بازدید 10423
دادمرز اولین مرد طلایی ایران در وهبی امره

میرزازاده در فینال ترکیه کشتی نگرفت! ساروی طلا گرفت

با تشخیص پزشکان ، میرزازاده در فینال وهبی امره کشتی نگرفت تا مصدومیت زانوی او تشدید نشود
کد خبر: ۱۲۲۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 08 March 2024

میرزازاده در فینال ترکیه روی تشک حاضر نشد

از روز گذشته (17 اسفند) تورنمنت وهبی‌امره در رشته کشتی فرنگی و در شش وزن 55، 63، 72، 82، 97 و 130 کیلوگرم در آنتالیا آغاز شد و کشتی‌گیران ایران به مصاف حریفان رفتند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در پایان رقابت‌های 6 وزن اول (که ایران در 5 وزنش نماینده داشت)، پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا، رسول گرمسیری در وزن 82 کیلوگرم، مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم و امین میرزازده در وزن 130 کیلوگرم به مدال نقره، عباس مهدی زاده در وزن 82 کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

اما شاید علاقمندان به کشتی دنبال این باشند که چرا میرزاده سنگین‌وزن قلدر ایران، نقره گرفت و در فینال چگونه باخت؟ گویا او در کشتی نیمه‌نهایی مقابل حریف روس از زانو احساس درد کرد و با توجه به بی‌اهمیت بودن نتیجه فینال، ترجیح داد چندماه مانده به المپیک ریسک نکند. او مقابل حریف فنلاندی که عابدینی را شکست داده بود روی تشک حاضر نشد و به نقره بسنده کرد.

در کشتی فرنگی‌کاران ایران قبل از فینال چه گذشت؟

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۷ آراکی میزکوکی از ژاپن را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ از سد یولان مورتابک اولو از قرقیزستان گذشت و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۱ تورال مهدی اف از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. محمدهادی شعبانی نیز که در پایین جدول قرار دارد، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب و ویتالی کابالویف از روسیه شد و با توجه به شکست حریفش در مراحل بعدی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب دیمیتری آداموف از روسیه شد و با توجه به راه یابی حریفش به دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. رستمی در این گروه مقابل دیگر حریف روس با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم عباس مهدی زاده در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ تونجای وزیرزاده از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر ۳ حسن برک کیلینج از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

رسول گرمسیری در دور نخست با توجه به حاضر نشدن یونس امره باشار از ترکیه پیروز مبارزه شد. وی در دور بعد با نتیجه ۲ بر ۱ تورنیکه دزاماشویلی از گرجستان شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. دو نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که گرمسیری با نتیجه ۸ بر ۵ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. مهدی زاده نیز راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ایلماز دوغان از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۳ از سد آرتور سارگسیان از روسیه گذشت. و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ سعید بیبولاتوف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ از سد نیکولای خومنکو از روسیه گذشته و به دیدار فینال راه یافت.

میرزازاده در فینال ترکیه روی تشک حاضر نشد

مهدی بالی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ تانسل جان از ترکیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ یرولان اسکاکوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. بالی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ متهان باشار از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. دو نماینده کشورمان در دیدار فینال به مصاف هم می روند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ، فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ علی ارسلان از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل متی کوسمانن از فنلاند مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۱ و ضربه فنی ویتالی شور از روسیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر بوراک جاکریجا از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ از سد کشتی گیر روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست