بازدید 2014
۹

متکی: نظم کنونی جهان در حال فروپاشی است

وزیر خارجه پیشین کشورمان با بیان اینکه باید درباره چرایی وضعیت فعلی نظام بین‌الملل که وضعیتی در حال گذر از نظم قبلی را دارد بیشتر بحث کرد، گفت گفتمان انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) از مولفه‌های مهم اثرگذاردر فروپاشی وضعیت نیم قرن گذشته بود و این باید با دقت شناسایی شود.
کد خبر: ۱۲۲۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 06 March 2024

 

به گزارش تابناک، منوچهر متکی روز چهارشنبه در هفدهمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران گفت نظم کنونی در حال فروپاشی است و نمی‌خواهند در برابر این فروپاشی هم مقاومت کنند و به نظر من غربی‌ها دارند خود را با این وضعیت تطبیق می‌دهند. این که امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه می‌گوید غرب به پایان خود رسیده و نمی‌توانیم با مدل قبل دنیا را اداره کنیم اعتراف به شکست است و شاهدی بر این مساله که روش قبلی دیگر پاسخگوی انتظارات آنها نیست.

به گزارش ایسنا متکی با بیان اینکه انقلاب ایران در بخش سیاسی موفق بوده اما در حوزه اقتصادی و اموزشی موفق نبوده، اظهار کرد: یکی از حوزه‌ها که باید در آن تحول ایجاد شود حوزه آموزشی است. یعنی باید دانش آموختگانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم و به نظر من دلیل عدم موفقیت ما در این بخش به خاطر متون آموزشی ما و نگاه‌های حاکم بر نظام‌های اموزشی ماست.

وزیر خارجه دولت محمود احمدی نژاد گفت در رفتار بین‌المللی طبیعی است که دستگاه دیپلماسی ما سه راه ایستادگی‌، منزوی شدن یا حضور با رویکرد اصلاح‌گری دارد که در دانشگاه‌ها و گروه‌های گفتمانی می‌توان به این مساله پرداخت. حوزه تولید گفتمانی ما معذوریات حوزه‌های رسمی را ندارد و زمان آن است که بدون ملاحظات نقد شفاف و ریشه‌ای نسبت به جریان جاری در نظام بین‌الملل داشته باشد و تولید محتوا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
به خدا اقتصاد خانواده های ایرانی هم در حال فرو پاشیه !
اینو متوجه میشید ؟ اهمیتی میدین بهش ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کسی که خونه اش توی برج سعادت آباد هست و کلی اموال داره مطمئن باش معیشت و سختی مردم براش ذره ایی اهمیت نداره.
شما معیشت رو به فنای مردم رو درست کن بعد به فکر فروپاشی نظم نوین جهانی باش
آره کلا همه در حال فروپاشی هستن جز شما
فعلا ایران و ایرانی بیشتر از همه چی و همه جا فروپاشیده .
بیخیال تا اونجا دیگه برد شما ها نمیرسه که نظر بدین
نظم جهانی را بی خیال
کشور از درون در حال فروپاشی است ولی برخی در طبقات بالایی در حال رقص و پایکوبی هستند چند صباحی دیگر خواهند فهمید که دیگر فایده ای ندارد
البته به شرطی که معنای نظم جهانی را بدونی؟؟!!
متکی با بیان اینکه انقلاب ایران در بخش سیاسی موفق بوده اما در حوزه اقتصادی و اموزشی موفق نبوده
دکتر اگه در حوزه سیاسی درست عمل کرده بودیم که الان شاهد این وضع اقتصادی نبودیم خصوصا در دولت معجزه هزاره سوم که جنابعالی وزیر امور خارجش بودید فقط کوهی از تحریم ها نصیبمون شد!!!
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری