بازدید 5371
۲

در سال جدید به کدام شهر از ترکیه سفر کنیم؟

کد خبر: ۱۲۲۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 13 March 2024

با گران‌تر شدن تورهای مسافرتی و سخت‌تر فراهم شدن شرایط برای سفرهای خارجی باید از هر جنبه یک مقصد را برای سفر سنجید؛ این کار باعث می‌شود تا از بودجه‌ی اختصاص یافته، بهترین بهره‌برداری را کرد. یکی از کشور‌های نزدیک و البته  اقتصادی برای سفر کشور ترکیه است. ترکیه یکی از توریست‌پذیرترین مقصد‌های گردشگری در سطح جهانی به شمار می‌رود. نزدیکی ترکیه به ایران و البته عدم نیاز به اخذ ویزا باعث می‌شود سفر به این کشور تبدیل به یک گزینه‌ی مناسب شود. هر شهر از کشوری با وسعت، موقعیت جغرافیایی و تاریخیِ ترکیه، به شکلی جذابیت دارد به طوری که گاهی انتخاب مقصد سفر از بین شهرهای آن بسیار سخت می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم تا تصمیم‌گیری را برای مسافران ترکیه ساده کنیم و به سوال « به کدام شهر از ترکیه سفر کنیم؟» از هر جنبه پاسخ دهیم.

برنامه‌ریزی برای سفر و تجربه یک سفر مطلوب که رضایت مسافر را به دست آورد کاملا به هدف، سلیقه و بودجه دارد؛ اما اغلب افرادی که برای عید نوروز یا تابستان  تمایل به سفرهای خارجی (بویژه ترکیه) را دارند اغلب بین انتخاب دو قطب گردشگری این کشور یعنی استانبول و آنتالیا مردد می‌شوند. اگر شما هم می‌پرسید به کدام شهر از ترکیه سفر کنیم، با ما همراه شوید تا ابتدا با تفریحات و جاذبه‌های گردشگری هر دو شهر بیشتر آشنا شویم.

در سال جدید به کدام شهر از ترکیه سفر کنیم؟

جاذبه‌های کدام شهرهای ترکیه؟

در نگاهی کلی به کشور ترکیه، خیلی زود متوجه می‌شویم که تاریخ پر فراز و نشیب این کشور تاثیر واضحی در فرهنگ و البته نقشی پررنگی در جاذبه‌های گردشگری آن دارد. در تمام شهرهای کشور ترکیه، بویژه در استانبول، می‌توان آثار ارزشمند به جا مانده از دوره‌ها و حکومت‌های مختلف را دید. اگر به تاریخ، فرهنگ و کشف آن علاقه‌مند هستید برای سفر به استانبول تعلل نکنید! استانبول یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای طرفداران تاریخ و فرهنگ به شمار می‌رود. در استانبول بهترین موزه‌ها و چشم‌انداز‌های تاریخی را مشاهده می‌کنید و برای هر ساعت از سفر خود جایی برای تماشا خواهید داشت. آنتالیا اما با وجود جاذبه‌های باستانی، برای تفریحات هیجان انگیز گزینه‌ی بهتری به شمار می‌رود. آنتالیا با سواحل طولانی، پاکیزه و البته زیبای خود یک مکان عالی برای تعطیلات بهاری و تابستانی به شمار می‌رود. تفریحات متنوع، آب و هوای مناسب  و از سوی دیگر هتل‌های ۵ ستاره UALL  آنتالیا خود به عنوان جاذبه‌ی گردشگری مسافران زیادی را به سمت خود تشویق می‌کنند. هتل‌های پنج ستاره آنتالیا تمام دغدغه مسافران را برطرف می‌کنند و با برنامه‌ها و خدمات خود سفری به یادماندنی را برای مهمانان خود رقم می‌زنند.

سفر ارزان به ترکیه

طبیعی است که بودجه حرف اول را در تعیین مقصد بزند و هر فردی ابتدا بر اساس بودجه‌ی در نظر گرفته شده دست به اقدام بزند. نزدیکی ترکیه به ایران و نرخ ارز مسافرتی این کشور باعث شده تا سفر به این شهرها ساده‌تر باشد و در عین صرف هزینه کم، بتوان سفری با کیفیت و لوکس را تجربه کرد. با این وجود بررسی بودجه سفر به آنتالیا یا استانبول باید از جهات مختلف انجام گیرد.

۱. زمان سفر: تمایل دارید مقصد را در بهترین آب و هوا ببینید؟ اگر پاسختان مثبت باشد باید بدانید که با شروع و اوج فصل سفر به طبع هزینه‌های سفر نسبت به سایر فصل‌های خلوت‌تر، بیشتر خواهد شد. این مورد باعث می‌شود تا بسته به زمان سفر قیمت تورها دستخوش تغییر شود.

۲. اقامت: چه سطح از خدماتی را نیاز دارید؟ تمایل دارید بهترین اقامت ممکن را تجربه کنید یا در ۲۴ ساعت شبانه روز به تمامی خدمات هتل دسترسی داشته باشید؟ در این صورت باید خدمات UALL را انتخاب کنید و هزینه‌ی بیشتری نیز بپردازید و البته سفر را با بهترین شکل ممکن هم سپری می‌کنید! باید در نظر داشته باشید که هتل‌های شهر استانبول تنها صبحانه را به مسافران ارائه می‌کنند این در حالی است که اغلب هتل‌های آنتالیا تمامی وعده‌ها را به مسافر ارائه می‌کنند.

۳. سایر موارد: نوع ایرلاین برگزار کننده پرواز، نرخ ارز، تعداد همراهان، نوع اقامت، زمان رزرو تور و… از موارد مهمی هستند که می‌توانند در نرخ تور ترکیه نقش پررنگی داشته باشند.

در سال جدید به کدام شهر از ترکیه سفر کنیم؟

بهترین  آب و هوا در شهرهای ترکیه

اغلب مسافران این دو شهر بهار و تابستان را برای سفر ترجیح می‌دهند این در حالی است که مراکز خرید استانبول با تخفیف‌های گسترده در فصل‌های پاییز و زمستان همچنان مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشانند. تابستان و بهار بهترین فرصت برای گشت و گذار در هر دو شهر است و بسته به سلیقه‌ی خود می‌توانید برای تهیه تور خود اقدام کنید.

خرید در ترکیه

خرید قطعا یکی از شیرین‌ترین قسمت‌های هر سفری است؛ تهیه سوغاتی، یادگاری وپوشاک برند و با کیفیت جزو جدانشدنی از مسافرت است. در صورتی که به قصد خرید و حراج‌های فصلی قصد سفر کرده‌اید، بی‌شک استانبول باید مقصد بعدی شما باشد. بازار‌های وسیع، مراکز خرید معتبر و حضور برندهای مشهور دنیا در استانبول باعث می‌شود تا این شهر تبدیل به یک گزینه‌ی ایده‌آل برای سفر باشد. استانبول جایی است که با یک تیر می‌توانید دو نشان بزنید چرا که نزدیکی جاذبه‌های تاریخی به مراکز خرید باعث می‌شود تا بتوانید برای هر دو امر برنامه‌ریزی داشته باشید.

در نهایت تصمیم با شماست! با توجه به نکاتی که اشاره کردیم و بودجه و سلیقه‌ای که دارید دست به تهیه تور ترکیه بزنید. اگر هم به دنبال یک مجری معتمد و با سابقه هستید، می‌توانید روی یکی از قدیمی‌ترین آژانس‌های مسافرتی تهران، یعنی آژانس مسافرتی آریاک سفر، با بیشتر از ۲۰  سال سابقه حساب کنید. آریاک سفر با ارائه تور‌های داخلی و خارجی با قیمتی مناسبت می‌تواند شما را برای سپری کردن یک سفر ایده‌آل یاری کند.

در سال جدید به کدام شهر از ترکیه سفر کنیم؟

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
سفر به وان ترکیه
تابناک یه چیزت میشه ها !!! به غیر از به اصطلاح 4 درصدها بقیه تو صف گرفتن ارزاق فجرانه جناب پروفسور هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی