بازدید 2802

سنتکام: ایران و آمریکا خواهان جنگ با یکدیگر نیستند

مایکل کوریلا فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) با تاکید بر اینکه ایران و ایالات متحده خواهان جنگ مستقیم با یکدیگر نیستند، گفت که عملیات ما به عراق و سوریه موجب قطع حملات گروه های نیابتی به مواضع واشنگتن در این کشورها شد اما حمله حوثی‌های یمن در دریای سرخ را متوقف نکرده است.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ 08 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای استارز اند استریپس، کوریلا پنجشنبه به وقت محلی در جلسه استماعی در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: اقدامات ایران تبعاتی دارد.

وی با اشاره به حملات آمریکا که در واکنش به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در اردن انجام شد، اظهار کرد: فکر می‌کنم که در آن حمله، پیام ما با اقداماتمان تناسب داشت. به نظر من، این حمله یک پیام قوی بازدارندگی فرستاد و در ۳۲ روز گذشته در عراق و سوریه حمله به ما نشده است. اما به شما می‌گویم که بازدارندگی همیشه موقتی است.

وی درباره حمله مقاومت فلسطین به اسرائیل نیز تصریح کرد که این حمله وضعیت منطقه خاورمیانه را «به طور دائم تغییر داد» و «زمینه را برای بازیگران بدنهاد فراهم کرد تا در منطقه و ورای آن بی‌ثباتی ایجاد کنند.»

کوریلا افزود: ایران این وضعیت را یک فرصت نادر یافت تا خاورمیانه به نفع خودش شکل دهد.

وی تاکید کرد که ایران و آمریکا هیچ کدام خواهان جنگ مستقیم با یکدیگر نیستند.

بر اساس گزارشی که تارنمای وزارت دفاع آمریکا از جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا منتشر کرده است، فرمانده سنتکام در این نشست همچنین گفت که شبکه گسترده نیروهای وابسته به ایران به تسلیحات پیشرفته و پیچیده مسلح بوده و برخی از حوزه‌های حیاتی دنیا را تهدید می‌کند که تبعاتی برای جهان و آمریکا خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی