بازدید 1726

گزارش علی باقری از جلسه با انریکه مورا در قطر

معاون سیاسی وزارت امور خارجه امروز با بیان اینکه جلسه مفیدی با انریکه مورا و نماینده اتحادیه اروپا در امور خاورمیانه داشته، گفت: بر ضرورت توقف نسل‌کشی در غزه تأکید کردم و رایزنی‌ها درباره موضوعات مورد علاقه و مذاکرت رفع تحریم‌ها ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 08 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران امروز (جمعه) ۱۸ اسفند ماه از دیدار و گفت‌وگو با انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قطر خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: ‏جلسه مفیدی با انریکه مورا و سون کوپمانس (نماینده ویژه اتحادیه برای خاورمیانه) داشتم.

باقری افزود: من بر‌ فوریت توقف نسل کشی و ضرورت نجات انسان‌های بی‌گناه در غزه تاکید کردم. چنین رایزنی‌هایی برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه دو طرف ازجمله در مورد مذاکرات رفع تحریم ادامه خواهد یافت.

انریکه مورا هم در این باره در شبکه اجتماعی ایکس از دیدار و رایزنی با علی باقری در دوحه قطر خبر داده بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران دوشنبه ۱۴ اسفند ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفته بود: هدف اصلی ما لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه علیه ملت ایران و برخورداری دولت و ملت ایران از حقوق تعریف شده در چارچوب برجام است. کانال‌های دیپلماتیک همچنان بین طرف‌های مذاکره بین ایران و آمریکا با واسطه فعال است. چارچوب‌های دیپلماتیک به قوت خود باقی است و در این خصوص تغییری ایجاد نشده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی