بازدید 1992

سازمان اردوغان در آلمان نفوذ کرد

روزنامه آلمانی «بیلد» نوشت: حزب «عدالت و توسعه» به ریاست رجب طیب اردوغان یک سازمان وابسته را در آلمان تاسیس کرده تا در انتخابات ژوئن ۲۰۲۴ پارلمان اروپا رقابتی داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ 29 January 2024

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در ماه ژوئیه گذشته از مسئله عضویت کشورش در اتحادیه اروپا که سالهاست در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، انتقاد کرد. آنکارا در سال ۱۹۸۷ رسما درخواست پیوستن به این اتحادیه را عنوان کرد.

روزنامه آلمانی بیلد، «ائتلاف دموکراتیک آلمان برای گوناگونی و بیداری» موسوم به DAVA را «تازه‌ترین شاخه حزب عدالت و توسعه اردوغان» توصیف کرد.

روابط ترکیه و غرب در سال گذشته میلادی به دلیل هتک حرمت قرآن کریم که یکی از آنها در خارج از کنسولگری ترکیه در استکهلم اتفاق افتاد، تیره شد. اردوغان در آن زمان خواستار آن شد که مقامات اروپایی تدابیری را علیه عاملان این بی‌حرمتی اتخاذ کنند.

«طیفیک اوزجان» رئیس ائتلاف DAVA، در فیسبوک تاسیس این حزب را اعلام کرد و گفت که این حزب «خود را به عنوان یک میهن سیاسی جدید برای بسیاری از شهروندان معرفی می‌کند که توسط احزاب مستقر نمایندگی نمی‌شوند».

وی در ادامه ابراز تاسف کرد که «ملی‌گرایی و نژادپرستی ضد مسلمانان» شرایطی را ایجاد کرده که افراد با ریشه‌های خارجی حس می‌کنند که به عنوان «اعضای باارزش جامعه اروپایی» پذیرفته نمی‌شوند و این تبعیض خود را در مواردی نظیر خرید آپارتمان، درخواست شغل و یا برخورد با کارمندان دولتی نشان می‌دهد.

رئیس این ائتلاف هم‌چنین نوشت که این حزب جدید خواستار «سیاست عمل‌گرا و عاری از ایدئولوژی مربوط به پناهجویان» شد و اصرار ورزید که آلمان در حال حاضر با کمبود صدها هزار کارگر مواجه است.

این سیاستمدار هم‌چنین از برنامه‌های ائتلاف DAVA جهت شرکت در انتخابات آتی پارلمان اروپا پرده برداشت و نامزدهایش را نیز نام برد.

روزنامه آلمانی بیلد تخمین می‌زند در حال حاضر ۲.۵ میلیون شهروند مسلمان آلمانی دارای حق رای هستند. این روزنامه خاطرنشان کرد که در نتیجه اصلاحات قانون شهروندی آلمان، امسال ۲.۵ میلیون نفر دیگر با پیشینه مشابه می‌توانند از حقوق مشابهی برخوردار شوند.

این روزنامه در ادامه نوشت که رئیس جمهور اردوغان از محبوبیت بالایی در میان مهاجران ترک مقیم آلمان برخوردار است و ۶۷ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در ماه مه گذشته به او رای دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی