بازدید 3143

تغییرات در بخش هوانوردی عربستان

قرار است که تعداد خدمه پرواز و خلبانان، بال ثابت عربستان سعودی با ورود طرح بومی‌سازی بخش هوانوردی، به مرحله دوم خود راه یابد.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 06 March 2024

به گزارش ایسنا، وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی عربستان با همکاری وزارت حمل و نقل و خدمات لجستیک از اجرای مرحله دوم بومی‌سازی حرفه‌های هوانوردی دارای مجوز در موسسات بخش خصوصی با استخدام پنج نفر یا بیشتر در مشاغل هدفمند هوانوردی خبر داده است.

در مرحله دوم، وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی حرفه‌های مورد نظر را مشخص کرده و هدف‌گذاری ۶۰ درصدی برای مهمانداران هواپیما و نسبت ۷۰ درصدی برای خلبانان بال ثابت، مشروط به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت حرفه‌ای از اداره کل عمران توسط کارکنان حرفه‌های هوانوردی تعیین شده است.

وزارت حمل و نقل بر تعهد خود برای نظارت بر اجرای مرحله دوم برنامه تاکید کرده و هدف آن فعال کردن موسسات بخش خصوصی است تا از همه برنامه‌های حمایتی و اشتغال ارائه شده توسط سیستم منابع انسانی و توسعه اجتماعی برای کمک به جذب و حفظ استعدادهای ملی استفاده شود.

وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی دستورالعمل‌های مرحله‌ای را صادر کرده است که جزئیات تصمیم، اجرای آن و برنامه‌های پشتیبانی و اشتغال ارائه شده به موسسات بخش خصوصی را توضیح می‌دهد.

مروات سلطان، رئیس بخش زنان در هوانوردی خاورمیانه در حاشیه نمایشگاه فرودگاه عربستان که در دسامبر ۲۰۲۳ در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی ریاض برگزار شد، به رونق قابل توجهی با افزایش فرودگاه‌ها، ایجاد خطوط هوایی جدید و افزایش تعداد گردشگران اشاره کرد.

وی افزود: صنعت هوانوردی در عربستان سعودی بزرگ و بزرگتر می‌شود و در ۲۰ سال آینده این صنعت را پیشرو خواهد کرد.

وزیر وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی، احمد الراجهی در سال ۲۰۲۲ اطلاعیه‌ای صادر کرد که تعدادی از حرفه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی ازجمله حرفه‌های هوانوردی دارای مجوز، بینایی‌سنجی و فعالیت‌های بازرسی دوره‌ای همچنین مراکز خدمات پستی و غیره را ملی می‌کند.

مصوبه بومی‌سازی مشاغل دارای مجوز هوانوردی در دو فاز اجرا می‌شود که اولین مورد در ۱۵ مارس ۲۰۲۳ اجرایی شد.

عربستان سعودی در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود، ابتکار بلندپروازانه‌ای را برای توانمندسازی شهروندان خود و تقویت رقابت جهانی آنان انجام می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست