بازدید 18880

بازگشت غیرمنتظره قوی‌ترین مردان ایران به تلویزیون؛ صحنه‌های چاقوکشی‌اش را هم پخش کنید!

این اقدام قطعاً زمینه ساز شکل دادن به موج تازه‌ای از حواشی است که سال‌ها با تبعاتش مواجه خواهیم بود؛ از موج تازه اشخاصی که از این طریق بابت بلند کردن کپسول اکسیژن و تریلی به عنوان «قهرمان» به نسل جوان معرفی می‌شوند، تا خبر آدم‌کشی یا قتل همین قهرمانان. اگر قرار است برای صداوسیما مخاطب جذب شود، چرا متولیان رسانه ملی تصمیم نمی‌گیرند صحنه‌های چاقوکشی و زد و خوردهای مرسوم این مسابقات را پخش کنند و به این ترتیب مخاطب بیشتر بگیرند؟!
کد خبر: ۱۲۲۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 11 March 2024

در حالی قرار است دوباره مسابقه تلویزیونی مردان آهنین ـ که به واسطه شدت‌های تبعات منفی‌اش، پخش‌اش از تلویزیون متوقف شده بود ـ به تلویزیون بازگردد و از شبکه سه پخش شود که ظاهراً آسیب شناسی که باعث تصمیم گیری به عدم پخش این مسابقات شده، نادیده گرفته شده و عده‌ای که سودشان در پخش این مسابقات است، با همکاری متولیان تلویزیون که به واسطه افت شدید مخاطب تحت فشار هستند، قصد دارند به هر قیمتی مخاطب جذب کنند؛ رویکردی که اگر قرار باشد به این شکل اجرایی شود، محتوا‌های مشابهی با هیجان و بازدید قابل توجه را می‌توان پیشنهاد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ «من می‌توانم بگویم که ۹۹ درصد بچه‌هایی که در قوی ترین مردان شرکت می‌کردند، از استروئید و دیگر مواد نیروزا استفاده می‌کردند. به همین خاطر هم بود که به جز یک عده انگشت شمار بقیه یکی، دو سال مطرح می‌شدند و خیلی زود کنار می‌رفتند. البته از دید من آن‌ها ورزشکار نبودند و فقط آمده بودند نام خودشان را مطرح کنند و بروند. خیلی هم راحت از این فرصت سوءاستفاده کردند و با شهرت حاصل از مردان آهنین دست به کار‌های زیادی زدند... متاسفانه اکثر ورزشکاران استروئید مصرف می‌کردند و به همین خاطر نمی‌توانستند هیجانات خود را کنترل کنند و درگیری‌های زیادی به وجود می‌آمد. این اتفاقات هر سال رخ می‌داد و کسی هم نبود که جلوی آن‌ها را بگیرد»؛ این بخشی از افشاگری چند سال پیش محراب فاطمی قهرمان چهار دوره مسابقه مردان آهنین است.

البته نیازی به این افشاگری برای درک ماجرا نبود. قتل یکی از قهرمانان این مسابقات و متواری شدن به خارج از کشور، ضرب و جرح مداوم شرکت کنندگان در این مسابقات که به واسطه حضورشان در این مسابقات شهرتی به دست آورده بودند و پس از هر درگیری ماجرا ارزش خبری پیدا می‌کرد و رسانه‌ای می‌شد، جزو اتفاقاتی است که در همه این سال‌ها تداوم داشته است. می‌توان گفت در هیچ رشته ورزشی این میزان حواشی وحشتناک و همچنین جرایم از سوی قهرمانانش شاهد نبوده‌ایم و در عین حال باید یادآور شد که اساساً رویداد قوی‌ترین مردان اساساً رشته ورزشی مورد تایید کمیته بین المللی المپیک یا کمیته‌های المپیک قاره‌ای نیست و به عنوان یک ورزش به رسمیت شناخته نشده است. این رویداد یک نوع زورآزمایی است که در سطح جهانی نیز معمولاً توسط شرکت‌ها برگزار می‌شود و اسپانسرش آبجوفروشی‌ها و فروشندگان پودر‌های بدنسازی و نظایر اینهاست.

البته تبعات منفی پخش این زورآزمایی در تلویزیون تنها به برجسته شدن اشخاص بدون اخلاقی که با مصرف داروی دوپینگی گوی و وزنه بلند می‌کردند، محدود نبود، بلکه به واسطه درآمد و حاشیه سودی که برای برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این رویداد وجود داشت، گروه بزرگی از جوانان در پی تقلید از آن‌ها برآمدند و بسیاری از سالن‌های کشتی تبدیل به سالن‌های بدنسازی شده بود. در واقع یک تب برای تبدیل شدن به موجوداتی وجود داشت که اساساً ورزشکار شناخته نمی‌شوند. همین وضعیت باعث شد تا مسئولین صداوسیما از جایی از عقل‌شان استفاده کنند و پخش این مسابقات را با وجود مخاطب قابل توجهی که داشت، متوقف کنند و بر این تنور ندمند. با این حال ظاهراً بحران مخاطب -مطابق با نظرسنجی رسمی صداوسیما- باعث شده متولیان فعلی بدون توجه به دلایل تعطیلی این مسابقات، در پی برپایی دوباره‌اش باشند.

آن گونه که برخی رسانه‌ها خبر دادند، مسابقه تلویزیونی مردان آهنین، در حال حاضر در جزیره کیش برگزار می‌شود و قرار است در ۱۵ قسمت و در ایام نوروز از شبکه ورزش صداوسیما پخش شود. این اقدام قطعاً زمینه ساز شکل دادن به موج تازه‌ای از حواشی است که سال‌ها با تبعاتش مواجه خواهیم بود؛ از موج تازه اشخاصی که از این طریق بابت بلند کردن کپسول اکسیژن و تریلی به عنوان «قهرمان» به نسل جوان معرفی می‌شوند، تا خبر آدم کشی یا قتل همین قهرمانان. اگر قرار است برای صداوسیما مخاطب جذب شود، چرا متولیان رسانه ملی تصمیم نمی‌گیرند، صحنه‌های چاقوکشی و زد و خورد‌های مرسوم این مسابقات را پخش کنند و به این ترتیب مخاطب بیشتر بگیرند؟!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۵
فرق مسابقه قوی ترین مردان با مسابقات کاراته و کشتی چیه؟
هر سه یه جور ورزش هستن
وقتی میخواید الکی یه چیزی رو تخریب کنید حداقل شرط منطق رو کنار نذارید!

چطور مسابقات کاراته که کاملا زد و خورد و دعوا هست ایرادی نداره ولی قوی ترین مردان که هیچ درگیری و برخوردی بین شرکت کنندگان نیست بدآموزی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مسابقه قوی ترین مردان ایران که نه
مسابقه قوی ترین لات و لوت های ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ورزش یک قواعد ثابتی داره. شما در کشتی یک دفعه نمیگند میتونی لگد بزنی و دفعه بعد بگند حالا میتونی مشت بزنی. این رشته هر دفعه یک سری وزنه تعریف می کنند که باید بکشند یا بلند کنند. یک دفعه کپسول گازه، یک دفعه وانت، یک دفعه هواپیما. این ورزش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
۱۲:۵۸
بی ربط ترین و بی منطق ترین جواب ممکن به این کامنت بود
مگر در کشتی از فن ها مختلف استفاده نمیشه؟ آیتم های مختلف قوی ترین مردان هم لازمه مسابقه است. مثلا اگر کل مراحل باید لاستیک بلند میکردن مشکل حل بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
جلوی نمایش ورزشهای زیبای دنیا را گرفته اید
ورزش زنان
ورزش مردان
همه نمایشهای گوناگون سنتی و محلی
اونوقت مجبورید برید چهارتا گنده لاتو بیار سنگ جابجا بکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در هیچ ورزشی 99 درصد ورزشکاران -به گفته فاطمی قهرمان چهار دوره اش- دوپینگی نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
رقابتهای سیاسی در ایران به مرحله ی مشمئزه کننده ای رسیده است .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اون ها تست دوپینگ دارند، برای مسابقات قوی ترین مردان ایران، هم باید حداقل سه ماه مانده به مسابقه تحت نظارت کمیته دوپینگ باشند.
یعنی اگه یک کارگردان یا فوتبالیست یا بوکسور هم کشته بشه باید برنامه های مربوط به اون رشته هم تعطیل بشه؟
به جای حذف کردن برنامه بهتره فرهنگسازی بشه تا هم مخاطب بتونه از برنامه لذت ببره و هم احرا کننده جایگاه واقعیش را درک کنه. اینها ک غول بیابونی نیستن، بچه های همین مردمن اومدن هنرشون را نشون بدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نه ولی اگه هرچی بوکسور بود چاقوکش بود، بوکس در تلویزیون ترویج نمی شد. ضمن اینکه قوی ترین مردان اساساً ورزش نیست. مقایسه اش با ورزش اشتباهه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
۱۲:۵۷
این نظر شخصی شماست. من در باشگاهی ورزش میکردم که یکی از شرکت کنندگان قوی ترین مردان دهه 80 مالک آن بود. فردی بسیار خوش اخلاق و با مرام و مشتی بود و کل آن خیابان به بودن این شخص افتخار میکردن و وقتی از شهر ما رفت واقعا همه دلگیر شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱

ما در بین صنف قاچاقچی مواد مخدر هم ممکنه آدم خوب پیدا کنیم. منتها قاچاقچی مواد مخدر قاچاقچی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
۱۳:۲۰
پس منطق شما میگه هرکی بره مسابقات ورزشی قوی ترین مردان آدم بدی هست؟
بدون شک با همین منطق نداشته مدعی هستید که قاچاقچی مواد مخدر خوب هم داریم!

بین من و شما فصل مشترکی نیست که بخوام بیشتر پاسخ بدم چون من سعی میکنم از منطق استفاده کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در ماجرای کشته شدن روح الله داداشی واقعا این بنده خدا هیچ نقشی نداشت و به نامردی توسط یک کودک 17 ساله جوگیر با قمه کشته شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر واقعاً توانایی فیزیکی دارند، برند یک ورزش واقعی مثل بدنسازی یا پرورش اندام. بشند یکی مثل رضازاده یا هادی چوپان
فرهنگ‌ سازی به سبک سیمای میلی.
قوی ترین مردان ایران آنانی است که یک لیوان چای دبش پشت فساد 3.7 میلیارد دلاری خورده و کسی هم از آنها بازخواست هم نمی کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عجب حرفی جالب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
درود به شرفت
خب بابا حالا یه تیزی هم میکشن اون وسط سانسورش کنین. اشکال نداره که
صدا و سیما بدنبال اینه که یه تحولی ایجاد کنه اما چطور و کجاش رو مونده ؟ زمانی میاد ترانه رو پخش میکنه ، حالا هم مردان آهنین رو پخش میکنه که خب جای تشکر داره ولی اصل مطلب جای دیگست .... بیاد برنامه نود رو برگردونه رو آنتن که به مردم بگه برای فکرتون ارزش قائل شدیم بیاد سریال میشل استروگفت رو باز بخش کنه ....بیاد از تند رویهای شبکه افق کم کنه وووو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
واقعا بعد از این همه سال یک نفر یک جواب منطقی نداد ک بگه چرا نود تعطیل شد؟
آیا علتش چیزی جز لجبازی با مردم بود؟
سیمای میلی
پیشنهاد می کنم همه چیز را تعطیل کنید چون بدآموزی در هر کاری وجود دارد
یکی از مطالبات سال قبل همین چیزا بود دیگه
حالا قبول کردن، تو چرا خرابش می کنی !
چه ربطی داره خود محراب فاطمی الگوی خیلی از جوانان اون زمان بود و خیلی ها به خاطر اون برنامه به ورزش کشیده شدن از جمله خودم . توی هر ورزشی ضد چهره ها هم هستن که کسیکه ذاتش خراب باشه جذب اونا میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حالا گیریم چند نفر از قویترین مردان یه خبطی کردن. این یعنی همه شون بد هستن؟
میخواید یه لیت بلندبالا از بازیگران و ورزشکاران و مردان سیاست و ... واستون لیست کنم که خطاهایی کردن که واسه مردم عادی قفله؟

مثلا اگر یک فوتبالیست بی اخلاقی کرد باید کل فوتبالیست هارو با یک چوب زد؟
این افراط که بخواهید برنامه را جمع کنید ولی بهتر با اصلاح برنامه که فقط نمایش قدرت نمایش پهلوانی باشد
به اصلاح طلبان نیاز داریم ، این اصولگرایان گویا با خودشان نیز مشکل دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ما به هیچکدام نیاز نداریم و از هر دو گذر کردیم
حالا چون عده ایی از ورزش سوءاستفاده کردن قرار نیست خود ورزش بد باشه
الآن دیگه دهه 70 نیست که مردم فکر میکردن اینها با سیب زمینی و تخم مرغ و تمرین مداوم بدنشون این شکلی شده! امروزه همه میدونن که این بدنها با دوزهای بالای استرویید و پپتاید و.... ساخته میشوند که نتیجه اش چیزی جز انواع و اقسام بیماری های کشنده مانند سرطان و بیماری های سیستم ایمنی و قلب و عروق و کبد و کلیه و ... نیست.
صدا و سیما به جای آنکه کمبود مخاطب را با حرفه ای گری و از راه درست حل کنه دست به کارهایی می زنه که کار بدتر میشه
تلویزیون کلا رد داده و استراتژی مشخصی در جهت فرهنگ سازی ندارد
جبلی باید برکنار شود .
دوست عزیز نویسنده
مسابقات بدن سازی با مابقی فرق داره
خیلی چیزا که دوپینگ حساب میشه در بدن سازی مجازه !!!
آفرین تابناک، بعد مدتها یک حرف کاملا خوب زدی.
حالا یک برنامه بیننده داره . شما چرا کاسه از اش داغ تری . مشکل اینجاست کاسه داغ تر از آش ها زیاد شدن . کسی دوست نداشت نگاه نمیکنه .اینکه چون یک عده دوست ندارن کل پخش نشه فقط تفکر دیکتاتوری و زورگویی هست .
یعنی چه؟ سالهاست منتظر بودیم این مسابقه جذاب مجددا پخش شما کی باشی نظر بدی؟ خودت میگی طرفداران قابل توجهی داشت. پس بشین و بزار مردم لذت ببرن.
قویترین مرد
ایران آنکسی بدبختی فقر اقتصاد مردم را بببیند و سکوت نکند
چرا برای هر کاری که انجام میشه در کشور اینقدر صدای جر و بحث و مخالفت مثل بچه ها هست
برنامه قوی ترین مردان، یک برنامه سرگرمی است. مگر قرار است هر چیزی که از تلویزیون پخش شد تبدیل به الگوی جوانان شود؟
در ابتدای خبر نوشتید این برنامه از شبکه سه پخش می شود ولی در پایان خبر آمده است از شبکه ورزش پخش می گردد!
از یک زاویه دیگر به این برنامه ها هم می توان نگاه کرد، اگر جوانی با دیدن این برنامه جذب باشگاه شود خیلی بهتر است که جذب مواد مخدر شود با توجه به اینکه در شهرک اقماری بشدت تعداد ساقی ها افزایش پیدا کرده است.
متاسفانه
خب مصرف استروئید رو توش ممنوع کنند و تست بگیرند-- مصاحبه شون هم بکنند که آدم لات و بی شخصیت راه پیدا نکنه
مسابقه ای است کلا بی محتوا و فاقد ارزش که یک عده رو در جامعه بیجهت بزرگ می کنه، نفرات برتر هم کلی غرور می گیردشان و کلی نوچه دو رو بر خود جمع می کنند، تازه می شوند اول درد سر برای مردم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست