد. مدافعان پیکان به شدت معترض بودند، ولی کوپال ناظمی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۴۵/ پاس عمقی بلند و زیبای ترابی به آل کثیر رسید. او می‌توانست با یک پاس عرضی اورنوف را در موقعیت بهتری قرار دهد، اما خودش چرخید و ضربه‌اش را زد که خوب نبود.

دقیقه ۳۷/ مسعود ریگی در محوطه جریمه پیکان توسط فلاح در بک برخورد معمولی، سرنگون شد و داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

دقیقه ۲۴/ عبدالکریم حسن مدافع چپ پرسپولیس، شوت خوبی با پای راست زد که ناصری به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۳/ محمدحسین فلاح روی پاس عرضی سامان نریمان جهان صاحب توپ شد. او توپ را از مدافع پرسپولیس رد کرد، اما شوت بدی زد.

 

بازگشت پرسپولیس به کنعان در آخرسال! / فانتزی و برزیلی مثل تیم اوسمار

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
با رفتن گلمحمدی روح تازه ای در کالبد پرسپولیس دمیده شد
استعفاها وقهر کردنهای پی درپی یخیی همه رو کلافه کرده بود
واقعا دلیلی برای استعفا وجود نداشت و بنظرم الان خودش هم پشیمانه
کنعان کیه؟؟؟
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
سرورته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کوچیک شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
مشهور به حسین اتوبوسی
فوتبال برای لذت بردنه هم بازیکن هم تماشاگر
ولی بعضی ها یونان سال 2000 هستن با هر حربه کثیفی دنبال امتیاز گرفتن هستند
منتهی مثل عروسک بادی جلو پیتزا فروشی باید کل 90 دقیقه بال بال بزنی تماشاگر هم فحشت بده با این سبک بازی
بیرو خدایی شانس آورد باید توپ محمد آژیر گل می شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی