بازدید 2779

اردوغان برای اولین بار از «ترک قدرت» صحبت کرد

رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه برای اولین بار در مورد ترک قدرت صحبت و تاکید کرد که انتخابات شهرداری که قرار است در ۳۱ مارس برگزار شود، «آخرین» برای او خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۲۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 09 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که از سال ۲۰۰۳ به عنوان نخست وزیر و سپس رئیس جمهور در قدرت بوده‌است، گفت: «من بدون توقف به کار خود ادامه می‌دهم. ما یک نفس می‌دویم زیرا برای من این پایان کار است. با اختیاراتی که قانون به من داده‌است، این انتخابات آخرین انتخابات من است.»

به نقل از وبگاه شبکه الجزیره، او ۲۲ روز قبل از انتخابات، در جمع جمعیتی از بنیاد جوانان ترکیه گفت: «اما نتیجه برای برادرانم که پس از من خواهند آمد، یک برکت خواهد بود. انتقال اعتماد صورت خواهد گرفت.»

مساله اصلی انتخاباتی برای حزب حاکم عدالت و توسعه، احیای استانبول، شهر اصلی و پایتخت اقتصادی کشور است که در سال ۲۰۱۹ به مخالفان رسید و خود اردوغان شهردار آن در دهه ۱۹۹۰ بود.

مراکز نظرسنجی در ترکیه می‌گویند که اختلاف بین احزاب اپوزیسیون امیدهای رئیس جمهور اردوغان را برای اینکه حزب عدالت و توسعه بتواند کرسی استانبول را در انتخابات آتی شهرداری دوباره به دست آورد، تقویت می‌کند. این پس از آن است که سال گذشته اردوغان مطابق با قانون اساسی برای سومین و آخرین دوره، ریاست جمهوری به دست آورد.

هفته گذشته، سازمان عالی انتخابات ترکیه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات عمومی محلی را که در ۳۱ مارس برگزار می‌شود، در وبگاه خود منتشر کرد.

بر اساس این لیست، استانبول با ۴۹ نامزد، از جمله ۲۲ نفر از احزاب سیاسی و ۲۷ نامزد مستقل، به بزرگترین شهر تبدیل شده‌است که در آن نامزدها برای تصدی پست شهردار این شهر بزرگ رقابت خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
کجا به این زودی بیست سال دیگه هم میتونی سلطنت کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
سلطان مادام العمر عثمانی
امیدوارم نفر بعدی در مسئولیتش صادق باشد مثل اردوغان منافق صفت نباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
شاید خیلی صادق نبوده ولی برای کشور خودش خوب کار کرده... و این مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
تو فکر خودت مملکت و مسئولین خودت باش کوتوله.
خودش خوب می داند با وضعیت اقتصادی وحشتناکی که در ترکیه ایجاد کرده باید آبرومندانه کنار برود . چون اگر این کار را نمی کرد مردم برای احقاق حقشان به کف خیابان ها می آمدند . البته جرات و جسارت و شهامت او برای پذیرش این واقعیت و کناره گیری ، ستودنی هست .
برو به سلامت !!! مردک منافق و دو دوزه باز!!!
دیگه تپه جدیدی وجود نداره رجب جان!
بهترین دوست اسراییل بود و دست در گردن حماس هم میگذاشت و از قطر هم کلی اخاذی می کرد ونفت ایران را مفت ار کاسبان تحریم میخرید و به همان کشوری که ما می دانیم میفروخت.
از دهنش پریده...وگرنه به این زودیها ول کن نیست..تا اجل بیاد سراغش ..آدم ۲ رویی هست که اصلا نباید بهش اعتماد کرد...در جریان فلسطین از این ور به اسراییل فحش میداد از اونور تجارت میلیون دلار ی میکرد!!!!!
تا دم مرگت قدرتو رها نکن
درود بر اردوغان بزرگ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی