بازدید 1915

تاکید هند و انگلیس بر توافق تجارت آزاد

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس و نارندرا مودی نخست وزیر هند، در تماس تلفنی بر تعهد به توافقنامه تجارت آزاد میان دو کشور تاکید کردند.
کد خبر: ۱۲۲۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 13 March 2024


به گزارش تابناک از خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند و ریشی سوناک، همتای انگلیسی‌اش، در تماسی که روز سه شنبه برقرار شد، بار دیگر بر تعهد خود برای تضمین یک توافق تجاری جدید تاکید کردند ...

بریتانیا و هند به مدت دو سال بر سر توافقنامه تجارت آزاد (FTA) مذاکراتی را آغاز کرده اند. هر دو کشور قرار است انتخابات سراسری خود را در سال ۲۰۲۴ برگزار کنند. مودی برای سومین دوره نامزد خواهد شد و انتظار می‌رود که تاریخ انتخابات به زودی اعلام شود.

مودی روز سه‌شنبه پس از تماس با سوناک در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: ما بر تعهد خود برای تقویت بیشتر مشارکت راهبردی جامع دوجانبه و تلاش برای انعقاد زودهنگام یک توافق تجارت آزاد سودمند دوجانبه تأکید کردیم.

کیمی بادنوک، وزیر تجارت انگلیس، پیش از این گفته بود: مذاکرات با طرف هندی «چالش‌برانگیز» بوده و با توجه به انتخابات هند، این توافق دارای ضرب‌الاجل نیست.

با این حال، در حالی که پیشرفت هایی حاصل شده است، پس از بازگشت مذاکره کنندگان بریتانیایی از هند در هفته گذشته بدون توافق در مورد طیف وسیعی از موضوعات کلیدی، به نظر می رسد پایان زودهنگام مذاکرات کمتر محتمل باشد.

وزرای انگلیسی گفته‌اند آماده‌اند به جای پذیرش توافق محدودتر که ممکن است سریع‌تر به مذاکرات پایان دهد، وقت خود را برای دستیابی به توافق درست صرف کنند.

نکته‌ای که سوناک روز سه‌شنبه در تماس خود با مودی بر آن تاکید کرد.

سخنگوی سوناک در تشریح این تماس گفت: نخست وزیر (سوناک) بر اهمیت دستیابی به یک نتیجه بلندپروازانه در مورد کالاها و خدمات تاکید کرد.

دو کشور توافق کردند: در تماس نزدیک با یکدیگر باقی بمانند و مشتاقانه منتظر پیشرفت بیشتر در مذاکرات تجاری هستند.

گفت و گو بین سران دو کشور هند و انگلیس، دو روز پس از امضای پیمان تجارت آزاد هند با گروهی از کشورهای اروپایی شامل سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین انجام می شود که متعهد به کاهش تعرفه های تجاری هستند، در حالی که دهلی نو در ۱۵ سال آینده، از این کشورها، ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری دریافت می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست