بازدید 2594

بالاترین تصادفات در این ۳ استان اتفاق می افتند

رئیس پلیس راهور فراجا تازه‌ترین آمار درباره میزان تردد‌های جاده ای، تصادفات، فوتی‌های جاده‌ای را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۲۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 16 March 2024

 

به گزارش «تابناک»، رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۳.۲ درصدی افراد دارای گواهینامه رانندگی خبر داد و گفت: ترددهای جاده‌ای نیز ۵.۱ درصد و ترددهای شهری ۶.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سردار حسینی گفت: در سال جاری یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۲۱ جلد انواع گواهینامه جدیدالصدور صادر و در مجموع ۲ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۳۲۳ جلد گواهینامه صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: طی 10 ماه امسال، ۵۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در سطح کشور انجام شده که نسبت به سال قبل ۶.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر در اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند، گفت: میزان جان باختگان در مقایسه با سال گذشته در حدود ۴.۹ درصد افزایش نشان می دهد.

سردار حسینی ، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم وعدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را ۳عامل اصلی تصادفات دانست و گفت که این عوامل ۶۰ درصد از وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی درباره تفکیک جان‌باختگان نیز گفت: ۲۲.۹ درصد فوتی‌ها راننده، ۲۲.۷ درصد موتورسوار، ۲۴ درصد سرنشین و ۱۹.۶ درصد هم عابران پیاده بوده اند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۲۶ درصد از کل تصادفات نیز به واژگونی منجر شده و ۶۰ درصد از تصادفات هم در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

وی با تاکید بر این که ۵۱ درصد جان‌باختگان به دلیل شدت جراحات در صحنه تصادف جان باخته‌اند، گفت: ۶ درصد حین انتقال و ۴۳ درصد هم در مراکز درمانی فوت شدند. این آمار نشان می‌دهد که باید کنترل و مدیریت سرعت و همچنین تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

سردار حسینی همچنین از صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای انواع تخلفات در سال جاری خبر داد و گفت: میزان جرایم رانندگی هم افزایش ۲۸ درصدی داشته اما اگر بخواهیم آن را در مقایسه با ترددها حساب کنیم، تنها دو درصد از ترددها مشمول جریمه شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه ۳۳.۵ درصد از کل تخلفات اعمال شده است، گفت: حدود ۵۰ میلیون جریمه مربوط به سرعت غیرمجاز صادر گردیده است.

وی بیان کرد: در طول سال جاری برای ۲۸۶ هزار و ۵۸۵ دستگاه خودرو به دلیل خلافی بیش از یک میلیون تومان شکایت ثبت شد و به مالک خودرو هم اطلاع‌رسانی گردید و همچنین بالغ بر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار پیامک تخلف و ۵۰ میلیون و ۷۶۴ هزار پیامک اولیه ارسال شده است که البته بیشترین خلافی مربوط به یک دستگاه خودرو با ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌باشد که توقیف شده است.

سردار حسینی گفت: تهران، مازندران و البرز بیشتر تردد را در سال گذشته داشتند و فارس، کرمان و خراسان رضوی بیشترین فراوانی تصادفات را و خراسان رضوی، تهران و چهار محال و بختیاری بیشترین افزایش تصادفات را داشته‌اند.

وی گفت: پراید، ساینا و پژو بیشترین فوتی تصادفات را داشته‌اند و پراید، ساینا و سمند بیشترین تخلفات رانندگی را مرتکب شده‌اند.

سردار حسینی بیان داشت: ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۲۶ فقره انواع تصادفات در کشور در سال ۱۴۰۲ رخ داد که شدیدترین تصادف در تیرماه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که ۶ نفر فوت کردند و ۲۲ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: در دو روز گذشته ۷۴ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و یک هزار و ۷۱۷ نفر نیز مجروح شدند و همچنین در همین دو روز گذشته شاهد ۳ فقره تصادف مهم و شدید بودیم، اولین مورد در استان فارس بود که ۳ نفر فوت کردند و مورد بعدی محور خرمشهر به اهواز بود که باعث شد ۵ نفر جان خود را از دست بدهند و مورد بعدی هرمزگان بود که ۵ نفر از اعضای یک خانواده در تصادف جان باختند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان این که در نوروز هیچ خودرویی بابت داشتن خلافی توقیف نخواهد شد و بعد از ۱۴ فروردین، تمامی اعمال قوانین خودرویی صورت می‌گیرد و این هم به عنوان یک عیدی پلیس به شهروندان باشد، گفت: امسال در ۶ محور اصلی کشور از پهپاد استفاده خواهد شد و قطعا در سال آینده نیز جزو برنامه‌های ما تقویت پهپادها برای استفاده و بکارگیری در شدآمدی‌های سراسر کشور خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست