بازدید 18804

حراج سکه تمام سه میلیون زیر نرخ بازار تهران/ ۳۴۰ میلیارد تومان نقدینگی از کف بازار جمع شد

هشتمین حراج سکه طلا در اولین روز از آخرین هفته سال برگزار شد و در مجموع بیش از ۱۶ هزار قطعه سکه تمام، نیم و ربع به متقاضیان با نرخ پیشنهادی در حراج رسید. این در حالی است که نرخ دلار آزاد امروز به ۶۰ هزار تومان رسید!
کد خبر: ۱۲۲۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 16 March 2024

حراج سکه تمام سه میلیون زیر نرخ بازار تهران/ ۳۴۰ میلیارد تومان نقدینگی از کف بازار جمع شد

به گزارش تابناک اقتصادی؛  روز شنبه ۲۶ اسفندماه، هشتمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران، برگزار شد و با تخصیص ۷۴۹۹ ربع سکه و ۳۷۷۵ نیم سکه و ۵۰۵۶ تمام سکه به پایان رسید.

بنابراین، در این حراج از مجموع ۹۳۷۴ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۷۴۹۹ قطعه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. این در حالی است که در بازار امروز تهران، قیمت ربع سکه ۱۳ میلیون و ۷۵۰ میلیون تومان بود.

همچنین از مجموع ۴۱۰۸ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، ۳۷۷۵ قطعه با میانگین قیمت ۱۹ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان تخصیص داده شد. این در شرایطی است که بهای نیم سکه در بازار تهران، ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد که نسبت به نرخ حراج، حدود ۳ میلیون تومان تفاوت دارد.

در حراج سکه تمام نیز از مجموع ۶۵۷۷ قطعه سکه ثبت سفارش شده، ۵۰۵۶ قطعه با میانگین قیمت ۳۴ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان تخصیص داده شد. بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین‌تر از این قیمت ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آن‌ها تخصیص داده شده است. نرخ کشف شده در حراج سکه تمام نشان می‌دهد که این نرخ نسبت به بازار آزاد، بیش از سه میلیون تومان ارزان‌تر است، چون امروز نرخ سکه امامی در بازار تهران، ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود.

بنابراین در پایان حراج امروز؛ ۱۶ هزار و ۳۳۰ قطعه سکه تمام، نیم و ربع به دست متقاضیان رسید و در مقابل بیش از ۳۴۰ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان نقدینگی از کف بازار جمع آوری و به حساب مرکز مبادله ایران واریز شد. این در شرایطی است که تاکنون و در مجموع هشت حراج برگزار شده، جمعا ۱۰۱ هزار و ۲۶ قطعه انواع سکه به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است.

حراج سکه تمام سه میلیون زیر نرخ بازار تهران/ ۳۴۰ میلیارد تومان نقدینگی از کف بازار جمع شد

حراج ۱۵۰ شمش طلا

پانزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با معامله ۱۵۰ قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید؛ بنابراین؛ امروز شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران، شاهد معامله ۱۵۰ قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵  بود. طی جلسه معاملاتی امروز و در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا ۱۸۲ قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش‌های طلای معامله شده در این روز، ۴ میلیارد و ۵۲ میلیون تومان  به ثبت رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۳
فرزانگان بانک مرکزی تا دیروز توانسته بودند قیمت دلار را روی 59900 تومن تثبیت کنند و این دو روز تا اخر سال را ببندند که هول شدند وامدند مصاحبه پیروزی سر دادند و قیمت دلار رفت بالای 60 تومن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
قیمت دلار، طلا، سهام شرکتها و... را خودشون بالا میبرن تا کسری بودجه جبران بشه
دشمن می خواست دلار را بالای یکصد هزار تومن کند ولی ما حماسه افریدیم و در 60 تومن مقاومت کردیم!
اگر سکه را معادل دلار 95 هزار تومنی که ان را به رسمیت نمی شناسیم ولی بر اساس ان فروختیم شما صداش را در نیاورید و ما میگیم دلار 59 هزار تومن شما هم بگید 59 هزار تومن. خوبیت نداره!
نقدینگی ریال در ایران در مرز 8 هزار هزار میلیارد تومن هست. 340 میلیارد تومن یعنی یعنی خیلی کمتر از یک هزارم درصد ان و قیمت 40 تا اپارتمان دو خوابه ! بالاخره هنوز بازار ایران کاملا علمی نیست و با های و هوی فروش سکه کمی عقب می نشیند ولی نه برای همیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
احسن،
واقعا فقط و فقط یک مدیریت در دنیا می تواند ثروتمند ترین کشور دنیا از نظر نفت و گاز و سایر منابع را اینجور اداره کند و تازه ادعای پیروزی و حماسه و موفقیت هم داشته باشد. در تاریخ بشر سابقه نداشته
همت همت نقدینگی ایجاد می کنید بعد دلتون خوشه 340 میلیارد تومان پول از کف بازار جمع کردید؟!
خجالت داره
سکه تمام ۳۷.۷ میلیون
اقای فرزین بیداری؟؟؟؟؟؟؟
اقای خاندوزی شما چطور؟؟؟؟؟
عصر امروز سکه تمام در روزی که دیشب انس جهانی نزولی بسته شد در ایران یک میلیون و نیم روی آن رفت
بعد حراج میگذارند؟؟
رزمجویی کرد چون با من کسی .خواست یاری از عقاب و کرکسی.
آیا رفاقت با پوتین سعادت دنیا و آخرت ملت ایران تامین می کند ؟
مسئولین محترم شما را به خدا کاری کنید قیمت سکه پایین بیاد خردادماه باید سکه بدم دادگاه. یه فکری به حال کاسبی مهریه کنید. دادخواست تعدیل هم بدم تا برگشت از استان حدود ۶ ماه طول می‌کشه. آخرین تعدیل هم که نتیجه نهایی گرفتم سه ماه پیش بود که باز توی این سه ماه اخیر قیمت سکه وحشی شد و از ۲۴ به ۳۶ رسیده. یا پرونده های تعدیل رو بدون نوبت بررسی کنید که مثلاً یک ماهه نتیجه نهایی از استان بیاد. یه فکری کنید به حال ما. به خدا خسته شدم. می‌خوام دوباره ازدواج کنم و زندگی تشکیل بدم و فرزند داشته باشم. مگر میشود بخاطر یک بار شکست و انتخاب نامناسب شریک زندگی ، فردی برای تمام عمر محروم از زندگی مشترک شده و حتی حق داشتن یک پراید هم نداشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
شما همون بری زندان بهتره لااقل شیوه کسب و کار و یاد بگیر بیا بیرون کل مهریه که هیچ برا کل عمرت میتونی پول جمع کنی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
این مساله از نظر فقهی باید به روز ش
ود.اساساتشکیل زندگی مشترک نباید این عذاب‌ها را به دنبال داشته باشد و سبب قراری دادن جوانان از تشکیل زندگی مشترک شود.
دوست
| United States of America |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
ان شاء الله که در ازدواج بعدیتون موفق باشید
به تمامی مردان هم توصیه اکید میکنم که حداکثر 14 سکه برای مهریه توافق کنید و فریب جمله (مهریه رو کی داده کی گرفته) رو اصلا نخورید
ی سر به دادگاه های خانواده بزنید تا ببینید که مهریه رو چطور می گیرن و چطور میدن
تمام این راه حل ها مقطعی و کوتاه مدته آقایون مسئولین تا زمانی که تولید و بورس درست نشه نقدینگی راهی جز ورود به بازارهای ارز و طلا و کارهای غیر مولد نداره رشد اقتصادی بالا از تولید و صنعت میاد و خود بخود شرایط اقتصادی بهتر میشه نقدینگی رو هم جمع می‌کنه فقط رونق تولید و بورس اینکار مثل چسب زخم زدن به جراحت گلوله است . مملکت نیاز به نمایش نداره!!!!! نقدینگی جمع شد !!!!
الان اقتصاد درست شد ؟
اشتباه
بايد سكه طلا مطابق با قيمت جهانى باشد
ته خزانه در بیاد بعدش چی!؟
وقتی یک سکه 37 میلیون تومانی را 34 میلیون تومان می فروشید در واقع 34 میلیون تومان نقدینگی را جمع نمی کنید بلکه 3 میلیون تومان هم در هر سکه به نقدینگی اضافه می کنید
خدا رحمتش کرده ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشه پنج هزار تومن
خدا رحم کرد ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشه پنج هزار تومن
بارویه اتخاذی ونامیدن دشمن بر نود ونه درصد کشورها ،سال دیگه این موقع دلار حده اقل 150هزار تومان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
برو پی کارت دلال از خدا بی خبر پس فردا تو دو متر قبر دلار به کارت نمیاد
سلام من هم 13اسفند واریزی به کیف پولم داشتم که بعد از یک هفته بلوکه شدن پول موجودی کیف پولم رو صفر کردن بارها با پشتیبانی تماس گرفتم ولی با بهانه های مختلف هیچ کمکی برای رفع مشکل انجام ندادند ‌و نمی‌دانیم باید به کجا مراجعه کنیم
عجب!
فرزین دوست داریم فرزین دوست داریم
صد رحمت به مسئولان اقتصادی طالبان افغانستان.
چرا بانک مرکزی ربع سکه طلا را با دلار صدهزار تومنی می فروشد اما شمش ده کیلویی طلا را با دلار چهل هزار تومنی!؟
اختلافش با سکه بورسی ساعت 12 که حراج شروع شده حدود 1600 بود. ولی نکته مهم اینکه بعد از خرید این سکه آدم میره توی لیست اداره مالیات ولی خرید سکه از بازار یا بورس این مشکل را نداره. لذا به نظر من این اختلاف قیمت ارزش درگیر شدن با اداره مالیات را نداره و خرید سکه رفاه بورسی به صرفه تر است.
دولت به دلیل عدم امکان انتقال پول نفت وگاز طلا وارد کرده،،به نفعش هست که قیمت بالا باشه وخودش بفروشه ،،
ازکجامعلوم حکایت بورس وهجوم مردم برای خریدبدون آگاهی سهام اینباربرای طلا تکرار نشود،
اگرواقعا قصدکنترل قیمت را دارن سکه را بدون حباب ونامحدود دراختیارمردم قراربدن
هیچ فایده ای ندارد خودتان را سر کار نگذارید تا زمانی با دنیا در جنگ باشید و صلح نکنید هیچ گشایشی نخواهد الان نگید باز دنیا فقط امریکا و غرب نیست چرا هست چین روسیه کره شمالی بورکینافاسو ونزویلا .... هیچ دردی از ما درمان نمیتوانند بکند چون نه میتوانند نه به نفع شان است باید مسیر تنش زدایی و صلح را درپیش گرفت موشک هم بسازید کسی نمیگه نسازید ولی هل من مبارز نطلبید کارخودتان را بکیند هند هم موشک میسازد کسی کاریش ندارد
تا کی قرار است ما مردم ایران در شریط جنگی زندگی کنیمکی قرار است زندگی عادی داشته باشیم و روی ارامش را ببینیم؟ 45 سال است همیشه شرایط خاص و جنگی است جنگ نظامی جنگ اقتصادی و همیشه دشمن در کمین است کی تمام میشود؟؟؟ خدا فقط ما را برای مصیبت کشیدن خلق کرده است؟ با بقیه بندگان خدا مگر چی فرقی داریم؟ چه گناهی کردیم که در ایران در مقطع از تاریخ به دنیا امده ایم؟
الحق مدیران ساده لوحی داریم این 340میایاردی که از بازار جمع شد توسط دولت خیال می‌کنی پول در گردش بود یا نقدینگی کارگر.
این سرمایه سرسوزنی از نقدینگی نبوده دوما اکثر این سکه هارا چند نفر بیشتر نخریدن سوما بر چه مبنایی توزیع کردید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی