بازدید 12135
۵

صحبت‌های معین درباره زندگی‌اش و بازگشت به ایران

مساله بازگشت نصرت الله معین خواننده نجف آبادی موسیقی پاپ به ایران در کانون توجهات قرار گرفته و از وزیر تا مدیران هنری و رسانه ها و مردم درباره آن حرف میزنند.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 07 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از سینما روزان، معین که در همین روزها از استانبول تا دوبی و… برای ایرانیان کنسرت می‌گذارد، اخیرا گفتگویی در صفحه رسمی اش منتشر کرده و درباره بیست وجه از زندگیش حرف زده و ازجمله بازگشت به ایران.

حرفهای معین را بخوانید:

هر آهنگ جدیدی که ساخته می‌شود قبل از پخش در خودروی شخصی پخش میکنم و با خودرو ،دوری میزنم تا ایرادات را بفهمم و اصلاح کنم.

من یک بار حوالی ۶ صبح بیدار می‌شوم و بعد دوباره چرتی میزنم و حوالی ۹ بیدار می‌شوم و کنار صبحانه، اخبار ایران را مرور میکنم که ببینم در کشورم چه خبر است.

صبحانه نان و پنیر و چای، میخورم چون کاملا ایرانی هستم. در روز بارها چای ایرانی میخورم و چندان اهل قهوه نیستم.

باقالی پلو با مرغ و سبزی پلو با ماهی و آبگوشت غذاهای مورد علاقه من هستند؛ باز هم غذاهای ایرانی. سرگرمی اصلی من دورهمی های فامیلی و گپ و گفت ایرانی است‌.

فیلم‌های کهکشانی و بین ستاره ای و فضایی را دوست دارم که پر از تخیل هستند. عاشق ستاره ها هستم. اگر خواننده نمی‌شدم میرفتم دنبال فیزیک و نجوم و ستاره شناسی و ناسا.

سال ۱۳۶۰ از ایران رفتم به اسپانیا و بعد از آن نتوانستم به ایران برگردم و چه خوب می‌شود که همه مهاجران بتوانند به وطن بروند.

مهم‌ترین شایعه ای که برایم ساختند، رفتنم به ایران بود که هیچ گاه محقق نشد و ای کاش واقعیت داشت و می‌توانستم به ایران بروم.

وقتی سه سالم بود ناراحتی چشم پیدا کردم و با اینکه جراحی کردم ولی حساسیت به نور باقی ماند و برای همین اغلب عینک آفتابی میزنم.

من زمانی که در اصفهان می‌خواندم هم ریش داشتم چون به چهره ام میاید و اخیرا هم گاهی ریش میگذارم که مسأله ای شخصی است و ربطی ندارد به اینکه به ایران بروم یا نه! مگر در ایران، همه ریش دارند؟ یا مگر در آمریکا همه بی ریش هستند؟

مدتهاست می‌خواهم ورزش کنم ولی هر روز به فردا می افتد.{میخندد}

حیوان خانگی ندارم چون وقتش را ندارم ولی همه جور گلی دوست دارم به خصوص گلهای ایرانی.

سفر به کوهستان را دوست دارم، سفر به جایی که طبیعت محض باشد و چشمه ای و درختی و انگار که در ایرانم. تا به دل طبیعت بروم و به آرامش برسم. عاشق اصفهانم و همه می‌دانند و گز سفارشی اصفهان همواره در خانه ام هست و بهترین شیرینی برای پذیرایی.

صلح و صفا خوشحالم می‌کند و دورویی و ناسپاسی، ناراحت.

اولین آهنگی که خواندم از ایرج خواجه امیری بود و واقعا ایرج بی تکرار است.اولین آلبوم من با کاظم رزازان بود با عنوان “می‌پرستم”. بیش از بیست آلبوم دادم ولی فقط پنج شش آهنگ ساختم چون آهنگسازان بزرگ ایرانی کنارم بودند.

 بین سازها بر عود مسلطم که برای تست آهنگها از آن بهره می برم که این هم خودش ساز ایرانی است‌.

هیچ گاه به خداحافظی از خوانندگی فکر نمی‌کنم و تور خداحافظی نمیگذارم و تا وقتی که بتوانم ایرانیان را مخاطب خود داشته باشم ایرانی می‌خوانم.

تمام پیام هایی که در اینستاگرام میرسد، می‌خوانم و تک تک آنها را لحاظ میکنم.

دو بار ازدواج کردم، همسر اولم اسپانیایی بود ولی همسر دوم من ایرانی است. تضاد فرهنگی باعث جدایی از همسر اولم شد ولی بیش از دو دهه است که با همسر دوم هستم؛ همسرم یک ایرانی دوست داشتنی است.

یک دختر به نام پریچهر از همسر اول و یک دختر به نام ستاره از همسر دوم دارم که هر دو هم خیلی ایران را دوست دارند و می بینید از هر راهی که برویم باز به ایران میرسم.

اگر واقعا دستم بود و شرایط فراهم بود همین الان دوست داشتم در ایران باشم.

از همه ایرانیان می‌خواهم با هم مهربان باشند، در صلح و صفا زندگی کنند و کنار دوستان، مشکلات را حل کنند و نترسند از اینکه دست دوستان و رفقا و دست همسر و فرزندان را به گرمی بفشارند و یادشان باشد با یک لبخند و گفتگو می‌توانند همه مشکلات را حل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
با آهنگهای ایشون زندگی کردم سلامت باشی
معین عزیز
از اون خواننده هایی هستی که هم در اشعارت و هم خودت اصالت خودت و ایران رو حفظ کردی و قاطی باز های سیاسی خارج از کشور نشدی و همیشه برای عظمت ایران خوندی
واقعا دوست دارم تو رو در مملکت خودت ببینم و از مسئولین درخواست میکنم اگر واقعا مشکل قضایی ندارن بهشون کمک کنن بتونه به ایران برگرده و بدون مشکل مثل همه ما زندگی کنه یا رفت و آمد کنه
خیلی ها توی این مملکت خیلی خیلی کارهای تند تری کردن ولی آزادن و کسی باهاشون کاری نداره
پیشنهاد میکنم با هماهنگی با قوه قضاییه خود دولتی ها برن سراغ این آدم که مردم دوستش دارن و دعوتش کنن بیاد و ازش حمایت کنن . منظورم نیست توی ایران آهنگ بخونه بلکه منظورم اینه که بتونه راحت تو مملکتش بیاد و بره.ترس این افراد از وطنشون بریزه و تبلیغات اونوری ها هم معلوم بشه دروغه
این آدم خیلی مردمیه و خیلی دوستش دارن و من آهنگ خلاف نظام هم ازش نشنیدم....
اگه میشه کاری براش انجام بدین
از شما بعیده همچین اشتباهی
این مصاحبه رو من 6ماه پیش دیدم
آخرین خبر کجابود؟؟؟
زنده باد خواننده مردمی استاد معین
این مصاحبه و گزارشی که نوشتی برای پنج سال پیش است تابی جون . معین تا کنون هیچگونه اظهار نظری راجع به بازگشت به کشور نداشته و این رسانه ها و مسئولین هستند که دارند برای مردم خوراک خبری دروغ تهیه میکنند . معین هیچ اهمیتی به حواشی ایجاد شوده در ایران نداده حتی پست هم نزاشته حالا این اخبار قدیمی را چرا انتشار میدهید بماند
آقای معین جزء مفاخر موسیقی ایران هستن و ما چرا با خودمون لجباز میکنیم و ایشون واقعا بارها حس وطن پرستی خودشون رو نشون دادن و به نظرم صدا و سیما باید از آهنگ های ایشون پخش کنه و کم کم مقدمات حضورش فراهم بشه کشور ما نیاز به وحدت ملی داره اگر ما بدنبال پیشرفت و ارتقاء هستیم با تک صدایی به جای نخواهیم رسید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی