بازدید 2281

احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه روسیه

لین تریسی سفیر ایالات متحده آمریکا پنجشنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ به وزارت امور خارجه روسیه احضار و مراتب اعتراض مسکو به برنامه‌های ضدروسی با هدف جذب عوامل نفوذ در پوشش مبادلات آموزشی و فرهنگی به وی اعلام شد.
کد خبر: ۱۲۲۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ 07 March 2024

 

به گزارش تابناک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در این پیوند اعلام کرد: رئیس هیأت دیپلماتیک آمریکا در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و به او اطلاع داده شد که سه سازمان غیردولتی آمریکا (شورای آمریکایی برای آموزش بین‌المللی، دیدگاه‌های فرهنگی و موسسه آموزش بین‌المللی) با حمایت سفارت این کشور برنامه‌های ضد روسی اجرا کرده‌اند.
در این بیانیه آمده است: این برنامه ها و پروژه های ضد روسی با هدف جذب "عوامل نفوذ" تحت پوشش مبادلات آموزشی و فرهنگی به عنوان اقدام نامطلوب شناخته شد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: یادداشتی رسمی به سفیر آمریکا داده شد که در آن از وی خواسته شد تا از هرگونه کمک در فعالیت های این سازمان های غیر دولتی که نقض قوانین روسیه تلقی می شود، خودداری کند و اطلاعات مربوط به این برنامه‌ها و سازمان‌ها از وب سایت رسمی نمایندگی دیپلماتیک آمریکا و شبکه های اجتماعی آن حذف شود.
در این بیانیه آمده است: پروژه ها و برنامه های آموزشی انجام شده توسط این سازمان های غیر دولتی آمریکا با هدف جذب افراد بیگانه با نگرش ها و ارزش های جامعه روسیه انجام شده است.
مقام‌های دیپلماتیک روس روز پنجشنبه همچنین به تریسی تأکید کردند که مسکو با هرگونه تلاش برای مداخله در امور داخلی فدراسیون روسیه از جمله اقدامات خرابکارانه و انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات و عملیات ویژه نظامی به شدت برخورد و کارمندان سفارت آمریکا را در صورت مشارکت در چنین اقداماتی اخراج خواهد کرد.

پیش از این، سفیر آمریکا در مسکو به همراه سفیران آلمان، کانادا و معاون سفیر انگلیس در روسیه در آیین خاکسپاری الکسی ناوالنی منتقد روس در گورستان بوریسوف شرکت کرده بود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز اخیرا سخنان لین تریسی، سفیر آمریکا در مسکو درباره اهمیت توسعه روابط بشردوستانه آمریکا با مردم روسیه را دروغ خواند و خواستار خاتمه دادن به این روند شده بود.

بنا بر گزارش منابع خبری روس، واسیلی پیسکارف رئیس کمیسیون دومای دولتی روسیه برای بررسی مداخلات خارجی روزهای اخیر، اطلاعات مربوط به دخالت سفارت آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را به میدان اسمولنسکایا (محل استقرار وزارت خارجه روسیه) منتقل کرده است.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قرار است به مدت سه روز و از ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شود.
رای گیری زودهنگام این انتخابات در روسیه از ششم اسفندماه ۱۴۰۲ در مناطق دورافتاده و صعب العبور و همچنین در کشتی‌هایی که در روزهای رأی‌گیری در مأموریت دریایی هستند، آغاز شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست